GIDDENS A., Nowoczesność i tożsamość, Warszawa 2010.
RENAUT A., The Era of Individual. A Contribution to a History of Subjectivity, New Jersey 2014.
SPIKNS B.D., The Worship Mall. Contemporary responses to contemporary culture, London 2010.
LASCH Ch., Bunt elit, Kraków 1997.
MOTAK D., Postmodern Spirituality and the Culture of Individualism, “Scripta Instituti Donneriani Aboensis” 21(2009), p. 129-141 (DOI: https://doi.org/10.30674/scripta.67348).
BORGHI G., Wiara w czasach Facebooka, Częstochowa 2017.
RITZER G., Makdonaldyzacja społeczeństwa, Warszawa, 2009.
CLAMMER J., Aesthetics of the Self: Shopping and social being in contemporary urban Japan, in: R. SHIELDS (ed.), Lifestyle Shopping: The Subject of Consumption, London 1992, p. 195-215.
DRANE J., The McDonaldization of the Church. Spirituality, creativity and the future of the Church, London 2000.
RATZINGER J., Teologia liturgii, Lublin 2012.
AROCENA M., Liturgia i postmodernizm w obliczu 50. rocznicy soboru watykańskiego II, „Teologia i Człowiek” 18 (2011), p. 43-63 (DOI: http://dx.doi.org/10.12775/TiCz.2011.021).
BALDACCI M., Il „rito” di Betania. Fenomenologia di un gesto (Gv 12,1-9), “Credere Oggi” 35 (2015) 4, p. 55-65.
DOBRZYNIAK M., P. RADZYŃSKI, Sacrum profokowane – Mysterion vs. Happening. Koegzystencja religii i kultury masowej, „Colloquia Theologica Ottoniana” 1 (2012), p. 189-206.
KANTOR R., Społeczeństwo konsumpcji zabawy. Przypadek polski, in: R. KANTOR, T. PALECZNY, M. BANASZKIEWICZ (ed.), Wąż w raju. Zabawa w społeczeństwie konsumpcyjnym, Kraków 2011, p. 31-55.
MAGGIANI S., Rito/Riti in: Liturgia, D. SARTORE, A.M. TRIACCA, C. CIBIEN (ed.), Cinisello Balsamo 2001, p. 1666–1675.
BOKSZAŃSKI Z., Indywidualizm w późnej nowoczesności, „Civitas Hominibus: rocznik filozoficzno-społeczny” 3 (2008), p. 53-68.
Google Scholar