Opublikowane: 2024-06-30

Działalność studenckiego ruchu naukowego pedagogów w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Opolu (1954–1994)

Paweł Jan Cieśla
Studia Teologiczno-Historyczne Śląska Opolskiego
Dział: Artykuły z różnych działów teologii, historii i nauk pokrewnych
DOI https://doi.org/10.25167/sth.5248

Abstrakt

Studencki ruch naukowy jako system integracji i aktywizacji naukowo-badawczej najzdolniejszej młodzieży stanowił obszar wzmożonej troski ze strony socjalistycznych
władz państwowych, zainteresowanych ukształtowaniem właściwych postaw ideowo-wychowawczych wśród przyszłej elity państwa. Celem opracowania jest próba uszczegółowienia w układzie chronologiczno-problemowym głównych obszarów działalności studenckiego ruchu naukowego pedagogów w okresie istnienia Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Powstańców Śląskich w Opolu (1954–1994). Scharakteryzowano genezę i rozwój studenckiego ruchu naukowego w Polsce oraz uwarunkowania funkcjonowania pedagogicznych kół naukowych w opolskiej uczelni, uwzględniając wielowymiarowy zakres ich oddziaływania w sferze naukowo-badawczej, dydaktycznej i kulturalno-społecznej, wykraczający poza oficjalny program studiów.

Słowa kluczowe:

studenci, koło naukowe, studencki ruch naukowy, pedagogika, Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Opolu

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Cieśla, P. J. (2024). Działalność studenckiego ruchu naukowego pedagogów w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Opolu (1954–1994). Studia Teologiczno-Historyczne Śląska Opolskiego, 44(1), 183–208. https://doi.org/10.25167/sth.5248

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.