Novyj publicističeskij stil'

poetičeskie i političeskie praktiki (na primere "političeskoj" poezii Rossii i Germanii)

Ol'ga I. Severskaâ



##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##: https://doi.org/10.25167/Stylistyka.24.2015.10

Sažetak

The author discusses the so-called „civil poetry”, which is now closer to journalism and becomes part of the political discourse, becoming part of media. The poetry participates in political communication, reflecting the oppositional sentiment of society. The author demonstrates that poetic discourse approaches to the journalistic one by the set of ideologemes, the social evaluation, the author’s intention to change the perception and the worldview of the recipient, the strategies of persuasion and linguistic manipulation. Special attention is given to irony and citations as interpretive methods of formation of the evaluation, and to expression of subjectivity. The article concludes the convergence of poetic and political discursive practices. The research is based on the material of Russian socio-political poetry of the circle of the “New literary review”, fellonneau poetry of D. Bykov and L. Kaganov and German political poetry, published by the newspaper “Die Zeit”. Content analysis, linguistic analysis of the text and com- municative-cognitive analysis methods have been used.

Ključne riječi:

social poetry, political discourse, publicistic style, discourse analysis

##plugins.themes.libcom.download##


Objavljeno
2020-01-10

##plugins.themes.libcom.cytowania##

Severskaâ, O. I. (2020). Novyj publicističeskij stil’: poetičeskie i političeskie praktiki (na primere "političeskoj" poezii Rossii i Germanii). Stylistyka, 24, 141–161. https://doi.org/10.25167/Stylistyka.24.2015.10

##libcom.authors##

Ol'ga I. Severskaâ 

##libcom.statistics##

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##


##submission.license##

1. Prawa autorskie majątkowe do opublikowanych utworów ma Uniwersytet Opolski (do utworu zbiorowego) oraz Autorzy (do poszczególnych części utworu zbiorowego mających samodzielne znaczenie).

2. W czasopiśmie naukowym „Stylistyka” publikowane mogą być jedynie utwory wcześniej nie rozpowszechnione.

3. Uniwersytet Opolski nie ogranicza możliwości dalszego rozpowszechnienia przez Autora jego utworu pod warunkiem wskazania czasopisma naukowego „Stylistyka” jako pierwotnego miejsca publikacji oraz zgody Wydawnictwa UO.

4. Zgoda na publikację utworu w czasopiśmie naukowym „Stylistyka” jest równoznaczna z udzieleniem przez Autora Uniwersytetowi Opolskiemu licencji niewyłącznej, obejmującej prawo do korzystania z utworu bez ograniczeń terytorialnych oraz czasowych na następujących polach eksploatacji:

a) w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu – wytwarzanie określoną techniką dowolnej ilości egzemplarzy utworu w całości lub w części, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową, wprowadzenie utworu do pamięci komputera i sieci informatycznych,

b) w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono – wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału lub egzemplarzy,

c) w zakresie rozpowszechnienia utworu w sposób inny niż określonych w pkt 2 – udostępnienie utworu lub jego streszczenia w Internecie przez umożliwienie odbiorcom dostępu do utworu on-line lub umożliwienie ściągnięcia utworu do własnego urządzenia pozwalającego na zapoznawanie się z utworem, zamieszczenie utworu w bazach elektronicznych zajmujących się rozpowszechnianiem utworów naukowych, w tym w szczególności w bazie  CEEOL (Central and Eastern Online Libray) oraz streszczenia w języku angielskim w bazie CEJSH (The Central Europaen Journal of Social Scienes and Humanites).

d) w zakresie tworzenia i rozpowszechniania dzieł zależnych zrealizowanych przy wykorzystaniu utworu – korzystanie z nich na polach eksploatacji określonych w pkt 1–3.

5. Z tytułu udzielenia licencji do utworu Autorowi nie należy się wynagrodzenie.

6. Autor wyraża zgodę na udzielenie przez Uniwersytet dalszego zezwolenia na korzystanie z utworu (sublicencja) na polach eksploatacji wymienionych w par. 2 ust. 4.

7. Autor wyraża zgodę na upublicznienie, w związku z rozpowszechnieniem utworu, swoich danych osobowych, to jest imienia i nazwiska, afiliacji oraz adresu e-mail.