Sistema lejtmotiviv u romani G. Broha Nevinni
Сvitlana Fis'kova
Abstrakt
Die Leitmotive spielen eine grosse Rolle im Roman Die Schuldlosen von H. Broch. Das sind klassische Motive: Don Jiovanni-Motiv, Gretchen-Motiv, Faust-Motiv, Motiv des Selbstopfers, Motiv der schuldhaften Schuldlosigkeit, Erkenntnis-Motiv. Die Leitmotive haben verschiedene Funktionen: Einheitsbildung, Bedeutungstrager, Erinnerung, Strukturbildung, Ironisierung, Rhythmisierung, philosophische Aussage und s.w.
Bibliografia
Брох Г., 1990, Невиновние, Москва.
Google Scholar
Керлот Х., 1994, Словарь симболов, Москва.
Google Scholar
Adorno Th. W., 1971, Versuch ii ber Wagne,: - Gesammelte Schriften, B. 13, Frankfurt.
Google Scholar
Broch H., I 974, Kommentierte Werkausgabe, B. 13/3, Frankfurt a.M.
Google Scholar
Bockhorst, 1987, Das literarische Leitmotiv und seine Funktionen in Romanen von A. Huxley, V. Woolf und J.Joyce, Frankfurt a.M.
Google Scholar
Durzak M., 1987, Hermann Broch. Dichtung und Erkenntnis, Stuttgart.
Google Scholar
Mann Th., 1974, Milleilung an die Literaturhistorische Gesellschaft in Bonn. - Gesammelte Werke, 8.11, Frankfurt a.M.
Google Scholar
Mann Th., 1974, Einfiihrung in den "Zauberberg". - Gesammelte Werke, B. 11, Frankfurt.
Google Scholar
Petri H., 1973, Die musikalische Form in der Litera/w: -Sprache. Dichtung.Musik, hrsg. von J.Knaus, TUbingen, S.76-86.
Google Scholar
Wagner R., 1898, Oper und Drama. - Gesammelte Schriften und Dichtungen, B. 4, Leipzig.
Google Scholar
Winkler M., 1986, Brochs Roman in elf Erzahlzmgen. Die Schuldlosen. - H. Broch, Frankfurt, S. 183-199.
Google Scholar
Autorzy
Сvitlana Fis'kovaStatystyki
Downloads
Licencja
Prawa autorskie (c) 2003 Stylistyka
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.
1. Prawa autorskie majątkowe do opublikowanych utworów ma Uniwersytet Opolski (do utworu zbiorowego) oraz Autorzy (do poszczególnych części utworu zbiorowego mających samodzielne znaczenie).
2. W czasopiśmie naukowym „Stylistyka” publikowane mogą być jedynie utwory wcześniej nie rozpowszechnione.
3. Uniwersytet Opolski nie ogranicza możliwości dalszego rozpowszechnienia przez Autora jego utworu pod warunkiem wskazania czasopisma naukowego „Stylistyka” jako pierwotnego miejsca publikacji oraz zgody Wydawnictwa UO.
4. Zgoda na publikację utworu w czasopiśmie naukowym „Stylistyka” jest równoznaczna z udzieleniem przez Autora Uniwersytetowi Opolskiemu licencji niewyłącznej, obejmującej prawo do korzystania z utworu bez ograniczeń terytorialnych oraz czasowych na następujących polach eksploatacji:
a) w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu – wytwarzanie określoną techniką dowolnej ilości egzemplarzy utworu w całości lub w części, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową, wprowadzenie utworu do pamięci komputera i sieci informatycznych,
b) w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono – wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału lub egzemplarzy,
c) w zakresie rozpowszechnienia utworu w sposób inny niż określonych w pkt 2 – udostępnienie utworu lub jego streszczenia w Internecie przez umożliwienie odbiorcom dostępu do utworu on-line lub umożliwienie ściągnięcia utworu do własnego urządzenia pozwalającego na zapoznawanie się z utworem, zamieszczenie utworu w bazach elektronicznych zajmujących się rozpowszechnianiem utworów naukowych, w tym w szczególności w bazie CEEOL (Central and Eastern Online Libray) oraz streszczenia w języku angielskim w bazie CEJSH (The Central Europaen Journal of Social Scienes and Humanites).
d) w zakresie tworzenia i rozpowszechniania dzieł zależnych zrealizowanych przy wykorzystaniu utworu – korzystanie z nich na polach eksploatacji określonych w pkt 1–3.
5. Z tytułu udzielenia licencji do utworu Autorowi nie należy się wynagrodzenie.
6. Autor wyraża zgodę na udzielenie przez Uniwersytet dalszego zezwolenia na korzystanie z utworu (sublicencja) na polach eksploatacji wymienionych w par. 2 ust. 4.
7. Autor wyraża zgodę na upublicznienie, w związku z rozpowszechnieniem utworu, swoich danych osobowych, to jest imienia i nazwiska, afiliacji oraz adresu e-mail.