Inwestycje z zakresu transportu zbiorowego w Poznaniu w kontekście realizacji założeń polityki transportowej miasta oraz perspektywicznych priorytetów w przestrzennym rozwoju Poznania

Bartosz Majewski



Abstrakt

Artykuł przedstawia zrealizowane w Poznaniu inwestycje z zakresu publicznego transportu zbiorowego w kontekście realizacji założeń polityki transportowej miasta (1999), a także podjęte działania zmierzające do integracji komunikacji publicznej na obszarze aglomeracji poznańskiej oraz plany inwestycyjne dotyczące budowy nowych tras tramwajowych w Poznaniu.

Słowa kluczowe:

inwestycje transportowe, realizacja polityki transportowej, rozwój komunikacji publicznej, rozwój przestrzenny

Beim M., 2007, Tramwaje bez promocji, „Gazeta Wyborcza” z 25–26 VIII.
  Google Scholar

Beim M., 2012, Trendy w transporcie pasażerskim, Kurier Kolejowy, Instytut Sobieskiego, Warszawa.
  Google Scholar

Majewski B., 2012, Koncepcja rozwoju sieci tramwajowej w północnych dzielnicach mieszkaniowo-usługowych Poznania, „Studia Miejskie” 8.
  Google Scholar

Polityka transportowa Poznania, Uchwała Nr XXIII/269/III/99 Rady Miasta Poznania z dnia 18 listopada 1999 r.
  Google Scholar

Rusak Z., 2012, Bilety i polityka, „Gazeta Wyborcza” z 16 XI.
  Google Scholar

Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Poznania, Uchwała Nr XXXI/299/V/2008 Rady Miasta Poznania z dnia 18 stycznia 2008 r.
  Google Scholar

Urząd Miasta Poznania, 2006, Zrównoważony plan rozwoju transportu publicznego aglomeracji poznańskiej na lata 2007–2015, Poznań.
  Google Scholar

Ustawa z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717).
  Google Scholar

Wesołowski J., 2008, Miasto w ruchu, Instytut Spraw Obywatelskich, Łódź.
  Google Scholar

www.poznan.pl/mim/s8a/news/ludnosc-poznania,61993.html (12.06.2013).
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2020-10-29

Cited By / Share

Majewski, B. (2020). Inwestycje z zakresu transportu zbiorowego w Poznaniu w kontekście realizacji założeń polityki transportowej miasta oraz perspektywicznych priorytetów w przestrzennym rozwoju Poznania. Studia Miejskie, 14, 43–60. https://doi.org/10.25167/sm.2387

Autorzy

Bartosz Majewski 

Statystyki

Downloads



Licencja

Prawa autorskie (c) 2020 Studia Miejskie

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.