KREOWANIE NOWEGO OBLICZA ŁODZI POPRZEZ WIZERUNEK MIASTA KREATYWNEGO

Małgorzata Golińska-Pieszyńska




Abstract

The practice shows that management of knowledge is understood not-unequivocally and interpreted variously. In respect ofthe city it could be said that this action pointed to creative the effective cooperation system as establishment of generation subsystem of scientific knowledge and subsystem of technical knowledge, what should contribute to new citys image in the futurę. Following the assumption of
the regional strategy ofinnovation and reaching the modern conception of knowledge management as well, an attempt has been madę to create the contemporary image of Lodź. Aimining to creative the new face of the city a market research was conducted, concerning both new managing the development ofthe city (based on the phenomenon ofthe convergence), as well as the aspects referring to the reality.

Keywords:

knowledge management, strategy ofinnovation, phenomenon of convergence

Broi R., 2004, Ekonomika i zarządzanie miastem, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Wrocław.
  Google Scholar

Czornik M., 2004, Miasto. Ekonomiczne aspekty funkcjonowania, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Katowice.
  Google Scholar

Golińska-Pieszyńska M., 2009, Polityka wiedzy a współczesne procesy innowacyjne, Scholar, Warszawa.
  Google Scholar

Grudzewski W.M., Hejduk I.K., 2004, Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie, Difin, Warszawa.
  Google Scholar

Jałowiecki B., 2002, Zarządzanie rozwojem aglomeracji miejskich, Wyd. Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania, Białystok.
  Google Scholar

Jashapara A., 2006, Zarządzanie wiedzą, PWE, Warszawa.
  Google Scholar

Knowledge NBIC - Knowledge Politics and New Converging Technologies: A Social Science Perspective, Project 6.PR UE, 2008.
  Google Scholar

Kobyłko G., Morawski M., 2006, Przedsiębiorstwo zorientowane na wiedzę, Difin, Warszawa.
  Google Scholar

Nonaka J., Takeuchi H., 2000, Kreowanie wiedzy w organizacji. Jak spółki japońskie dynamizują procesy innowacyjne, Poltext, Warszawa.
  Google Scholar

Somerville I., Mróz J.E., 1998, Nowe kompetencje na miarę nowego świata, [w:] Organizacja przyszłości, Business Press, Warszawa.
  Google Scholar

Staniewicz P., Klimska M., Mielczarek A., 2004, Nierówne koalicje -liderzy miejscy w poszukiwaniu nowego modelu zarządzania miastem, Scholar, Warszawa.
  Google Scholar

Stehr N., 2004, Knowledge Politics, Pardigm Publisher Boulder, London.
  Google Scholar

www.knowbase.uni.lodz.pl, maj 2009, s. 14.
  Google Scholar


Published
2020-10-14

Cited by

Golińska-Pieszyńska, M. (2020). KREOWANIE NOWEGO OBLICZA ŁODZI POPRZEZ WIZERUNEK MIASTA KREATYWNEGO. Studia Miejskie, 1, 39–46. Retrieved from https://czasopisma.uni.opole.pl/index.php/sm/article/view/2228

Authors

Małgorzata Golińska-Pieszyńska 

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.