THE IMPORTANCE OF SOCIAL MEDIA IN SHAPING THE IMAGE OF LOCAL GOVERNMENT UNTIS IN POLAND
Abstract
The dynamic development of the Internet has changed the concept of information, as well as
the methods of its dissemination. Universal access to social media has shaped a new way of communication
in the modern world. The article addresses the importance of social media in relation to local government
units in Poland and attempts to define them. Modern local government wants to be closer and closer to the
inhabitants, who are no longer just passive recipients of information, but actively participate in virtual life.
The aim of the article is to identify the levels of social media use by 18 capital cities of Polish voivodeships.
The attractiveness of the official Facebook pages of the cities studied was analyzed in terms of their communication with the residents.
Keywords:
social media, local government, city marketing, the image of citiesReferences
Davis, Anthony. 2005. Wszystko, co powinieneś wiedzieć o PR. Odpowiedzi na 500 najważniejszych pytań.
Google Scholar
Poznań: Dom Wydawniczy REBIS.
Google Scholar
Delińska, Liwia i Urszula Kępowska. 2018. Kreowanie wizerunku polskich miast w mediach społecznościowych. Zarządzanie i Finanse Journal of Management and Finance, 16(3/3), 61–75.
Google Scholar
Heiss, Raffael, Desiree Schmuck i Jorg Matthes. 2019. What drives interaction in political actors’ Facebook
Google Scholar
posts? Profile and content predictors of user engagement and political actors’ reactions. Information,
Google Scholar
Communication & Society, 22(10), 1497–1513. DOI: 10.1080/1369118X.2018.1445273.
Google Scholar
Kaplan, Andreas i Michael Haenlein. 2010. Users of the world, unite! The challenges and opportunities of
Google Scholar
Social Media. Business Horizons, 53(1), 59–68.
Google Scholar
Kaznowski, Dominik. 2010. Podział i klasyfikacja social media. Networked Digital. Dostęp: 30.05.2020. http://
Google Scholar
networkeddigital.com/2010/05/10/podzial-i-klasyfikacja-social-media/.
Google Scholar
Kietzmann, Jan i Kristopher Hermkens. 2011. Social media? Get serious! Understanding the functional
Google Scholar
building blocks of social media. Business Horizons, 54(3), 241–251.
Google Scholar
Koszembar-Wiklik, Małgorzata. 2013. Media społecznościowe w strategii public relations miast. Polityki
Google Scholar
Europejskie, Finanse i Marketing, 10(59), 361–370.
Google Scholar
Nowak, Krzysztof. 2018. Znaczenie internetowych narzędzi lokalnego komunikowania politycznego w dobie
Google Scholar
glokalizacji. Podejście teoretyczne. Com.press, 2(1), 26–37.
Google Scholar
Pang, Natalie et al. 2016. Can spiral of silence and civility predict click speech on Facebook?. Computers in
Google Scholar
Human Behavior, 64, 898–905. DOI: 10.1016/j.chb.2016.07.066.
Google Scholar
Romanowski, Robert i Andrzej Szymkowiak. 2018. Obecność samorządów lokalnych w mediach społecznościowych w Polsce. Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Seria: Organizacja i Zarządzanie, 129, 447–459.
Google Scholar
Rurański, Mateusz i Jerzy Niemczyk. 2013. Współczesne instrumenty kształtowania wizerunku miasta na
Google Scholar
przykładzie Wrocławia. Studia Miejskie, 11, 67–78.
Google Scholar
Smalec, Agnieszka i Leszek Gracz. 2015. Wykorzystanie mediów społecznościowych przez samorządy lokalne
Google Scholar
w procesie komunikacji społecznej. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Research
Google Scholar
Papers of Wrocław University of Economics, 414, 180–191.
Google Scholar
Stępowski, Robert. 2015. Marketing terytorialny. Jak zbudować i wypromować markę miejscowości? Rawa
Google Scholar
Mazowiecka: Wydawnictwo Roster.
Google Scholar
Szydłowska, Agnieszka. 2013. Charakterystyka mediów społecznościowych jako narzędzia komunikacji firmy
Google Scholar
z klientem. Zeszyty Naukowe Firma i Rynek, 2(45), 37–45.
Google Scholar
Szymkowiak, Agnieszka i Anna Scheibe. 2018. Aktywność samorządów w mediach społecznościowych.
Google Scholar
W: Marketing terytorialny: Innowacje Społeczne, red. Robert Romanowski, Sławomir Palicki, 299–311.
Google Scholar
Poznań: Uniwersytet Ekonomiczny, Katedra Handlu i Marketingu.
Google Scholar
Wiktor, Jan. 2013. Komunikacja marketingowa. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN.
Google Scholar
Wroński, Michał. 2018. Miasto Kielce nie było właścicielem miejskiego profilu na facebooku, Portal Samorządowy. Dostęp: 30.06.2020. https://www.portalsamorzadowy.pl/komunikacja-spoleczna/miasto-kielce-
Google Scholar
-nie-bylo-wlascicielem-miejskiego-profilu-na-facebooku,118462.html.
Google Scholar
Ziegele, Marc et al. 2017. Online user comments across news and other content formats: Multidisciplinary perspectives, new directions. SCM Studies in Communication and Media, 6(4), 315–332.
Google Scholar
DOI: 10.5771/2192-4007-2017-4-315.
Google Scholar
https://www.statista.com/statistics/264810/number-of-monthly-active-facebook-users-worldwide/. Dostęp:
Google Scholar
05.2020
Google Scholar
Statistics
Downloads
License
Copyright (c) 2020 Studia Miejskie
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Most read articles by the same author(s)
- Piotr Dubicki, Piotr Kułyk, The The process of urban-rural integration. Using the example of Zielona Góra , Studia Miejskie: Vol. 32 (2018)