Job: A Christian Sisyphus? Humor and the Triumph o f Humań Experience


Abstrakt

Over the past decades humor and laughter have come to be accepted as serious topics in academic research and a number of diverse theories on humor and the role of laughter have been developed. These theories, however, consider laughter mainly in its daily aspects or in normal life situations. Starting ffom Albert Camus’ concept of the happy Sisyphus, this paper considers whether the figurę of Job, who seems to inhabit a comparably absurd situation, could also be considered as happy, even laughing. The paper concludes with a distinctive reading of the divine words found at the end of The Book of Job that ma> be fundamental in linking Sisyphus w.th Job.

Słowa kluczowe:

Sisyphus, Job, Camus, absurd, happiness, laughter

Alcaeus 1999, Fragments, Paris: Les Belles Lettres.
  Google Scholar

Apollodoro 1998, Biblioteca, Milano: Mondadori.
  Google Scholar

Bergson Henri L., 1911, Laughter: An Essay on the Meaning of the Comie, I -ondon: Macmillan and Co.
  Google Scholar

Camus A., 1959, The Myth of Sisyphus - and Other Essays, New ork: Vintage Books.
  Google Scholar

Cardinali M., 2002, U Dio Inseguito Viaggio alla scoperta della fede nella poesia di David Maria Turo Ido, Roma: Edizione Pro Sanctitate. dei Bonsignon G., Ovidio Methamorphoseos vulgare. Printed in Venice by Zoane Rosso for Lucantonio Zonta on MCCCCLXXXXVII a di X del mese di Aprile, Libro IV, Capitolo XXXI, De Sisypho.
  Google Scholar

Frost R., 2002, A Masąue of Reason. In Lathem Edward Connery, ed., The Poetry oj Robert Frost: The Collected Poems. New York: Henry Holt.
  Google Scholar

Gilbert Stephen W., 1996, Etymologies of Humor: Reflections of the Humus Pile, Sincronla, Winter, (available at: http://sincronia.cucsh.udg.mx/etymolog.htm).
  Google Scholar

Hartley J.E., 1988, The Book of Job. Grand Rapids: William B. Eerdmans Publishing Company.
  Google Scholar

Heschel A.J., 1955, God in Search ofMan -A Philosophy of Judaism, New York: Farrar, Straus and Giroux.
  Google Scholar

Homer, 2006, The Odyssey, Arlington: Richer Resource Publications.
  Google Scholar

Igino, 1998, Favole, Lecce: Argo Editore.
  Google Scholar

JungC.G., 1984, Answer to Job. London: Routledpe, (original edition, Jung, Carl G.,Antwoord op Job, Rotterdam: Uitgeverij Lemniscaat, 1998.)
  Google Scholar

Kast V., 1991. Sisyphus: The Old Stone — A New Wav, A Jungian Approach to Midlife Crisis. Einsiedeln: Daimon Verlag.
  Google Scholar

Morreall J., 1983. Taking Laughter Seriously, Albany: SUNY Press.
  Google Scholar

Pausania, 2003, Descrizione della Grecia, Milano: Mondadori.
  Google Scholar

Sophocles, 2003, Tragedie e Frammenti. Filottete, Milano: Mondadori.
  Google Scholar

Sutherland R., 2004, Putting God on Trial: The Biblical Book ofJob, Trafford: Victoria.
  Google Scholar

Teognide, 1989, Elegie, Milano: Rizzoli.
  Google Scholar

Vanheeswijck G., 1993, Lachen om de wereld. Dwarsliggers in het Europese Denken, Kapellen. Pelckmans.
  Google Scholar

Van Hooreweghe H., 1998, Inleiding. In Jung, Carl Gustav, Antwoord op Job. Rotterdam: Uitgeverij Lemniscaat, pp.7-20.
  Google Scholar

Wharton J.A., 1999, Job. Louisville: Westminster John Knox Press.
  Google Scholar

Whedbee W., 1977, The Comedy ofJob. - Polzin, Robert and Robertson David (eds.) “Studies in the Book of Job”, Semeia, 1 (1977), pp. 1-44.
  Google Scholar


Opublikowane
2010-12-30

Cited By / Share

Vanhoutte, K. K. P. (2010). Job: A Christian Sisyphus? Humor and the Triumph o f Humań Experience. Stylistyka, 19, 263–278. Pobrano z https://czasopisma.uni.opole.pl/index.php/s/article/view/3572

Autorzy

Kristof K. P. Vanhoutte 
https://orcid.org/0000-0002-6230-6617

Statystyki

Downloads



Licencja

1. Prawa autorskie majątkowe do opublikowanych utworów ma Uniwersytet Opolski (do utworu zbiorowego) oraz Autorzy (do poszczególnych części utworu zbiorowego mających samodzielne znaczenie).

2. W czasopiśmie naukowym „Stylistyka” publikowane mogą być jedynie utwory wcześniej nie rozpowszechnione.

3. Uniwersytet Opolski nie ogranicza możliwości dalszego rozpowszechnienia przez Autora jego utworu pod warunkiem wskazania czasopisma naukowego „Stylistyka” jako pierwotnego miejsca publikacji oraz zgody Wydawnictwa UO.

4. Zgoda na publikację utworu w czasopiśmie naukowym „Stylistyka” jest równoznaczna z udzieleniem przez Autora Uniwersytetowi Opolskiemu licencji niewyłącznej, obejmującej prawo do korzystania z utworu bez ograniczeń terytorialnych oraz czasowych na następujących polach eksploatacji:

a) w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu – wytwarzanie określoną techniką dowolnej ilości egzemplarzy utworu w całości lub w części, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową, wprowadzenie utworu do pamięci komputera i sieci informatycznych,

b) w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono – wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału lub egzemplarzy,

c) w zakresie rozpowszechnienia utworu w sposób inny niż określonych w pkt 2 – udostępnienie utworu lub jego streszczenia w Internecie przez umożliwienie odbiorcom dostępu do utworu on-line lub umożliwienie ściągnięcia utworu do własnego urządzenia pozwalającego na zapoznawanie się z utworem, zamieszczenie utworu w bazach elektronicznych zajmujących się rozpowszechnianiem utworów naukowych, w tym w szczególności w bazie  CEEOL (Central and Eastern Online Libray) oraz streszczenia w języku angielskim w bazie CEJSH (The Central Europaen Journal of Social Scienes and Humanites).

d) w zakresie tworzenia i rozpowszechniania dzieł zależnych zrealizowanych przy wykorzystaniu utworu – korzystanie z nich na polach eksploatacji określonych w pkt 1–3.

5. Z tytułu udzielenia licencji do utworu Autorowi nie należy się wynagrodzenie.

6. Autor wyraża zgodę na udzielenie przez Uniwersytet dalszego zezwolenia na korzystanie z utworu (sublicencja) na polach eksploatacji wymienionych w par. 2 ust. 4.

7. Autor wyraża zgodę na upublicznienie, w związku z rozpowszechnieniem utworu, swoich danych osobowych, to jest imienia i nazwiska, afiliacji oraz adresu e-mail.