Opublikowane: 2019-01-09

Nauczyciel wychowania do życia w rodzinie jako innowator w reformowanej szkole

Anna Zellma
Family Forum
Dział: Varia (o rodzinie)
DOI https://doi.org/10.25167/FF/2018/197-212

Abstrakt

W analizach podjętych w niniejszym artykule zwrócono uwagę na regulacje prawne dotyczące twórczego działania nauczyciela innowatora oraz na różnego rodzaju rozwiązania programowe, metodyczne, organizacyjne w obszarze nauczania, wychowania i opieki w reformowanej szkole. W codzienności edukacyjnej innowacje pedagogiczne polegają m.in. na zastąpieniu jednego rozwiązania metodycznego lub organizacyjnego drugim, uzupełnieniu treści programowych i rozwiązań metodycznych, wzmacnianiu skutecznych działań dydaktyczno-wychowawczych. Dzięki nim nauczyciel wychowania do życia w rodzinie może rozwijać kreatywność uczniów, kształtować w nich postawy aktywne i wdrażać do odpowiedzialnego uczestnictwa w życiu społecznym. Niezwykle istotne jest tu odpowiednie zaangażowanie nauczyciela wychowania do życia w rodzinie, jego kreatywność w myśleniu i działaniu, refleksyjność oraz profesjonalizm.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Zellma, A. (2019). Nauczyciel wychowania do życia w rodzinie jako innowator w reformowanej szkole. Family Forum, 8, 197–212. https://doi.org/10.25167/FF/2018/197-212

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.