Koncepcja rozwoju sieci tramwajowej w północnych dzielnicach mieszkaniowo -usługowych Poznania

Bartosz Majewski




Abstrakt

Mając na uwadze konieczność wdrażania rozwoju zrównoważonego w  urbanizującej się przestrzeni miasta przedstawiono w  artykule możliwości rozwoju sieci tramwajowej w  północnej części Poznania. Opracowanie wykonano na podstawie zarówno obowiązujących dokumentów planistycznych miasta, jak i badań oraz koncepcji własnych autora. Analiza została dokonana w odniesieniu do głównych zapisów Strategii rozwoju miasta Poznania do roku 2030, według której należy dążyć do racjonalnego rozwoju transportu, przyjmując opcję zrównoważoną. Program ten zakłada silne preferencje dla komunikacji zbiorowej przy jednoczesnym wprowadzaniu ograniczeń dla ruchu samochodowego.

Słowa kluczowe:

rozwój transportu publicznego, dostępność transportu publicznego, przedłużenie, trasy PsT, tramwaj do Naramowic, organizacja sieci połączeń

Architektura i urbanistyka Poznania w XX wieku, red. T. Jakimowicz, Wyd. Miejskie, Poznań 2005.
  Google Scholar

Loose W., 2001, Flächennutzungsplan 2010 Freiburg – Stellungnahme zu den verkehrlichen Auswirkungen, Öko-Institut e.V., Freiburg.
  Google Scholar

Majewski B., 2008, Dostępność i rozwój systemu komunikacji publicznej w Poznaniu, Uniwersytet A. Mickiewicza, Poznań, praca magisterska wykonana pod kier. prof. UAM dra hab. W. Ratajczaka.
  Google Scholar

Majewski B., 2008, Konkurencyjność transportu publicznego w Poznaniu w ujęciu czasowym – studium przypadku: północne dzielnice, „Biuletyn Instytutu Geografii Społeczno-Ekonomicznej i Gospodarki Przestrzennej UAM w Poznaniu”: Rozwój regionalny i polityka regionalna, nr 4.
  Google Scholar

Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego – Ulica Nowa Naramowicka – część południowa w Poznaniu, 2006, uchwała Rady Miasta Poznania nr XCIX/1121/IV/2006 z dnia 11 lipca.
  Google Scholar

Strategia rozwoju miasta Poznania do roku 2030, 2010, uchwała Rady Miasta Poznania nr LXXII/990/V/2010, z 11 maja.
  Google Scholar

Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Poznania, 2008, uchwała Rady Miasta Poznania nr XXXI/299/V/2008 z 18 stycznia.
  Google Scholar

Swolkień O., 2008/2009, Polityka transportowa, Instytut Spraw Obywatelskich, Łódź.
  Google Scholar

Wesołowski J., 2008, Miasto w ruchu, Instytut Spraw Obywatelskich, Łódź.
  Google Scholar

Wielowariantowa koncepcja uruchomienia linii tramwajowej Centrum przebiegającej w rejonie parkingów buforowych w Poznaniu, 2010, Biuro Inżynierii Transportu, Zarząd Transportu Miejskiego, Poznań.
  Google Scholar

Zrównoważony plan rozwoju transportu publicznego na lata 2007–2015, 2006, uchwała Rady Miasta Poznania nr CVI/1266/IV/2006, z dnia 24 października.
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2020-10-25

Cited By / Share

Majewski, B. (2020). Koncepcja rozwoju sieci tramwajowej w północnych dzielnicach mieszkaniowo -usługowych Poznania. Studia Miejskie, 8, 69–86. Pobrano z https://czasopisma.uni.opole.pl/index.php/sm/article/view/2345

Autorzy

Bartosz Majewski 

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.


Licencja

Prawa autorskie (c) 2020 Studia Miejskie

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.