Źródła
Google Scholar
CATALOGO della MUSICA, e de' Libretti di S.M. AUGUSTO III. D-Dl Sygn. Bibl.Arch.III.Hb,Vol.787.g,2; https://digital.slub-dresden.de/werkansicht/dlf/113132/1.
Google Scholar
Kottritsch Franciszek. Lugete fide mentes justo dolore madentes. PL-CZ Sygn. II-125; RISM ID no.: 300000615.
Google Scholar
Perneckher Franciszek. O wielka dobroci. PL-CZ II-204; RISM. ID no.: 300033463; https://polish.musicsources.pl/pl/lokalizacje/galeria/rekopisy/759-o-wielka-dobroci/1.
Google Scholar
Reutter Georg. Missa S. Pacifici. Sygn. PL-CZ III-570; RISM ID no.: 300001078; https://polish.musicsources.pl/pl/lokalizacje/galeria/rekopisy/1333-masses/1.
Google Scholar
Ruthini Gasparo. Tragicomoedia seu luctosus Musici Chori de Passione Salvatoris Dei. D-Dl Sygn. Mus.3093-D-1; RISM ID no.: 212009115; https://digital.slub-dresden.de/werkansicht/dlf/149822/1.
Google Scholar
Ruthini Gasparo. Tragicomoedia seu luctosus Musici Chori de Passione Salvatoris Dei. PL-CZ Sygn. III-911; RISM ID 1001001925.
Google Scholar
Literatura przedmiotu
Google Scholar
Ágústsson Jóhannes. 2019. „The Musical Entries in the Dresden Account Books of Saxon Electress and Polish Queen Maria Josepha, 1720–1757”. Musicology Australia 41 (2): 236–248.
DOI: https://doi.org/10.1080/08145857.2019.1696160
Google Scholar
Baczewski Sławomir. 2007. Między satyrą a katechezą. Twórczość Karola Mikołaja Juniewicza. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
Google Scholar
Borkowska Urszula. 1983. „Jasna Góra w pobożności królów polskich”. Studia Claromontana 4: 127–145.
Google Scholar
Borkowska Urszula. 1985. „Królowie polscy a Jasna Góra od czasów Jana Kazimierza do końca Rzeczypospolitej Obojga Narodów”. Studia Claromontanta 6: 63–87.
Google Scholar
Eitner Robert. 1903. Biographisch-bibliographische Quellen-Lexikon der Musiker und Musikgelehr¬ten der christlichen Zeitrechnung bis zur Mitte des neunzehnten Jahrhundrts. T. 9. Leipzig: Breitkopf & Haertel.
Google Scholar
Gruber Gernot. 1972. Das Wiener Sepolcro und Johann Joseph Fux. 1 Teil. Graz: Johann-Joseph-Fux-Gesellschaft.
Google Scholar
Kitowicz Jędrzej. 1985. Opis obyczajów za panowania Augusta III. Red. Zbigniew Goliński. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
Google Scholar
Landmann Ortrun. 1995. „Zur Pflege des Metastasianischen Passionsoratoriums in der Katholischen Hofkirche zu Dresden”. Kirchenmusikalisches Jahrbuch 79: 21–33.
Google Scholar
Mądry Alina. 2013. Barok. Cz. 2: 1697–1795. Muzyka religijna i jej barokowy modus operan¬di. Warszawa: Sutkowski Edition Warsaw.
Google Scholar
Michalczyk Zbigniew. 2020. Zapomniane konteksty. Augsburg jako ośrodek rytownictwa wobec Rzeczypospolitej w XVII–XVIII wieku. Warszawa: Narodowy Instytut Polskiego Dziedzictwa Kulturowego za Granicą POLONIKA.
Google Scholar
Podejko Paweł. 1992. Katalog tematyczny rękopisów i druków muzycznych kapeli wokalno-instrumentalnej na Jasnej Górze (Studia Claromontana, 12). Kraków: Wydawnictwo OO. Paulinów.
Google Scholar
Podejko Paweł. 2001. „Kapela wokalno-instrumentalna na Jasnej Górze”. Studia Claromontana 19: 7–429.
Google Scholar
Pośpiech Remigiusz. 2016. Formy muzyki pasyjnej w tradycji liturgiczno-muzycznej klasztoru paulinów na Jasnej Górze. W Tradycje monastyczne w Europie. Między liturgiką a performatyką II (Opolska Biblioteka Teologiczna, 155). Red. Erwin Mateja, Zbigniew W. Solski, 133–147. Opole: Redakcja Wydawnictw Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego.
Google Scholar
Pośpiech Remigiusz. 2020. Christiani poenitentes ad Sepulchrum Domini Jana Tomasza Żebro – najwcześniejsze polskie oratorium? W Kantata i oratorium w historii kultury polskiej. Red. Elżbieta Nowicka, Alina Borkowska-Rychlewska, 11–26. Poznań: Wydawnictwo Poznańskiego Towarzystwa Przyjaciół Nauk.
Google Scholar
Pośpiech Remigiusz. 2006. Jasnogórska Muzyka Dawna. Musica Claromontana vol 11. Homage to Pope, John Paul II (komentarz do płyty CD, Musicon).
Google Scholar
Smither Howard E. 2001. Sepolcro. W The New Grove Dictionary of Music and Musicians. (15.04.2025) https://www.oxfordmusiconline.com/grovemusic/.
DOI: https://doi.org/10.1093/gmo/9781561592630.article.25427
Google Scholar
Stockigt Janice B. 2011. The court of Saxony-Dresden. W Music at German courts, 1715–1760: changing artistic priorities. Red. Samantha Owens, Janice B. Stockigt, 17–49. Woodbridge: Boydell Press.
DOI: https://doi.org/10.1515/9781846159312-008
Google Scholar
Stockigt Janice B. 2003. The 'Catalogo (Thematico) [sic] della Musica di Chiesa (catholica [sic] in Dresda) composta Da diversi Autori – secondo l'Alfabetto 1765'. W Early Music. Context and Ideas. International Conference in Musicology, Kraków 18–21 September 2003, 117–121. Kraków: Uniwersytet Jagielloński. Instytut Muzykologii.
Google Scholar
Szpak Jacek. 2021. „Kontakty polskich królowych z sanktuarium i klasztorem paulinów na Jasnej Górze”. Rocznik Filozoficzny Ignatianum 27: 141–159.
DOI: https://doi.org/10.35765/rfi.2021.2702.7
Google Scholar
Ślusarczyk Dawid. 2017. „Retoryczna koncepcja formy w jasnogórskich utworach pasyjnych z XVIII wieku”. Notes Muzyczny 4 (7): 175–196.
Google Scholar
Widacka Hanna. 1983. „Ikonografia Częstochowy w grafice XVII i XVIII wieku”. Studia Claromontana 4: 289–337.
Google Scholar
Żórawska-Witkowska Alina. 2012. Muzyka na polskim dworze Augusta III. Cz. 1. Lublin: Polihymnia.
Google Scholar
Strony internetowe
Google Scholar
Hofmusik in Dresden. Ein digitales Quellenangebot der SLUB Dresden zur Musik- und Theaterforschung. (12.09.2025) https://hofmusik.slub-dresden.de/.
Google Scholar
Papiernie w Polsce. (10.09.2025) https://papiernie.pl/lokalizacja/podgorzyn-giersdorf/.
Google Scholar
Stockigt Janice. Catalogue of the Music Collection of the Dresden Catholic Court Church 1765. (15.09.2025) https://omeka.cloud.unimelb.edu.au/hofkirchecatalogo1765/.
Google Scholar