System transportu miejskiego wobec zrównoważonego rozwoju
Abstrakt
Postępujący przestrzenny rozwój struktur miejskich, wyrażany poprzez wzrost gęstości zaludnienia, rosnącą liczbę zakładów produkcyjnych, zmianę stylu życia, a także dominację komunikacji indywidualnej, generuje niepożądane zmiany w przestrzeni miejskiej. tendencje te negatywnie wpływają na funkcjonowanie transportu, a co za tym idzie – na jakość życia mieszkańców miast. minimalizacja tych uciążliwości wymaga stosowania zasad zarządzania logistycznego, bowiem skupienie znacznej liczby podmiotów gospodarczych
i osób na relatywnie niewielkim terytorium rodzi istotne problemy w zarządzaniu. Szczególne znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania miast, z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju, ma właściwa organizacja systemu transportu miejskiego. autor podejmuje problematykę jakościowego rozwoju systemu transportu miejskiego z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju.
Słowa kluczowe:
logistyka miejska, mobilność, miasto, zrównoważony rozwójBibliografia
Brzeziński A., 2000, Strefowanie ruchu – droga do poprawy jakości życia w Warszawie?, Warszawski Okrągły Stół Transportowy, Warszawa.
Google Scholar
Brzeziński A., Rezwow M., 2007, Zrównoważony transport – ekologiczne rozwiązania transportowe,http://www.transeko.com/publik/Ekorozwoj_czesc%20transportowa%20A%20Z.pdf (dostęp 15 marca 2018).
Google Scholar
Jaroszyński J., Chłąd M., 2015, Koncepcje logistyki miejskiej w aspekcie zrównoważonego rozwoju, „Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach” nr 249.
Google Scholar
Korneć R., 2015, Wpływ transportu drogowego na bezpieczeństwo ekologiczne w województwie mazowieckim – rozprawa doktorska, AON, Warszawa.
Google Scholar
Litman T., 2017, Where we want to be. Home Location Preferences and their implications for smart growth, http://www.vtpi.org/sgcp.pdf (dostęp 21 kwietnia 2017).
Google Scholar
Mantey D., 2009, Żywiołowe rozpraszanie się funkcji mieszkaniowych Warszawy – przykład osiedli podwarszawskich, „Prace Geograficzne” nr 121.
Google Scholar
Parysek J., 2016, Dla kogo miasto? Dla ludzi czy dla samochodów, „Studia Miejskie” t. 23.
Google Scholar
Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 1 października 2012 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku, Dz.U. z 2012 r., poz. 1109.
Google Scholar
Szołtysek J., Twaróg S., 2012, Problemy hałasu we współczesnych miastach, „Studia Miejskie” t. 6.
Google Scholar
Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska, Dz.U. z 2001 r., nr 62, poz. 627.
Google Scholar
Witkowski K., 2012, Rozwiązania usprawniające system transportu miejskiego, „Logistyka” nr 2.
Google Scholar
http://mapaakustyczna.gdansk.gda.pl/GdanskMakus/ (dostęp 10 kwietnia 2018).
Google Scholar
http://mapaakustyczna.gdansk.gda.pl/VisMap/apps/gdansk/public/ (dostęp 10 kwietnia 2018).
Google Scholar
http://www.gisbialystok.pl/imap/?locale=pl&gui=new&sessionID=167663 (dostęp 10 kwietnia 2018).
Google Scholar
http://www.igkm.pl/statystyka/ (dostęp 12 kwietnia 2018).
Google Scholar
http://www.mapaakustyczna.um.warszawa.pl/pl/ (dostęp 10 kwietnia 2018).
Google Scholar
http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/warszawa-za-6080-zanieczyszczen-odpowiada-transport--drogowy-54015.html (dostęp 11 kwietnia 2018).
Google Scholar
https://data.europa.eu/euodp/data/dataset/S2070_419_ENG (dostęp 9 kwietnia 2018).
Google Scholar
https://www.spidersweb.pl/2016/10/traficar-carsharing-krakow.html (dostęp 12 kwietnia 2018).
Google Scholar
https://www.tomtom.com/en_gb/trafficindex/ (dostęp 9 kwietnia 2018).
Google Scholar
Statystyki
Downloads
Licencja
Prawa autorskie (c) 2020 Studia Miejskie
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.