The conception of tramway-system development in Poznan’s north residential-services districts
Bartosz Majewski
Abstract
This paper describes possibilities of tramway-system development in the north part of Poznan, according to the necessity of inculcate sustainable development in urbanizing city’s space. The paper was made on the basis of current city’s urban studies as well as based on the author’s conceptions. The analysis was made with reference to the main assumptions of Development strategy for the city of Poznan up to year 2030, according to which it is necessary to aim at rational development of transport adopting sustainable option. Moreover, this strategy provides strong preferences for public transport and, at the same time, introducing restrictions on car traffic.
Keywords:
public transport development, accessibility of public transport, tramway to Naramowice, extension of PsT line, organization of the connection’s networkReferences
Architektura i urbanistyka Poznania w XX wieku, red. T. Jakimowicz, Wyd. Miejskie, Poznań 2005.
Google Scholar
Loose W., 2001, Flächennutzungsplan 2010 Freiburg – Stellungnahme zu den verkehrlichen Auswirkungen, Öko-Institut e.V., Freiburg.
Google Scholar
Majewski B., 2008, Dostępność i rozwój systemu komunikacji publicznej w Poznaniu, Uniwersytet A. Mickiewicza, Poznań, praca magisterska wykonana pod kier. prof. UAM dra hab. W. Ratajczaka.
Google Scholar
Majewski B., 2008, Konkurencyjność transportu publicznego w Poznaniu w ujęciu czasowym – studium przypadku: północne dzielnice, „Biuletyn Instytutu Geografii Społeczno-Ekonomicznej i Gospodarki Przestrzennej UAM w Poznaniu”: Rozwój regionalny i polityka regionalna, nr 4.
Google Scholar
Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego – Ulica Nowa Naramowicka – część południowa w Poznaniu, 2006, uchwała Rady Miasta Poznania nr XCIX/1121/IV/2006 z dnia 11 lipca.
Google Scholar
Strategia rozwoju miasta Poznania do roku 2030, 2010, uchwała Rady Miasta Poznania nr LXXII/990/V/2010, z 11 maja.
Google Scholar
Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Poznania, 2008, uchwała Rady Miasta Poznania nr XXXI/299/V/2008 z 18 stycznia.
Google Scholar
Swolkień O., 2008/2009, Polityka transportowa, Instytut Spraw Obywatelskich, Łódź.
Google Scholar
Wesołowski J., 2008, Miasto w ruchu, Instytut Spraw Obywatelskich, Łódź.
Google Scholar
Wielowariantowa koncepcja uruchomienia linii tramwajowej Centrum przebiegającej w rejonie parkingów buforowych w Poznaniu, 2010, Biuro Inżynierii Transportu, Zarząd Transportu Miejskiego, Poznań.
Google Scholar
Zrównoważony plan rozwoju transportu publicznego na lata 2007–2015, 2006, uchwała Rady Miasta Poznania nr CVI/1266/IV/2006, z dnia 24 października.
Google Scholar
Authors
Bartosz MajewskiStatistics
Downloads
License
Copyright (c) 2020 Studia Miejskie
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Most read articles by the same author(s)
- Bartosz Majewski, Wojciech Fleischer, WIZJA I RZECZYWISTOŚĆ NA PODSTAWIE PLANOWANYCH INWESTYCJI TRAMWAJOWYCH W AGLOMERACJI POZNAŃSKIEJ , Studia Miejskie: Vol. 36 (2019)
- Bartosz Majewski, Investments from the scope of public transport network in Poznań in the context of the implementation assumptions of the city transport policy and perspective priorities of the Poznań spatial development , Studia Miejskie: Vol. 14 (2014)