KREOWANIE NOWEGO OBLICZA ŁODZI POPRZEZ WIZERUNEK MIASTA KREATYWNEGO

Małgorzata Golińska-Pieszyńska




Abstrakt

Praktyka pokazuje, że zarządzanie wiedzą jest ciągle jeszcze niejednoznacznie rozumiane  i interpretowane. W odniesieniu do miasta można powiedzieć, że jest to działanie ukierunkowane na stworzenie efektywnego systemu współpracy stanowiącego połączenie podsystemu generowania wiedzy naukowej z podsystemem wykorzystania wiedzy technicznej i kreatywnej, co przyczyni się w przyszłości do wykreowania nowego oblicza miasta. Wychodząc z jednej strony z założeń regionalnej strategii innowacji, a z drugiej sięgając do nowoczesnej koncepcji zarządzania wiedzą, podjęto próbę stworzenia współczesnego wizerunku miasta. W celu wykreowania nowego oblicza Łodzi przeprowadzono badanie marketingowe, dotyczące zarówno nowych idei w zarządzaniu rozwojem miasta (opartych na zjawisku konwergencji), jak i aspektów odnoszących się do realności.

Słowa kluczowe:

zarządzanie wiedzą, strategia innowacji, zjawisko konwergencji

Broi R., 2004, Ekonomika i zarządzanie miastem, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Wrocław.
  Google Scholar

Czornik M., 2004, Miasto. Ekonomiczne aspekty funkcjonowania, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Katowice.
  Google Scholar

Golińska-Pieszyńska M., 2009, Polityka wiedzy a współczesne procesy innowacyjne, Scholar, Warszawa.
  Google Scholar

Grudzewski W.M., Hejduk I.K., 2004, Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie, Difin, Warszawa.
  Google Scholar

Jałowiecki B., 2002, Zarządzanie rozwojem aglomeracji miejskich, Wyd. Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania, Białystok.
  Google Scholar

Jashapara A., 2006, Zarządzanie wiedzą, PWE, Warszawa.
  Google Scholar

Knowledge NBIC - Knowledge Politics and New Converging Technologies: A Social Science Perspective, Project 6.PR UE, 2008.
  Google Scholar

Kobyłko G., Morawski M., 2006, Przedsiębiorstwo zorientowane na wiedzę, Difin, Warszawa.
  Google Scholar

Nonaka J., Takeuchi H., 2000, Kreowanie wiedzy w organizacji. Jak spółki japońskie dynamizują procesy innowacyjne, Poltext, Warszawa.
  Google Scholar

Somerville I., Mróz J.E., 1998, Nowe kompetencje na miarę nowego świata, [w:] Organizacja przyszłości, Business Press, Warszawa.
  Google Scholar

Staniewicz P., Klimska M., Mielczarek A., 2004, Nierówne koalicje -liderzy miejscy w poszukiwaniu nowego modelu zarządzania miastem, Scholar, Warszawa.
  Google Scholar

Stehr N., 2004, Knowledge Politics, Pardigm Publisher Boulder, London.
  Google Scholar

www.knowbase.uni.lodz.pl, maj 2009, s. 14.
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2020-10-14

Cited By / Share

Golińska-Pieszyńska, M. (2020). KREOWANIE NOWEGO OBLICZA ŁODZI POPRZEZ WIZERUNEK MIASTA KREATYWNEGO. Studia Miejskie, 1, 39–46. Pobrano z https://czasopisma.uni.opole.pl/index.php/sm/article/view/2228

Autorzy

Małgorzata Golińska-Pieszyńska 

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.