The Absolute Phrase in Contemporary English

James Vanden Bosch




Sažetak

Until recently it has been difficult to obtain good information about the relative freąuency of the absolute phrase in spoken and written English. With a POS-tagged corpus like the ICE-GB, however, it is possible to use extraction formulas to find absolute phrases in the ICE-GB, a million-word corpus of contemporary English. In this study, I describe the re- sults of that corpus work, especially in terms of relative distribution by genre.

Ključne riječi:

absolute phrase, absolute clause, nominative absolute, fixed absolutes, stereotyped absolutes, extraction formulas, tagged corpus, sentence fragments, syntax, relative frequency in spoken and written English, ICE-GB, POS-tagged corpus

BNC British National Corpus. BNCXML Edition, released in 2007. Oxford University Computing Services: Oxford, United Kingdom.

COCA Davies M., 2008- , The Corpus of Contemporary American English: 385 mil- lion words, 1990-present. Available online at .

ICE-GB \nternational Corpus of English — Great Britain. Survey of English Usage, University College: London, 1998.

TIME Davies M., 2007-, TIME Magazine Corpus: 100 million words, 1920s-2000s. Available online at.

Elmore L., Mr. Paradise. New York: William Morrow, 2004.

Kortmann B., 1991, Free Adjuncts and Absolutes in English: Problems of Control andInterpretation. London: Routledge.

McCarthy C., 2006, The Road, New York: Knopf.

Quirk R., S. Greenbaum, G. Leech, and J. Svartvik, A Comprehensive Grammar of the English Language. London: Longman, 1985.

Vanden Bosch J., Sentence Fragments in the <NBC Nightly News>: A Grammatical Ana- lysis. “Stylistyka” Stylistics and Poetics XI (2002): 315-323.

The Eagles. A Long Road Out Of Eden. Woodland Hills, CA: Eagles Recording Company, 2007.
##plugins.themes.libcom.download##


Objavljeno
2021-02-03

##plugins.themes.libcom.cytowania##

Bosch, J. V. (2021). The Absolute Phrase in Contemporary English. Stylistyka, 18, 323–335. Retrieved from https://czasopisma.uni.opole.pl/index.php/s/article/view/3542

##libcom.authors##

James Vanden Bosch 

##libcom.statistics##

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##


##submission.license##

##submission.copyrightStatement##

##submission.license.cc.by-nc-sa4.footer##

1. Prawa autorskie majątkowe do opublikowanych utworów ma Uniwersytet Opolski (do utworu zbiorowego) oraz Autorzy (do poszczególnych części utworu zbiorowego mających samodzielne znaczenie).

2. W czasopiśmie naukowym „Stylistyka” publikowane mogą być jedynie utwory wcześniej nie rozpowszechnione.

3. Uniwersytet Opolski nie ogranicza możliwości dalszego rozpowszechnienia przez Autora jego utworu pod warunkiem wskazania czasopisma naukowego „Stylistyka” jako pierwotnego miejsca publikacji oraz zgody Wydawnictwa UO.

4. Zgoda na publikację utworu w czasopiśmie naukowym „Stylistyka” jest równoznaczna z udzieleniem przez Autora Uniwersytetowi Opolskiemu licencji niewyłącznej, obejmującej prawo do korzystania z utworu bez ograniczeń terytorialnych oraz czasowych na następujących polach eksploatacji:

a) w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu – wytwarzanie określoną techniką dowolnej ilości egzemplarzy utworu w całości lub w części, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową, wprowadzenie utworu do pamięci komputera i sieci informatycznych,

b) w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono – wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału lub egzemplarzy,

c) w zakresie rozpowszechnienia utworu w sposób inny niż określonych w pkt 2 – udostępnienie utworu lub jego streszczenia w Internecie przez umożliwienie odbiorcom dostępu do utworu on-line lub umożliwienie ściągnięcia utworu do własnego urządzenia pozwalającego na zapoznawanie się z utworem, zamieszczenie utworu w bazach elektronicznych zajmujących się rozpowszechnianiem utworów naukowych, w tym w szczególności w bazie  CEEOL (Central and Eastern Online Libray) oraz streszczenia w języku angielskim w bazie CEJSH (The Central Europaen Journal of Social Scienes and Humanites).

d) w zakresie tworzenia i rozpowszechniania dzieł zależnych zrealizowanych przy wykorzystaniu utworu – korzystanie z nich na polach eksploatacji określonych w pkt 1–3.

5. Z tytułu udzielenia licencji do utworu Autorowi nie należy się wynagrodzenie.

6. Autor wyraża zgodę na udzielenie przez Uniwersytet dalszego zezwolenia na korzystanie z utworu (sublicencja) na polach eksploatacji wymienionych w par. 2 ust. 4.

7. Autor wyraża zgodę na upublicznienie, w związku z rozpowszechnieniem utworu, swoich danych osobowych, to jest imienia i nazwiska, afiliacji oraz adresu e-mail.