Patriots and Pinheads: The Propagandistic Stylings of the Fox News Channels “The O'Reilly Factor’'
Tadeusz Lewandowski
Abstrakt
The American talk show The O ’Reilly Factor premiered in 1996 on media mogul Rupert Murdoch’s Fox News Channel. Hosted by conservative commentator Bill O’Reilly (1949-), the Factor tackles social and political issues with guests from a variety of fields, and is the highest-rated cable news program in the United States, averaging approximately 3.5 million viewers a night. O’Reilly is the most controversial leader of a new wave of ultra-conservative media pundits that have appeared on Fox News over the last decade, who together have forged a new in-your-face reporting style that has garnered top ratings for the entire network. O’Reilly claims to uphold Fox’s motto of ‘Fair and Balanced’ coverage, and has labeled his own show the ‘no spin zone.’ Here he indulges in over-the-top denunciations of the ‘radical’ liberal establishment, promotes an anti-immigrant, anti-minority, anti-welfare and anti-abortion platform, and casts himself as the disgruntled voice of patriotic working-class Americans. Most distinctive is his interviewing style: in doing battle with liberal opponents he frequently resorts to the bellicose phrase ‘Shut up!’ among other invectives. Though such histrionics have earned him great fame, O’Reilly's reporting has come under considerable scrutiny from media watchdog groups such as Media Matters for America and Fairness and Accuracy in Reporting (FAIR), both of which condemn him for extreme bias and inaccuracy. In addition, a 2007 study of The O 'Reilly Factor by the researchers at the Indiana University School of Journalism has concluded that the program regularly employs propaganda techniques defined by the Institute of Propaganda Analysis in the 1930s. This paper analyzes the provocative stylistic content of The O ’Reilly Factor, and examines the various criticisms the program and its host have so combatively drawn.
Słowa kluczowe:
Bill O’Reilly, The O’Reilly Factor, Fox News, Propaganda, Fairness and Accuracy in Reporting, Media Matters for AmericaAutorzy
Tadeusz LewandowskiStatystyki
Downloads
Licencja
1. Prawa autorskie majątkowe do opublikowanych utworów ma Uniwersytet Opolski (do utworu zbiorowego) oraz Autorzy (do poszczególnych części utworu zbiorowego mających samodzielne znaczenie).
2. W czasopiśmie naukowym „Stylistyka” publikowane mogą być jedynie utwory wcześniej nie rozpowszechnione.
3. Uniwersytet Opolski nie ogranicza możliwości dalszego rozpowszechnienia przez Autora jego utworu pod warunkiem wskazania czasopisma naukowego „Stylistyka” jako pierwotnego miejsca publikacji oraz zgody Wydawnictwa UO.
4. Zgoda na publikację utworu w czasopiśmie naukowym „Stylistyka” jest równoznaczna z udzieleniem przez Autora Uniwersytetowi Opolskiemu licencji niewyłącznej, obejmującej prawo do korzystania z utworu bez ograniczeń terytorialnych oraz czasowych na następujących polach eksploatacji:
a) w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu – wytwarzanie określoną techniką dowolnej ilości egzemplarzy utworu w całości lub w części, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową, wprowadzenie utworu do pamięci komputera i sieci informatycznych,
b) w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono – wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału lub egzemplarzy,
c) w zakresie rozpowszechnienia utworu w sposób inny niż określonych w pkt 2 – udostępnienie utworu lub jego streszczenia w Internecie przez umożliwienie odbiorcom dostępu do utworu on-line lub umożliwienie ściągnięcia utworu do własnego urządzenia pozwalającego na zapoznawanie się z utworem, zamieszczenie utworu w bazach elektronicznych zajmujących się rozpowszechnianiem utworów naukowych, w tym w szczególności w bazie CEEOL (Central and Eastern Online Libray) oraz streszczenia w języku angielskim w bazie CEJSH (The Central Europaen Journal of Social Scienes and Humanites).
d) w zakresie tworzenia i rozpowszechniania dzieł zależnych zrealizowanych przy wykorzystaniu utworu – korzystanie z nich na polach eksploatacji określonych w pkt 1–3.
5. Z tytułu udzielenia licencji do utworu Autorowi nie należy się wynagrodzenie.
6. Autor wyraża zgodę na udzielenie przez Uniwersytet dalszego zezwolenia na korzystanie z utworu (sublicencja) na polach eksploatacji wymienionych w par. 2 ust. 4.
7. Autor wyraża zgodę na upublicznienie, w związku z rozpowszechnieniem utworu, swoich danych osobowych, to jest imienia i nazwiska, afiliacji oraz adresu e-mail.
Inne teksty tego samego autora
- Tadeusz Lewandowski, It is Only a Matter of Style: Hollywood and the Myth of American Cultural Influence in Poland , Stylistyka: Tom 15 (2006): Styl i kultura
- Tadeusz Lewandowski, Uptalk, Vocal Fry and, Like, Totally Slang: Assessing Stylistic Trends in American Speech , Stylistyka: Tom 21 (2012): Styl narodowy
- Tadeusz Lewandowski, Portrait of the All-American Girl in Time: The Contradictions Between 1950s Gender Ideology and Style in Serenteen Magazine , Stylistyka: Tom 16 (2007): Styl i czas - Style and Time
- Tadeusz Lewandowski, Caruso in America:The Creation and Consolidation of the “Yerismo ” Style , Stylistyka: Tom 18 (2009): Styl i kreatywność - Style and Creativity
- Tadeusz Lewandowski, Dwight Macdonald, language, and the discourse of the downward spiral , Stylistyka: Tom 23 (2014): Dyskurs i styl