Koncepcja rozwoju sieci tramwajowej w północnych dzielnicach mieszkaniowo -usługowych Poznania
Bartosz Majewski
Abstrakt
Mając na uwadze konieczność wdrażania rozwoju zrównoważonego w urbanizującej się przestrzeni miasta przedstawiono w artykule możliwości rozwoju sieci tramwajowej w północnej części Poznania. Opracowanie wykonano na podstawie zarówno obowiązujących dokumentów planistycznych miasta, jak i badań oraz koncepcji własnych autora. Analiza została dokonana w odniesieniu do głównych zapisów Strategii rozwoju miasta Poznania do roku 2030, według której należy dążyć do racjonalnego rozwoju transportu, przyjmując opcję zrównoważoną. Program ten zakłada silne preferencje dla komunikacji zbiorowej przy jednoczesnym wprowadzaniu ograniczeń dla ruchu samochodowego.
Słowa kluczowe:
rozwój transportu publicznego, dostępność transportu publicznego, przedłużenie, trasy PsT, tramwaj do Naramowic, organizacja sieci połączeńBibliografia
Architektura i urbanistyka Poznania w XX wieku, red. T. Jakimowicz, Wyd. Miejskie, Poznań 2005.
Google Scholar
Loose W., 2001, Flächennutzungsplan 2010 Freiburg – Stellungnahme zu den verkehrlichen Auswirkungen, Öko-Institut e.V., Freiburg.
Google Scholar
Majewski B., 2008, Dostępność i rozwój systemu komunikacji publicznej w Poznaniu, Uniwersytet A. Mickiewicza, Poznań, praca magisterska wykonana pod kier. prof. UAM dra hab. W. Ratajczaka.
Google Scholar
Majewski B., 2008, Konkurencyjność transportu publicznego w Poznaniu w ujęciu czasowym – studium przypadku: północne dzielnice, „Biuletyn Instytutu Geografii Społeczno-Ekonomicznej i Gospodarki Przestrzennej UAM w Poznaniu”: Rozwój regionalny i polityka regionalna, nr 4.
Google Scholar
Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego – Ulica Nowa Naramowicka – część południowa w Poznaniu, 2006, uchwała Rady Miasta Poznania nr XCIX/1121/IV/2006 z dnia 11 lipca.
Google Scholar
Strategia rozwoju miasta Poznania do roku 2030, 2010, uchwała Rady Miasta Poznania nr LXXII/990/V/2010, z 11 maja.
Google Scholar
Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Poznania, 2008, uchwała Rady Miasta Poznania nr XXXI/299/V/2008 z 18 stycznia.
Google Scholar
Swolkień O., 2008/2009, Polityka transportowa, Instytut Spraw Obywatelskich, Łódź.
Google Scholar
Wesołowski J., 2008, Miasto w ruchu, Instytut Spraw Obywatelskich, Łódź.
Google Scholar
Wielowariantowa koncepcja uruchomienia linii tramwajowej Centrum przebiegającej w rejonie parkingów buforowych w Poznaniu, 2010, Biuro Inżynierii Transportu, Zarząd Transportu Miejskiego, Poznań.
Google Scholar
Zrównoważony plan rozwoju transportu publicznego na lata 2007–2015, 2006, uchwała Rady Miasta Poznania nr CVI/1266/IV/2006, z dnia 24 października.
Google Scholar
Autorzy
Bartosz MajewskiStatystyki
Downloads
Licencja
Prawa autorskie (c) 2020 Studia Miejskie
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.
Inne teksty tego samego autora
- Bartosz Majewski, Wojciech Fleischer, VISION AND REALITY BASED ON THE PLANNED TRAMWAY INVESTMENTS IN THE POZNAN AGGLOMERATION , Studia Miejskie: Tom 36 (2019)
- Bartosz Majewski, Inwestycje z zakresu transportu zbiorowego w Poznaniu w kontekście realizacji założeń polityki transportowej miasta oraz perspektywicznych priorytetów w przestrzennym rozwoju Poznania , Studia Miejskie: Tom 14 (2014)