1. Górniak, Joanna. 2015. Identyfikacja dostępności komunikacyjnej miast na podstawie wskaźników wyposażenia infrastrukturalnego w Polsce. Studia Ekonomiczne, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Nr 249, 2015, 146-147.
2. Brown, Jeffrey, Robert, Eric Morris i Brian Taylor. 2009. Paved With Good Intentions: Fiscal Politics, Freeways, and the 20th Century American City. Access, 35, Fall 2009, 30-37.
3. DiMento, Joseph i Cliff Ellis. 2013. Changing Lanes: Visions and Histories of Urban Freeways, MIT Press.
4. GUS. 2019. Główny Urząd Statystyczny. Bank Danych Lokalnych. Dostęp: 01.04.2021. https://bdl.stat.gov.pl/BDL/.
5. Heffner, Krystian. 2008. Funkcjonowanie małych miast w systemie osadniczym Polski w perspektywie 2033 r. Ekspertyzy do Koncepcji przestrzennego zagospodarowania kraju. Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Warszawa.
6. Koźlak, Aleksandra. 2012. Nowoczesny system transportowy jako czynnik rozwoju regionalnego w Polsce. Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
7. Litman, Todd. (2006), Transportation Market Distortions. Berkeley Planning Journal; issue theme Sustainable Transport in the United States: From Rhetoric to Reality?, Vol.19, 19-36.
8. Program Działań Strategicznych Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii do roku 2022. Załącznik do uchwały nr XXI/162/2019 Zgromadzenia Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii z dnia 19 grudnia 2019 r., 16.
9. Rosik, Piotr. 2012. Dostępność lądowa przestrzeni Polski w wymiarze europejskim. Warszawa: Instytut Geografii i Przestrzennego Zagospodarowania, Polska Akademia Nauk.
10. Statistics Netherlands. 2019. Centraal Bureau van Statistiek. Dostęp: 01.04.2021. https://www.cbs.nl/.
11. Taylor, Zbigniew. 2003. Zamknięcia dla ruchu pasażerskiego linii kolejowych w Polsce i ich społeczne konsekwencje. Przegląd Geograficzny, z. 3, 351–383.
12. Trammer, Karol. 2012. Dostępność komunikacyjna i mobilność w polskich regionach. Infors. Zagadnienia społeczno-gospodarcze, Nr 6(120), Biuro Analiz Sejmowych, 3.
Google Scholar