Prezentowany 39 tom „Studiów Miejskich” zawiera teksty dotyczące istotnych zagadnień związanych z funkcjonowaniem, przemianami i rozwojem miast. Tematyka 
artykułów jest zróżnicowana. Interesujące zagadnienia zostają poruszone w pierwszym 
opracowaniu, w którym to autorzy przedstawiają wyniki badań dotyczące wyobrażenia 
o mieście, w jakim by się chciało żyć (porządne miasto) i o mieszkańcach (porządni 
mieszkańcy), których by się chciało mieć za członków społeczności lokalnej. Kolejna praca badawcza dotyczy transportu miejskiego oraz dostępności transportowej, 
postrzeganych przez studentów wybranych uczeni wrocławskich. Innym ciekawym 
zagadnieniem, poruszanym w kolejnym opracowaniu, są media społecznościowe i ich 
znaczenie w kształtowaniu wizerunku miast. W następnym artykule zaś podjęto próbę 
wykazania roli i znaczenia pracy zdalnej w kreowaniu smart city w dobie pandemii. 
W ostatnim z prezentowanych artykułów przedstawiono ocenę aktualnych działań 
promocyjnych w Kielcach oraz w gminach miejsko-wiejskich powiatu kieleckiego wraz 
ze wskazaniem głównych problemów w zakresie funkcjonowania w nich promocji 
turystycznej.
Wyrażam nadzieję że prezentowany tom będzie źródłem interesujących i inspirujących wiadomości z zakresu funkcjonowania i rozwoju miast. 
Agnieszka Dembicka-Niemiec