Babbie E., 2008, Podstawy badań społecznych, WN PWN, Warszawa.
Bank Danych Regionalnych, dane za 2008 r.: http://www.stat.gov.pl/bdr_n/app/strona.indeks.
Boorzel T., 1998, OrganizingBabylon: On the different conceptions ofpolicy networks, „Public Administration” 76, s. 253-273.
Buhalis D., 2000, Marketing the competitive destination of thefuturę, „Tourism Management” 21.1, s. 97-116.
Butler R., 1980, The concept of a tourism area cycle of evolution: Implications for management of resources, „Canadian Geographer” 24(1), s. 5-12.
Caffyn A., 2000, Is there a tourismpartnership life cycle?, [w:] Tourism collaboration andpartnerships. politics, practice and sustainability, red. B. Bramwell, B. Lane, Chanel View Publications, Clevedon, s. 200—229.
Czernek K., 2012, Uwarunkowania współpracy na rzecz rozwoju turystyki w regionie, Proksenia, Kraków.
Fyall A., Garrod B., 2005, Tourism marketing. A collaborative approach, Channel View Publications, Clevedon-Buffalo-Toronto.
Gluszyński J„ 2005, Wystąpienie pt. Inicjatywa Lider w Polsce. Prezentacja wyników badań na temat funkcjonowania lokalnych grup działania w Polsce (projekt badawczy na temat inicjatywy Leader + przeprowadzony na zlecenie Urzędu Komitetu Integracji Europejskiej; okres objęty badaniem - listopad 2004 - styczeń 2005).
Kostera M., 2003, Antropologia organizacji. Metodologia badań terenowych, Wydaw. Naukowe PWN, Warszawa.
Majewska J., 2009, Samorząd terytorialny w kształtowaniu funkcji turystycznej gminy, rozprawa doktorska przygotowana w Katedrze Turystyki Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań, maszynopis.
Matczak A., 1989, Problemy badania funkcji turystycznej miast Polski, [w:] Funkcja turystyczna, Wydaw. UŁ, Łódź. Acta Universitatis Lodziensis. Turyzm 5, s. 27-39.
Middleton V.T.C., 1996, Marketing w turystyce, Polska Agencja Promocji Turystyki, Warszawa.
Miles M.B., Huberman A.M. 2000, Analiza danych jakościowych, Trans Humana, Białystok.
Osiecki A., 2008, Priorytety inwestycyjne samorządów w 2008 r., „Wspólnota” nr 3.
Stake R., 2009, Jakościowe stadium przypadku, [w:] Metody badań jakościowych, red. N.K. Denzin, Y.S. Lincoln, Wydaw. Naukowe PWN, Warszawa, s. 623-650.
Strategia promocji i rozwoju turystyki miasta Wisły - streszczenie, 2006, Dolnośląska Organizacja Turystyczna, Wrocław.
Strategia rozwoju społeczno-gospodarczego gminy Brenna 2008-2015, 2008, Brenna.
Strategia rozwoju turystyki miasta Szczyrk do 2016 roku, 2004, Regionalne Biuro Realizacji Programów Ekologicznych.
Tosun C„ 2000, Limits to communityparticipation in the tourism developmentprocess in developingcountries, „Tourism Management” 21.6, s. 613-633.
Ustawa z dnia 2 lipca 2004 roku o swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U. z 2004 r„ nr 173, poz. 1807).
Wood D.J., Gray B„ 1991, Toward a comprehensive theory of collaboration, „Journal of Applied Behavioral Science” 27.2, s. 139-162.
Zintegrowana strategia rozwoju gminy Istebna 2005-2015,2005, Delta Partner - Stowarzyszenie Wspierania Inicjatyw Gospodarczych, Cieszyn.
Zintegrowana strategia rozwoju Ustronia 2005-2015, 2005, Delta Partner - Stowarzyszenie Wspierania Inicjatyw Gospodarczych, Cieszyn.
Google Scholar