Opublikowane: 2023-07-16

Wykładnia art. 80 ustawy – Prawo ochrony środowiska w kontekście promocji mięsa

Franciszek Nowak
Opolskie Studia Administracyjno-Prawne
Dział: Articles
DOI https://doi.org/10.25167/osap.4989

Abstrakt

Sektor mięsny odpowiada za istotną część antropogenicznych gazów cieplarnianych
i bez jego transformacji nie jest możliwe zatrzymanie zmian klimatu. Najłatwiejszym
sposobem zmniejszenia emisyjności sektora mięsnego jest zmiana modelu konsumpcji mięsa,
do czego mogą się przyczyniać reklamy lub innego rodzaju promocje. Zgodnie z art. 80 ustawy Prawo ochrony środowiska promocja towarów i usług propagująca model konsumpcji
sprzeczny z zasadami ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju jest zakazana.
Promocje mięsa czerwonego zdają się wypełniać wszystkie przesłanki powyższego przepisu.
W celu weryfikacji tej tezy niniejsza publikacja dokonuje szczegółowej analizy przesłanek
zakazu reklamy nieekologicznej, odnosząc go do promocji mięsa czerwonego. Głównym
celem publikacji jest dokonanie wykładni art. 80 ustawy Prawo ochrony środowiska, która
może być wykorzystana do przeciwdziałania najbardziej szkodliwym przejawom ludzkiej
działalności.

Słowa kluczowe:

zrównoważoność, promocja, mięso, klimat, środowisko

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Nowak, F. (2023). Wykładnia art. 80 ustawy – Prawo ochrony środowiska w kontekście promocji mięsa. Opolskie Studia Administracyjno-Prawne, 21(1), 177–197. https://doi.org/10.25167/osap.4989

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.