Opublikowane: 2015-12-31

Wychowanie do dialogu w katechezie młodzieży

Mieczysław Polak
Studia Oecumenica
Dział: Wychowanie do dialogu i procesy integracyjne
DOI https://doi.org/10.25167/so.3321

Abstrakt

Dialog Kościoła z młodzieżą należy do podstawowych postulatów duszpasterskich. Ma ona na celu kształtowanie odpowiednich relacji wewnątrz samej wspólnoty Kościoła oraz wychowanie młodego człowieka do postawy dialogu. Jednym z ważniejszych miejsc wychowania do postawy dialogu jest nauczanie religii w szkole. Stwarza ono wielorakie możliwości pomocy młodemu człowiekowi w ukształtowaniu dojrzałej osobowej tożsamości. W tę tożsamość wpisana jest postawa dialogu. Artykuł niniejszy wskazuje na następujące zasady wychowania do postawy dialogu w katechezie młodzieży: szkolna katecheza jako miejsce wychowania do dialogu, dialog jako właściwość dojrzałej osobowości, priorytet duchowości dialogu przed metodami dialogu, potrzeba wzmocnienia dialogicznego wymiaru szkolnej katechezy młodzieży, zarówno w jej metodach jak i w treściach. Szczególną uwagę należy zwrócić na zasadniczo pominięty w koncepcji katechezy młodzieży dialog ze światem współczesnym.

Słowa kluczowe:

młodzież, wychowanie, katecheza, dialog

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Polak, M. (2015). Wychowanie do dialogu w katechezie młodzieży. Studia Oecumenica, 15, 413–426. https://doi.org/10.25167/so.3321

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.