Opublikowane: 2020-03-01

PROBLEM-BASED LEARNING AS A MEANS OF RESTORING SOCIAL FUNCTIONS TO GROUPS ALIENATED FROM THE URBAN SPACE

Karolina Kozłowska , Paula Gabin Peinado , Alejandro Garcia Gigato , Sławomir Rybka
Studia Miejskie
Dział: Artykuły
DOI https://doi.org/10.25167/sm.1519

Abstrakt

Artykuł odnosi się do procesu tworzenia projektu przez projektantów z dwóch różnych kulturowo krajów w ramach projektu Erazmus. Projekt, osadzony w centrum przestrzeni miejskiej, ma na celu ograniczenie wyobcowania bezdomnych ze środowiska miejskiego i powolne przywracanie im funkcji społecznych. Celem współpracy było stworzenie przestrzeni, w której projektanci wykorzystywaliby nie tylko wiedzę techniczną i tworzenia kompozycji, ale świadomie wprowadzaliby informacje z nauk społecznych. Projekt dla bezdomnych, zlokalizowany jest w Rzeszowie. Inspiracją do realizacji tego projektu była natura i teoria C2C. Architektura projektu opiera się na architekturze modułowej, która w razie potrzeby w przyszłości może być łatwo modyfikowana, np. poprzez dodawanie nowych elementów i tym samym odpowiadać na bieżące potrzeby mieszkańców. Inną ważną częścią projektu jest samowystarczalność. Są to również eko-budynki, zbudowane z bel słomy lub materiałów pochodzących z recyklingu jak np. plastikowe butelki. Dzięki tym zabiegom powstał projekt nie tylko dla osób bezdomnych ale dla wszystkich mieszkańców miasta.

Słowa kluczowe:

bezdomni, budownictwo ekologiczne, C2C, Rzeszów

Zasady cytowania

Kozłowska, K., Gabin Peinado, P., Garcia Gigato, A., & Rybka, S. (2020). PROBLEM-BASED LEARNING AS A MEANS OF RESTORING SOCIAL FUNCTIONS TO GROUPS ALIENATED FROM THE URBAN SPACE. Studia Miejskie, 37, 53–63. https://doi.org/10.25167/sm.1519
Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.