Logistyka miasta jako podstawa kształtowania zachowań komunikacyjnych
Abstrakt
Stały wzrost wykorzystania indywidualnych środków komunikacji miejskiej potęguje zjawisko kongestii i obniżenie jakości życia w mieście. Dążenie do ograniczenia negatywnych skutków podróży indywidualnych wymaga nie tylko zastosowania zmian organizacyjno-prawnych, ale przede wszystkim zachowań komunikacyjnych mieszkańców. W artykule zaprezentowano podstawowe etapy zmian zachowań mobilnościowych oraz instrumenty wspierające te zmiany.
Słowa kluczowe:
logistyka miasta, mobilność, kongestia, zachowania komunikacyjneBibliografia
Cichoń W., 1996, Wartości, człowiek, wychowanie, Wydawnictwo UJ, Kraków.
Google Scholar
Ciesielski M., 1986, Koszty kongestii transportowej w miastach, AE w Poznaniu, Poznań.
Google Scholar
Gasiul H., 2006, Psychologia osobowości, Difin, Warszawa.
Google Scholar
Grzywacz W., Wojewódzka-Król K., Rydzkowski W., 2003, Polityka transportowa, Uniwersytet Gdański, Gdańsk.
Google Scholar
Jonkis A., 2010, Kształtowanie zachowań komunikacyjnych na potrzeby logistyki miasta, „Logistyka” nr 5.
Google Scholar
Kauf S., 2012, Smart w logistyce miejskiej jako warunek rozwoju współczesnych miast, „Gospodarka Materiałowa i Logistyka” nr 2.
Google Scholar
Krycha A., Kaczkowski M., 2010, Słownik pojęć planowania transportu, Kraków.
Google Scholar
Lanzendorf M., Scheiner J., 2004, Verkehrsgenese als Herausforderung für Transdisziplinarität. Stand und Perspektive der Forschung, [in:] Verkehrsgenese. Entstehung von Verkehr sowie Potenziale und Grenzen der Gestaltung einer nachhaltigen Mobilität, Hrsg. H. Dalkmann, M. Lanzendorf, J. Scheiner, MetaGIS-Verlag,
Google Scholar
Mannheim. Studien zur Mobilitäts- und Verkehrsforschung, Bd. 5.
Google Scholar
Prochaska J.O., Norcross J.C., 2006, Systemy psychoterapeutyczne. Analiza transteoretyczna, IPZ, Warszawa.
Google Scholar
Schellhase R., 2000, Mobilitätsverhalten im Stadtverkehr. Eine empirische Untersuchung zur Akzeptanz verkehrspolitischer Maßnahmen, Deutscher Universitäts-Verlag, Wiesbaden.
Google Scholar
Sośnicki K., 1964, Istota i cele wychowania, Nasza Księgarnia, Warszawa.
Google Scholar
Szołtysek J., 2011, Kreowanie mobilności mieszkańców miast, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
Google Scholar
Szymczak M., 2008 Logistyka miejska, AE w Poznaniu, Poznań.
Google Scholar
Wyszomirski O., 2007, Podstawowe uwarunkowania kształtowania oferty przewozowej w komunikacji miejskiej, „Biuletyn Komunikacji Miejskiej” nr 87.
Google Scholar
Zängler T., 2000, Mikroanalyse des Mobilitätsverhaltens in Alltag und Freizeit, Springer, Berlin.
Google Scholar
Zemlin B., 2005, Das Entscheidungsverhalten bei der Verkehrsmittelwahl, Eul, Köln.
Google Scholar
www.epomm.org
Google Scholar
www.mobilitymanagement.org/docs
Google Scholar
Statystyki
Downloads
Licencja
Prawa autorskie (c) 2020 Studia Miejskie
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.
Inne teksty tego samego autora
- Sabina Kauf, Logistyka miasta a technologie smart , Studia Miejskie: Tom 6 (2012)
- Sabina Kauf, ADAPTACJA ANALIZY PORTFOLIO NA POTRZEBY RYNKOWO ZORIENTOWANEGO ZARZĄDZANIA MIASTEM , Studia Miejskie: Tom 1 (2010)