Opublikowane: 2020-10-31

Wybrane aspekty lokalizacji hoteli

Izabela Gruszka , Dariusz Ilnicki , Edyta Jakubowicz
Studia Miejskie
Dział: Artykuły
DOI https://doi.org/10.25167/sm.2417

Abstrakt

Na współczesnym rynku usług turystycznych jednym z głównych elementów decydujących o sukcesie lub porażce przedsięwzięcia hotelarskiego jest jego lokalizacja. Szczególne znaczenie ma to na obszarach miejskich, gdzie konkurencja jest bardzo duża, a hotele często oferują podobny standard i jakość usług; tu dogodne usytuowanie może być kluczowym czynnikiem wyboru danego obiektu. Artykuł przedstawia najważniejsze aspekty lokalizacji hoteli. Problematyka rozpatrywana jest w dwóch płaszczyznach: ogólnej – dotyczącej wyboru kraju i regionu – oraz lokalnej – dotyczącej konkretnego miejsca, konkretnej lokalizacji danego hotelu. Na podstawie analizy literatury przedmiotu wskazano istotne tendencje odnoszące się do lokalizacji hoteli, ze szczególnym uwzględnieniem dużych ośrodków miejskich. Rozważania teoretyczne potwierdziły potrzebę prowadzenia dalszych studiów, w tym w konkretnych przykładowych miastach, ze względu na fakt, że baza noclegowa ulega dość szybkim zmianom i pojawiają się nowe obszary koncentracji usług hotelarskich.

Słowa kluczowe:

baza noclegowa, hotele, lokalizacja, przestrzenne rozmieszczenie

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Gruszka, I., Ilnicki, D., & Jakubowicz, E. (2020). Wybrane aspekty lokalizacji hoteli. Studia Miejskie, 16, 102–114. https://doi.org/10.25167/sm.2417

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.