Pobutova leksika tvoriv I. Nečuâ-Levicʺkogo u “Slovniku ukraïnskoï movi" za red. B. Grinčenka
Lûdmila Mâlkovsʹka
Abstrakt
The article analyzes Nechui-Levytskyi’s writings vocabulary in the D ictionary o f the Ukrainian language under Grinchenko’s editorship. The Dictionary’ o f the Ukrainian language focuses on colloquial speech which shows and highlights everyday people activities. Also we can find the colloquial speech in Nechui-Levytskyi’s literatuře works.
Słowa kluczowe:
literary language, vocabulary, generál language dictionary, mini-text, text linguisticsBibliografia
Ермоленко С. Я., 2009, Мовно-естетичш знаки української культура, Київ.
Google Scholar
Їжакевич Г. П., 1958, Мова meopie 1. Нечуя-Летщького. - Курс icmopiї украiнськоi липературної моей, т. 1, Київ.
Google Scholar
Мацько Л. I., 2009, Художня мовотворчicть i паукова дїялыйсть 1. Нечуя-Левицького в icmopiї української лйпературної моей. - Українська мова в oceimньому npocmopi, Київ.
Google Scholar
Муромцева О. Г., 2008, lean Нечуй-Левгщький в icmopiї української лппературної моbй. - 3 icmopiї української липературної моbй, Харкiв.
Google Scholar
Нечуй-Левицький I., 1965, 3iбрання meopie, (у 10-ти томах), Київ.
Google Scholar
Пашковська Г. В., 2011, Норми української моbй в концепци I. С. Нечуя-Левицького (лшгвйзтичне висвтлення та художне втiення), автореф. дис. канд. фшол. наук, Київ.
Google Scholar
Пилипенко С. М., 2011, Дїалектне джерело моей прозових meopie Iвана Нечуя-Левицького, автореф. дис. канд. фЬюл. наук, Київ.
Google Scholar
Русашвський В. М., 2002, Icmopiя української липературної моbй, Київ.
Google Scholar
Словарь української моbй, (у 4-х т.), за ред. Б. Гршченка, Київ, 1907-1909.
Google Scholar
Словник української моbй, (в 10-ти т.), Київ, 1970-1980.
Google Scholar
Autorzy
Lûdmila MâlkovsʹkaStatystyki
Downloads
Licencja
1. Prawa autorskie majątkowe do opublikowanych utworów ma Uniwersytet Opolski (do utworu zbiorowego) oraz Autorzy (do poszczególnych części utworu zbiorowego mających samodzielne znaczenie).
2. W czasopiśmie naukowym „Stylistyka” publikowane mogą być jedynie utwory wcześniej nie rozpowszechnione.
3. Uniwersytet Opolski nie ogranicza możliwości dalszego rozpowszechnienia przez Autora jego utworu pod warunkiem wskazania czasopisma naukowego „Stylistyka” jako pierwotnego miejsca publikacji oraz zgody Wydawnictwa UO.
4. Zgoda na publikację utworu w czasopiśmie naukowym „Stylistyka” jest równoznaczna z udzieleniem przez Autora Uniwersytetowi Opolskiemu licencji niewyłącznej, obejmującej prawo do korzystania z utworu bez ograniczeń terytorialnych oraz czasowych na następujących polach eksploatacji:
a) w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu – wytwarzanie określoną techniką dowolnej ilości egzemplarzy utworu w całości lub w części, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową, wprowadzenie utworu do pamięci komputera i sieci informatycznych,
b) w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono – wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału lub egzemplarzy,
c) w zakresie rozpowszechnienia utworu w sposób inny niż określonych w pkt 2 – udostępnienie utworu lub jego streszczenia w Internecie przez umożliwienie odbiorcom dostępu do utworu on-line lub umożliwienie ściągnięcia utworu do własnego urządzenia pozwalającego na zapoznawanie się z utworem, zamieszczenie utworu w bazach elektronicznych zajmujących się rozpowszechnianiem utworów naukowych, w tym w szczególności w bazie CEEOL (Central and Eastern Online Libray) oraz streszczenia w języku angielskim w bazie CEJSH (The Central Europaen Journal of Social Scienes and Humanites).
d) w zakresie tworzenia i rozpowszechniania dzieł zależnych zrealizowanych przy wykorzystaniu utworu – korzystanie z nich na polach eksploatacji określonych w pkt 1–3.
5. Z tytułu udzielenia licencji do utworu Autorowi nie należy się wynagrodzenie.
6. Autor wyraża zgodę na udzielenie przez Uniwersytet dalszego zezwolenia na korzystanie z utworu (sublicencja) na polach eksploatacji wymienionych w par. 2 ust. 4.
7. Autor wyraża zgodę na upublicznienie, w związku z rozpowszechnieniem utworu, swoich danych osobowych, to jest imienia i nazwiska, afiliacji oraz adresu e-mail.