Bartoszcze R. (2006). Funkcje komunikowania masowego. [w:] Słownik terminologii
Google Scholar
medialnej. Kraków: Universitas.
Google Scholar
Bralczyk J., Majkowska G. (2000). Język mediów – perspektywa aksjologiczna. [w:] Język
Google Scholar
w mediach masowych. Warszawa: Upowszechnienie Nauki – Oświata.
Google Scholar
Caramanica J. (2011). „Jersey Shore” arrives in Academia. discuss, https://www.nytimes.
Google Scholar
com/2011/10/31/arts/television/jersey-shore-has-its-day-at-university-of-chicago.html
Google Scholar
04.2019].
Google Scholar
Coyne S. M., Robinson S. L., Nelson D. A. (2010). Does reality backbite? Physical, verbal,
Google Scholar
and relational aggression in reality television programs. Journal of Broadcasting &
Google Scholar
Electronic Media 54: 282–298, DOI: 10.1080/08838151003737931.
Google Scholar
Gołaszewska M. (1999). Multimedia – krytyka i obrona. Esej o estetycznym statusie
Google Scholar
nowych mediów. [w:] Piękno w sieci. Estetyka a nowe media. Kraków: Universitas.
Google Scholar
de Graaf A. (2013). Alcohol makes others dislike you: reducing the positivity of teens’
Google Scholar
beliefs and attitudes toward alcohol use. Health Communication 28(5): 435–442, DOI:
Google Scholar
1080/10410236.2012.691454.
Google Scholar
Hill A. (2005).Reality TV: Audiences and popular factual television. Abingdon: Routledge.
Google Scholar
Jersey Shore (2009), sezon 1., odcinek 1 (program telewizyjny).
Google Scholar
Kavka M. (2012). Reality TV. Edinburgh: Edinburgh University Press
Google Scholar
Kavka M. (2015). Sex on the shore: care and the ethics of license in Jersey Shore. Camera
Google Scholar
Obscura 30 (1): 10–127, DOI: 10.1215/02705346-2885464.
Google Scholar
Kloch Z. (2004). Reality show i kultura masowa. Pamiętnik Literacki 95(3): 145–171.
Google Scholar
Kozłowska A. (2006). Oddziaływanie mass mediów. Warszawa: Szkoła Główna Handlowa
Google Scholar
w Warszawie.
Google Scholar
Kurdupski M. (2018). „Warsaw Shore 9” hitem MTV Polska. „Format osiągnął status kultowego”,
Google Scholar
https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/warsaw-shore-ogladalnosc-9-sezonu-
Google Scholar
-hit-mtv-polska) [03.12.2018].
Google Scholar
Laskowska M. (2012). Oddziaływanie i wpływ mediów audiowizualnych: zarys problematyki.
Google Scholar
Studia Ełckie 14: 351–359.
Google Scholar
Maliński J. (2017) Kapitał uwagi jako skutek powstania mediów społecznościowych.
Google Scholar
Adeptus 10: 2–13.
Google Scholar
Małysz K. (2017). Potoczność, wulgarność i agresja w programach reality show na wybranych
Google Scholar
przykładach „Big Brothera”. Kultura–Media–Teologia 28: 50–73.
Google Scholar
Manninen B.A. (2016). Virtue ethics, sex and Reality TV: If Aristotle had watched Snooki.
Google Scholar
Think 15(44): 47–68, DOI: 10.1017/S1477175616000208.
Google Scholar
McCoy Ch.A., Scarborough R.C. (2014). Watching „bad” television: Ironic consumption,
Google Scholar
camp, and guilty pleasures watching bad television. Poetics 47: 41–59, DOI: 10.1016/j.
Google Scholar
poetic.2014.10.003.
Google Scholar
Mrozowski M. (1991). Między manipulacją a poznaniem: człowiek w świecie mass mediów.
Google Scholar
Warszawa: Centralny Ośrodek Metodyki Upowszechniania Kultury.
Google Scholar
O zjawisku podglądania na podstawie programu Big Brother (brak daty), https://www.
