Inwestycje z zakresu transportu zbiorowego w Poznaniu w kontekście realizacji założeń polityki transportowej miasta oraz perspektywicznych priorytetów w przestrzennym rozwoju Poznania

Bartosz Majewski



Abstrakt

Artykuł przedstawia zrealizowane w Poznaniu inwestycje z zakresu publicznego transportu zbiorowego w kontekście realizacji założeń polityki transportowej miasta (1999), a także podjęte działania zmierzające do integracji komunikacji publicznej na obszarze aglomeracji poznańskiej oraz plany inwestycyjne dotyczące budowy nowych tras tramwajowych w Poznaniu.

Słowa kluczowe:

inwestycje transportowe, realizacja polityki transportowej, rozwój komunikacji publicznej, rozwój przestrzenny

Beim M., 2007, Tramwaje bez promocji, „Gazeta Wyborcza” z 25–26 VIII.
  Google Scholar

Beim M., 2012, Trendy w transporcie pasażerskim, Kurier Kolejowy, Instytut Sobieskiego, Warszawa.
  Google Scholar

Majewski B., 2012, Koncepcja rozwoju sieci tramwajowej w północnych dzielnicach mieszkaniowo-usługowych Poznania, „Studia Miejskie” 8.
  Google Scholar

Polityka transportowa Poznania, Uchwała Nr XXIII/269/III/99 Rady Miasta Poznania z dnia 18 listopada 1999 r.
  Google Scholar

Rusak Z., 2012, Bilety i polityka, „Gazeta Wyborcza” z 16 XI.
  Google Scholar

Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Poznania, Uchwała Nr XXXI/299/V/2008 Rady Miasta Poznania z dnia 18 stycznia 2008 r.
  Google Scholar

Urząd Miasta Poznania, 2006, Zrównoważony plan rozwoju transportu publicznego aglomeracji poznańskiej na lata 2007–2015, Poznań.
  Google Scholar

Ustawa z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717).
  Google Scholar

Wesołowski J., 2008, Miasto w ruchu, Instytut Spraw Obywatelskich, Łódź.
  Google Scholar

www.poznan.pl/mim/s8a/news/ludnosc-poznania,61993.html (12.06.2013).
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2020-10-29

Cited By / Share

Majewski, B. (2020). Inwestycje z zakresu transportu zbiorowego w Poznaniu w kontekście realizacji założeń polityki transportowej miasta oraz perspektywicznych priorytetów w przestrzennym rozwoju Poznania. Studia Miejskie, 14, 43–60. https://doi.org/10.25167/sm.2387

Autorzy

Bartosz Majewski 

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.


Licencja

Prawa autorskie (c) 2020 Studia Miejskie

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.