THE IMPORTANCE OF SOCIAL MEDIA IN SHAPING THE IMAGE OF LOCAL GOVERNMENT UNTIS IN POLAND

Piotr Dubicki

Uniwersytet Zielonogórski
https://orcid.org/0000-0002-7812-8966

Abstract

The dynamic development of the Internet has changed the concept of information, as well as
the methods of its dissemination. Universal access to social media has shaped a new way of communication
in the modern world. The article addresses the importance of social media in relation to local government
units in Poland and attempts to define them. Modern local government wants to be closer and closer to the
inhabitants, who are no longer just passive recipients of information, but actively participate in virtual life.
The aim of the article is to identify the levels of social media use by 18 capital cities of Polish voivodeships.
The attractiveness of the official Facebook pages of the cities studied was analyzed in terms of their communication with the residents.

Keywords:

social media, local government, city marketing, the image of cities

Davis, Anthony. 2005. Wszystko, co powinieneś wiedzieć o PR. Odpowiedzi na 500 najważniejszych pytań.
  Google Scholar

Poznań: Dom Wydawniczy REBIS.
  Google Scholar

Delińska, Liwia i Urszula Kępowska. 2018. Kreowanie wizerunku polskich miast w mediach społecznościowych. Zarządzanie i Finanse Journal of Management and Finance, 16(3/3), 61–75.
  Google Scholar

Heiss, Raffael, Desiree Schmuck i Jorg Matthes. 2019. What drives interaction in political actors’ Facebook
  Google Scholar

posts? Profile and content predictors of user engagement and political actors’ reactions. Information,
  Google Scholar

Communication & Society, 22(10), 1497–1513. DOI: 10.1080/1369118X.2018.1445273.
  Google Scholar

Kaplan, Andreas i Michael Haenlein. 2010. Users of the world, unite! The challenges and opportunities of
  Google Scholar

Social Media. Business Horizons, 53(1), 59–68.
  Google Scholar

Kaznowski, Dominik. 2010. Podział i klasyfikacja social media. Networked Digital. Dostęp: 30.05.2020. http://
  Google Scholar

networkeddigital.com/2010/05/10/podzial-i-klasyfikacja-social-media/.
  Google Scholar

Kietzmann, Jan i Kristopher Hermkens. 2011. Social media? Get serious! Understanding the functional
  Google Scholar

building blocks of social media. Business Horizons, 54(3), 241–251.
  Google Scholar

Koszembar-Wiklik, Małgorzata. 2013. Media społecznościowe w strategii public relations miast. Polityki
  Google Scholar

Europejskie, Finanse i Marketing, 10(59), 361–370.
  Google Scholar

Nowak, Krzysztof. 2018. Znaczenie internetowych narzędzi lokalnego komunikowania politycznego w dobie
  Google Scholar

glokalizacji. Podejście teoretyczne. Com.press, 2(1), 26–37.
  Google Scholar

Pang, Natalie et al. 2016. Can spiral of silence and civility predict click speech on Facebook?. Computers in
  Google Scholar

Human Behavior, 64, 898–905. DOI: 10.1016/j.chb.2016.07.066.
  Google Scholar

Romanowski, Robert i Andrzej Szymkowiak. 2018. Obecność samorządów lokalnych w mediach społecznościowych w Polsce. Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Seria: Organizacja i Zarządzanie, 129, 447–459.
  Google Scholar

Rurański, Mateusz i Jerzy Niemczyk. 2013. Współczesne instrumenty kształtowania wizerunku miasta na
  Google Scholar

przykładzie Wrocławia. Studia Miejskie, 11, 67–78.
  Google Scholar

Smalec, Agnieszka i Leszek Gracz. 2015. Wykorzystanie mediów społecznościowych przez samorządy lokalne
  Google Scholar

w procesie komunikacji społecznej. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Research
  Google Scholar

Papers of Wrocław University of Economics, 414, 180–191.
  Google Scholar

Stępowski, Robert. 2015. Marketing terytorialny. Jak zbudować i wypromować markę miejscowości? Rawa
  Google Scholar

Mazowiecka: Wydawnictwo Roster.
  Google Scholar

Szydłowska, Agnieszka. 2013. Charakterystyka mediów społecznościowych jako narzędzia komunikacji firmy
  Google Scholar

z klientem. Zeszyty Naukowe Firma i Rynek, 2(45), 37–45.
  Google Scholar

Szymkowiak, Agnieszka i Anna Scheibe. 2018. Aktywność samorządów w mediach społecznościowych.
  Google Scholar

W: Marketing terytorialny: Innowacje Społeczne, red. Robert Romanowski, Sławomir Palicki, 299–311.
  Google Scholar

Poznań: Uniwersytet Ekonomiczny, Katedra Handlu i Marketingu.
  Google Scholar

Wiktor, Jan. 2013. Komunikacja marketingowa. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN.
  Google Scholar

Wroński, Michał. 2018. Miasto Kielce nie było właścicielem miejskiego profilu na facebooku, Portal Samorządowy. Dostęp: 30.06.2020. https://www.portalsamorzadowy.pl/komunikacja-spoleczna/miasto-kielce-
  Google Scholar

-nie-bylo-wlascicielem-miejskiego-profilu-na-facebooku,118462.html.
  Google Scholar

Ziegele, Marc et al. 2017. Online user comments across news and other content formats: Multidisciplinary perspectives, new directions. SCM Studies in Communication and Media, 6(4), 315–332.
  Google Scholar

DOI: 10.5771/2192-4007-2017-4-315.
  Google Scholar

https://www.statista.com/statistics/264810/number-of-monthly-active-facebook-users-worldwide/. Dostęp:
  Google Scholar

05.2020
  Google Scholar


Dubicki, P. (2020). THE IMPORTANCE OF SOCIAL MEDIA IN SHAPING THE IMAGE OF LOCAL GOVERNMENT UNTIS IN POLAND. Studia Miejskie, 39, 61–70. https://doi.org/10.25167/sm.2391

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.


License

Copyright (c) 2020 Studia Miejskie

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.