Google Scholar
nauki-spoleczne.info/o-zjawisku-podgladania-na-podstawie-programu-big-brother
Google Scholar
05.2019].
Google Scholar
Oświadczenie Rady Etyki Mediów w sprawie reality show (2002), „Rzeczpospolita”,
Google Scholar
https://archiwum.rp.pl/artykul/380490-Oswiadczenie-Rady-Etyki-Mediow-w-sprawie-
Google Scholar
-reality-show.html [20.05.2020].
Google Scholar
Papacharissi Z., Mendelson A.M. (2007). An exploratory study of reality appeal:
Google Scholar
uses. Journal of Broadcasting & Electronic Media 51(2): 355–370, DOI: 10.1080/
Google Scholar
Google Scholar
Prauzner T. (2010). Wpływ nowoczesnych mass mediów na osobowość człowieka. Częstochowa:
Google Scholar
Wydawnictwo Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie.
Google Scholar
Sastre A. (2014). The “Guido” Situation: minstrelsy, parody, and ethnic performance
Google Scholar
on MTV’s Jersey Shore. Communication, Culture & Critique 7(3): 356–370, DOI:
Google Scholar
1111/cccr.12041.
Google Scholar
Scarborough R.C., McCoy Ch.A. (2014). Moral reactions to reality TV: Television viewers’
Google Scholar
endogenous and exogenous loci of morality. Journal of Consumer Culture 16(1):
Google Scholar
–191, DOI: 10.1177/1469540514521078.
Google Scholar
Seidman R. (2010). Nielsen ratings for ‘Jersey Shore’ Season One, http://tvbythenumbers.
Google Scholar
zap2it.com/2010/07/30/nielsen-ratings-for-jersey-shore-season-one/58648 [08.02.2019].
Google Scholar
Sherry M., Martin K. (2015). Jersey Shore: part fantasy, part train wreck cloaked in
Google Scholar
neoliberalism. Journal of Popular Culture 47(6): 1271–1282, DOI: 10.1111/jpcu.12211.
Google Scholar
Sorrentino M., Mills Ch. (2010), Here’s the situation. a guide to creeping on chicks avoiding
Google Scholar
grenades, and getting in your GTL on the Jersey Shore. New York: Penguin
Google Scholar
Group.
Google Scholar
South Park (2013), sezon 17, odcinek 9 (program telewizyjny).
Google Scholar
Szponar E. (2010). Ludzie przed kamerami są w stanie zrobić wszystko, https://kultura.
Google Scholar
onet.pl/film/wiadomosci/ludzie-przed-kamera-sa-w-stanie-zrobic-wszystko/z8en
Google Scholar
f4?utm_source=l.facebook.com_viasg_kultura&utm_medium=referal&utm_campaign
Google Scholar
=leo_automatic&srcc=ucs&utm_v=2 [21.04.2019].
Google Scholar
Thompson E., Mittell J. (2013). How to watch television: New York: New York University
Google Scholar
Press.
Google Scholar
Thompson J.B. (2001). Media i nowoczesność. Społeczna teoria mediów. Wrocław: Astrum.
Google Scholar
Ward S. J. A (2013). Global media ethics: problems and perspectives: Malden, MA–Chichester:
Google Scholar
Wiley-Blackwell.
Google Scholar
Warsaw Shore (2013), sezon 1., odcinek 2 (program telewizyjny).
Google Scholar
Warsaw Shore (2013), sezon 1., odcinek 3 (program telewizyjny).
Google Scholar
Warsaw Shore (2018), sezon 9., odcinek 2 (program telewizyjny).
Google Scholar
Witwicka K. (brak daty). Rola mediów we współczesnym świecie i ich wpływ na rozwój
Google Scholar
młodego człowieka, http://www.profesor.pl/publikacja,5543,Artykuly,Rola-mediow-we-
Google Scholar
-wspolczesnym-swiecie-i-ich-wplyw-na-rozwoj-mlodego-czlowieka [05.12.2018].
Google Scholar