Emoce v soukromé komunikaci
Jiří Zeman
Résumé
One obvious feature present in unofficial dialogues is emotion. The article focuses on emotional story-telling. Attention is initially paid to several general aspects of researching emotions in everyday communication. Sound elements of emotional story[1]telling are subsequently analysed along with monitoring of the co-existence of their verbal and nonverbal lines.
Mots-clés :
communication, spoken Czech, emotions, syntax, intonationRéférences
Čmejrková S., 2019, Jazyk a dialog. Výbor z textů, Praha: Nakladatelství Lidové noviny.
Google Scholar
Hoffmannová J., Homoláč J., Mrázková K. (eds.), 2019, Syntax mluvené češtiny, Praha: Academia.
Google Scholar
Hoffmannová J., Müllerová O., Zeman J., 1999, Konverzace v češtině při rodinných a přátelských návštěvách, Praha: Trizonia.
Google Scholar
Selting M., 1992, Intonation as a Contextualization Device: Case Studies on the Role of Prosody, Especially Intonation, in Contextualizing Story Telling in Con versation. – The Contextualization of Language, P. Auer, A. di Luzio (eds.), Amsterdam–Philadelphia: Benjamins, p. 233–258.
DOI: https://doi.org/10.1075/pbns.22.16sel
Google Scholar
Zeman J., 2013, Verbální a neverbální prostředky v komunikaci mládeže, Hradec Králové: Gaudeamus.
Google Scholar
Authors
Jiří ZemanStatistics
Téléchargements
Licence
1. Prawa autorskie majątkowe do opublikowanych utworów ma Uniwersytet Opolski (do utworu zbiorowego) oraz Autorzy (do poszczególnych części utworu zbiorowego mających samodzielne znaczenie).
2. W czasopiśmie naukowym „Stylistyka” publikowane mogą być jedynie utwory wcześniej nie rozpowszechnione.
3. Uniwersytet Opolski nie ogranicza możliwości dalszego rozpowszechnienia przez Autora jego utworu pod warunkiem wskazania czasopisma naukowego „Stylistyka” jako pierwotnego miejsca publikacji oraz zgody Wydawnictwa UO.
4. Zgoda na publikację utworu w czasopiśmie naukowym „Stylistyka” jest równoznaczna z udzieleniem przez Autora Uniwersytetowi Opolskiemu licencji niewyłącznej, obejmującej prawo do korzystania z utworu bez ograniczeń terytorialnych oraz czasowych na następujących polach eksploatacji:
a) w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu – wytwarzanie określoną techniką dowolnej ilości egzemplarzy utworu w całości lub w części, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową, wprowadzenie utworu do pamięci komputera i sieci informatycznych,
b) w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono – wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału lub egzemplarzy,
c) w zakresie rozpowszechnienia utworu w sposób inny niż określonych w pkt 2 – udostępnienie utworu lub jego streszczenia w Internecie przez umożliwienie odbiorcom dostępu do utworu on-line lub umożliwienie ściągnięcia utworu do własnego urządzenia pozwalającego na zapoznawanie się z utworem, zamieszczenie utworu w bazach elektronicznych zajmujących się rozpowszechnianiem utworów naukowych, w tym w szczególności w bazie CEEOL (Central and Eastern Online Libray) oraz streszczenia w języku angielskim w bazie CEJSH (The Central Europaen Journal of Social Scienes and Humanites).
d) w zakresie tworzenia i rozpowszechniania dzieł zależnych zrealizowanych przy wykorzystaniu utworu – korzystanie z nich na polach eksploatacji określonych w pkt 1–3.
5. Z tytułu udzielenia licencji do utworu Autorowi nie należy się wynagrodzenie.
6. Autor wyraża zgodę na udzielenie przez Uniwersytet dalszego zezwolenia na korzystanie z utworu (sublicencja) na polach eksploatacji wymienionych w par. 2 ust. 4.
7. Autor wyraża zgodę na upublicznienie, w związku z rozpowszechnieniem utworu, swoich danych osobowych, to jest imienia i nazwiska, afiliacji oraz adresu e-mail.