Opublikowane: 2020-11-05

Działalności usługowe w otoczeniu wybranych centrów handlowych Wrocławia

Dariusz Ilnicki , Sławomir Czerwiński

Abstrakt

Celem opracowania jest próba ukazania wpływu wybranych wrocławskich centrów handlowych na otaczającą je przestrzeń gospodarczą – placówki usługowe. Wybrano pięć centrów handlowych, z których każde reprezentuje jedną z pięciu ich generacji. Z przeprowadzonych badań wynika, że centra handlowe trudno uznać za bezpośrednie zagrożenie dla placówek usługowych funkcjonujących w ich sąsiedztwie. Natomiast realnym zagrożeniem dla placówek usługowych są: 1) supermarkety dyskontowe i ogólnospożywcze, 2) powstające na bazie supermarketów osiedlowe centra handlowe, 3) przywracane do dawnej świetności pawilony handlowe. Tylko niewielka liczba właścicieli placówek usługowych wskazuje na negatywny wpływ centrów handlowych na prowadzoną przez nich działalność. Negatywny wpływ centrów handlowych w szczególności dotyka podmioty gospodarcze prowadzące działalność z zakresu tradycyjnego handlu detalicznego.

Słowa kluczowe:

usługi, handel detaliczny, wielkopowierzchniowe obiekty handlowe, centrum handlowe, Wrocław

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Ilnicki, D., & Czerwiński, S. (2020). Działalności usługowe w otoczeniu wybranych centrów handlowych Wrocławia. Studia Miejskie, 22, 35–57. Pobrano z https://czasopisma.uni.opole.pl/index.php/sm/article/view/2478

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.