Opublikowane: 2019-04-16

Wielostronne aktywizowanie uczniów podczas zajęć wychowania do życia w rodzinie w polskich szkołach

Anna Zellma
Studia Teologiczno-Historyczne Śląska Opolskiego
Dział: Artykuły z różnych działów teologii, historii i nauk pokrewnych
DOI https://doi.org/10.25167/sth.830

Założenia teoretyczne

Abstrakt

Zajęcia wychowania do życia w rodzinie w polskiej szkole są realizowane w oparciu o założenia teoretyczne zawarte w podstawie programowej, programach i podręcznikach oraz materiałach dydaktycznych. Zwraca się w nich uwagę nie tylko na cele i treści, ale także na sposoby ich osiągania. Słusznie za istotne uznaje się wielostronne aktywizowanie uczniów w klasach V–VI szkoły podstawowej, I–III gimnazjum i w szkołach ponadgimnazjalnych. Zasada ta zakłada stymulowanie wielostronnej aktywności uczniów poprzez organizowanie sytuacji, które służą poznawaniu zagadnień dotyczących małżeństwa i rodziny, odkrywaniu wartości prorodzinnych oraz przeżywaniu i odpowiedzialnemu działaniu. Wymaga zatem wykorzystania podczas zajęć wychowania do życia w rodzinie odpowiednio dobranych, zróżnicowanych form, metod i środków dydaktycznych. Dzięki nim można indywidualizować proces kształcenia oraz skutecznie realizować cele i treści programowe, a przez to wzbogacać zasób wiedzy i doświadczeń uczniów oraz kształtować postawy prorodzinne.

Słowa kluczowe:

wychowanie do życia w rodzinie, aktywizowanie, edukacja, polska szkoła, pedagogika

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Zellma, A. (2019). Wielostronne aktywizowanie uczniów podczas zajęć wychowania do życia w rodzinie w polskich szkołach: Założenia teoretyczne. Studia Teologiczno-Historyczne Śląska Opolskiego, 36(2), 207–220. https://doi.org/10.25167/sth.830

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.