Atrakcyjność i potencjał rozwojowy miasta Biała Podlaska w opinii młodzieży studiującej kierunki ekonomiczne w Państwowej Szkole Wyższej w Białej Podlaskiej

Abstrakt

Przedmiotem pracy jest ocena atrakcyjności i potencjału rozwojowego Białej Podlaskiej w świetle opinii studentów kierunków ekonomicznych Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej. W części teoretycznej pracy przedstawiono zagadnienie atrakcyjności i potencjału rozwojowego. Część empiryczna jest wynikiem sondażu diagnostycznego przeprowadzonego na zbiorowości 316 studentów. Ocena potencjału rozwojowego i funkcjonowania miasta prowadzona była przez studentów z uwzględnieniem potrzeb młodzieży studiującej, mieszańców, przedsiębiorców i turystów. Badania wykazały, że respondenci dobrze oceniają szanse dla miasta w rozwoju edukacji, handlu i sektora transportu, spedycji i logistyki. Miasto utraciło wcześniej dobrze rozwinięte funkcje przemysłowe.

Słowa kluczowe:

atrakcyjność miasta, funkcjonowanie miasta, potencjał rozwojowy miasta, Biała Podlaska

Adamowicz M., Kładź M.P., 2016, Role of investment in socio-economic development of the city Biała Podlaska / Rola inwestycji w społeczno-ekonomicznym rozwoju miasta Biała Podlaska, “Economic and Regional Studies”, vol. 9, No. 4.
  Google Scholar

Adamowicz M., Siedlanowski P., 2017, The structure of retail trade and interactions among retail network establishments (on the example of Biała Podlaska), “Economic and Regional Studies” vol. 10, No. 2.
  Google Scholar

Bończak-Kucharczyk E., Herbst K., Chmura K., 1998, Jak władze lokalne mogą wspierać przedsiębiorczość, Fundacja Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych, Polska Fundacja Promocji Małych i Średnich Przedsiębiorstw, Warszawa.
  Google Scholar

Dej M. (red.), 2016, Rozwój gospodarczy. Raport o stanie polskich miast 2016, Instytut Rozwoju Miast, Kraków.
  Google Scholar

Dudek-Mańkowska S., 2011, Koncepcja wizerunku miasta, [w:] Grzegorczyk A., Kochaniec A. (red.), Kreowanie wizerunku miast, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa.
  Google Scholar

Jancz J., Miasto atrakcyjne miastem konkurencyjnym, http://pressto.amu.edu.pl/index.php/r/article/viewFile/8132/8012 (dostęp 20 grudnia 2018).
  Google Scholar

Kotus J., 2002, Problemy i cele rozwojowe miast Polski, „Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny” t. XIV, z. 1.
  Google Scholar

Krajowa Polityka Miejska 2023, 2015, Ministerstwo Rozwoju, Warszawa.
  Google Scholar

Raport o polskich metropoliach 2015, 2016, PwC Polska, Warszawa.
  Google Scholar

Rurański M., Niemczyk J., 2015, Współczesne instrumenty kształtowania wizerunku miasta na przykładzie Wrocławia, „Studia Miejskie” t. 11.
  Google Scholar

Rutkowska-Gurak A., 2011a, Miasta jako produkty lokalizacyjne, [w:] Kuciński K. (red.), Glokalizacja, Difin, Warszawa.
  Google Scholar

Rutkowska-Gurak A., 2011b, Miasto jako środowisko lokalizacyjne przedsiębiorstwa, [w:] Kuciński K. (red.), Miasto jako analog przedsiębiorstwa, SGH, Warszawa.
  Google Scholar

Rutkowska-Gurak A., 2013, Lokalizacja działalności gospodarczej w wielkich miastach, „Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie” nr 3/28.
  Google Scholar

Stanowicka-Traczyk A., 2008, Kształtowanie wizerunku miasta na przykładzie miast polskich, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz–Olsztyn.
  Google Scholar

Szołtysek J., Trzpiot G., 2014, Analiza preferencji ludzi młodych w ocenie atrakcyjności miast jako produktu turystycznego, „Studia Ekonomiczne” 178.
  Google Scholar

Szromnik A., 2010, Marketing terytorialny – miasto i region na rynku, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
  Google Scholar

Śleszyński P., 2018, Polska średnich miast. Założenia i koncepcja deglomeracji w Polsce, Klub Jagielloński, Warszawa.
  Google Scholar

Uchwała nr 239 Rady Ministrów z dnia 13 grudnia 2011 r. w sprawie przyjęcia Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030, „Monitor Polski” 2012, poz. 252.
  Google Scholar

Wach-Grzybowska K., 2014, Potencjał rozwojowy miasta jako element konkurencyjności miast europejskich na przykładzie miasta powiatowego Łódź, „Przedsiębiorczość i Zarządzanie” t. XV, z. 3.
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2020-11-28

Cited By / Share

Adamowicz, M., & Zwolińska-Ligaj, M. (2020). Atrakcyjność i potencjał rozwojowy miasta Biała Podlaska w opinii młodzieży studiującej kierunki ekonomiczne w Państwowej Szkole Wyższej w Białej Podlaskiej. Studia Miejskie, 32, 99–111. https://doi.org/10.25167/sm2018.032.07

Autorzy

Mieczysław Adamowicz 
https://orcid.org/0000-0002-1164-4966

Autorzy

Magdalena Zwolińska-Ligaj 
https://orcid.org/0000-0001-6770-7092

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.


Licencja

Prawa autorskie (c) 2020 Studia Miejskie

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.