Opublikowane: 2020-10-25

Centra handlowe – główne problemy badawcze

Sławomir Czerwiński

Abstrakt

Jakkolwiek kształtowanie sie centrów handlowych w przestrzeni zurbanizowanej nie stanowi nowego zjawiska, to jednak nadal badania nad fenomenem centrów handlowych stanowią bardzo istotny przedmiot zainteresowania wielu dyscyplin naukowych. Na podstawie przeprowadzonej analizy literatury wyróżniono i scharakteryzowano dwa okresy badawcze. Pierwszy – podstawowy (do 1956 roku) – stanowi punkt wyjścia w badaniach, przedstawiając genezę i kształtowanie sie pierwotnej formuły centrum handlowego. Drugi – zaawansowany (po 1956 roku) – obejmuje krystalizacje czterech głównych nurtów badawczych określonych jako: techniczny, lokalizacyjny, ekonomiczno-organizacyjny i  behawioralny. Pomiędzy nimi można zauważyć wiele wzajemnych i  złożonych zależności, które ze względu na pojawianie sie nowych wyspecjalizowanych płaszczyzn badawczych podlegają nieustannej ewolucji.

Słowa kluczowe:

centrum handlowe, okresy badawcze, nurty badawcze, literatura

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Czerwiński, S. (2020). Centra handlowe – główne problemy badawcze. Studia Miejskie, 8, 171–188. Pobrano z https://czasopisma.uni.opole.pl/index.php/sm/article/view/2354

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.