ANETTA GAJDA, ANITA PAWŁOWSKA-KOŚCIELNIAK, RAFAŁ ZARĘBSKI (RED.), NAZWA – STYL – TEKST. KSIĘGA JUBILEUSZOWA DEDYKOWANA PROFESOR ELŻBIECIE UMIŃSKIEJ-TYTOŃ, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2023, 478 s.
Bibliografia
Bartmiński J., Niebrzegowska-Bartmińska S., 2012, Tekstologia, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Foucault M., 1977, Archeologia wiedzy, tłum. A. Siemek, Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
Google Scholar
Foucault M., 2009, O archeologii wiedzy. W odpowiedzi Kołu epistemologicznemu, tłum. A. Bandura. – Język, dyskurs, społeczeństwo, red. L. Rasiński, Warszawa: PWN, s. 307–333.
Google Scholar
Gajda S., 2009, Gatunki wypowiedzi i genologia. – Lingwistyka tekstu w Polsce i w Niemczech. Pojęcia, problemy, perspektywy, red. Z. Bilut-Homplewicz, W. Czachur, M. Smykała, Wrocław: Atut, s. 135‒146.
Google Scholar
Gałkowski A., 2020, Real and Quasi-Heortonyms as Contextualized and Conceptualized Intercultural Names, „Prace Językoznawcze”, XXII/3, s. 73–90, https://czasopisma.uwm.edu.pl/index.php/pj/article/view/5707/4458 (dostęp: 01.10.2024).
Google Scholar
Górny H., 2013, Nazwy własne w piśmiennictwie pamiętnikarskim XIX wieku. Perspektywa funkcjonalno-tekstologiczna, Kraków: Wydawnictwo Lexis.
Google Scholar
Rejter A., 2016, Nazwa własna wobec gatunku i dyskursu, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Google Scholar
Roman S., 1961, Geneza Statutów Kazimierza Wielkiego. Studium źródłoznawcze, Kraków: Uniwersytet Jagielloński.
Google Scholar
Rutkowski M., Skowronek K., 2020, Onomastyczna analiza dyskursu, Kraków: Wydawnictwo AGH.
Google Scholar
Szymański J., 2012, Nauki pomocnicze historii, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Uruszczak W., 2016, Wydawnictwo źródłowe Starodawne Prawa Polskiego Pomniki (1856–1921). – Pomniki prawa na przestrzeni wieków, red. K. Górski, J. Pokój, D. Szczepaniak, Ł. Szymura, Kraków: Księgarnia Akademicka, s. 11–22.
Google Scholar
Uruszczak W., 2023, Prejudykaty w statutach Kazimierza Wielkiego – próba nowego spojrzenia. Szkic o technice ustawodawczej w czasach średniowiecza, „ActaUniversitatis Lodziensis. Folia Iuridica”, 102, s. 161–181. https://czasopisma.uni.lodz.pl/Iuridica/article/view/17821/17751(dostęp: 01.07.2024).
Google Scholar
White H., 2000, Poetyka pisarstwa historycznego, red. E. Domańska, M. Wilczyński, tłum. E. Domańska, M. Loba, A. Marciniak, M. Wilczyński, Kraków: Universitas.
Google Scholar
Wilkoń A., 2011, Tradycja w języku, „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Linguistica”, VI, s. 5–11, https://studialinguistica.uken.krakow.pl/article/view/5234/4905 (dostęp: 01.07.2024).
Google Scholar
Statystyki
Downloads
Licencja
Prawa autorskie (c) 2025 Stylistyka

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.
1. Prawa autorskie majątkowe do opublikowanych utworów ma Uniwersytet Opolski (do utworu zbiorowego) oraz Autorzy (do poszczególnych części utworu zbiorowego mających samodzielne znaczenie).
2. W czasopiśmie naukowym „Stylistyka” publikowane mogą być jedynie utwory wcześniej nie rozpowszechnione.
3. Uniwersytet Opolski nie ogranicza możliwości dalszego rozpowszechnienia przez Autora jego utworu pod warunkiem wskazania czasopisma naukowego „Stylistyka” jako pierwotnego miejsca publikacji oraz zgody Wydawnictwa UO.
4. Zgoda na publikację utworu w czasopiśmie naukowym „Stylistyka” jest równoznaczna z udzieleniem przez Autora Uniwersytetowi Opolskiemu licencji niewyłącznej, obejmującej prawo do korzystania z utworu bez ograniczeń terytorialnych oraz czasowych na następujących polach eksploatacji:
a) w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu – wytwarzanie określoną techniką dowolnej ilości egzemplarzy utworu w całości lub w części, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową, wprowadzenie utworu do pamięci komputera i sieci informatycznych,
b) w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono – wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału lub egzemplarzy,
c) w zakresie rozpowszechnienia utworu w sposób inny niż określonych w pkt 2 – udostępnienie utworu lub jego streszczenia w Internecie przez umożliwienie odbiorcom dostępu do utworu on-line lub umożliwienie ściągnięcia utworu do własnego urządzenia pozwalającego na zapoznawanie się z utworem, zamieszczenie utworu w bazach elektronicznych zajmujących się rozpowszechnianiem utworów naukowych, w tym w szczególności w bazie CEEOL (Central and Eastern Online Libray) oraz streszczenia w języku angielskim w bazie CEJSH (The Central Europaen Journal of Social Scienes and Humanites).
d) w zakresie tworzenia i rozpowszechniania dzieł zależnych zrealizowanych przy wykorzystaniu utworu – korzystanie z nich na polach eksploatacji określonych w pkt 1–3.
5. Z tytułu udzielenia licencji do utworu Autorowi nie należy się wynagrodzenie.
6. Autor wyraża zgodę na udzielenie przez Uniwersytet dalszego zezwolenia na korzystanie z utworu (sublicencja) na polach eksploatacji wymienionych w par. 2 ust. 4.
7. Autor wyraża zgodę na upublicznienie, w związku z rozpowszechnieniem utworu, swoich danych osobowych, to jest imienia i nazwiska, afiliacji oraz adresu e-mail.