Bachtin M., 1986, Estetyka twórczości słownej, Warszawa.
Dementiew W., W., 1997, Izuczenije reczewych żanrow: obzor rabotw sowremiennoj ru- sistikie, “Woprosy Jazykoznanija” nr 1.
Fiedosiuk M., J., 1997, Niereszennyje woprosy teorii reczewych żanrow, “Woprosy Jazykoznanija” nr 5.
Gajda S., Gatunkowe wzorce wypowiedzi. — Encyklopedia kultury polskiej XX wieku, t. 2. Współczesny język polski, red. J. Bartmiński, Wrocław.
Heinemann W., Viehweger D., 1991, Textlingwistik. Eine Einführung, Tübingen.
Kowalski P., 1994, Prośba do Pana Boga. Rzecz o gestach wotywnych, Wrocław.
Kucała M., 1988, Od Bogurodzicy do Madonny. Nazywanie Matki Boskiej w historii polszczyzny. - O języku religijnym, red. M. Karpiuk, J. Sambor, Lublin.
Kucała M., 1999, Nazywanie Chrystusa w historii polszczyzny. - Tysiąc lat polskiego słownictwa religijnego, red. B. Kreja, Gdańsk.
Kułakowska J., 1996, Formy modlitewne w twórczości Słowackiego. Od Hymnu do Zachwycenia, Kraków.
Lohfmk G., 1987, Rozumieć Biblię. Wprowadzenie do krytyki form literackich, Warszawa.
Makuchowska M., 1998, Modlitwa jako gatunek języka religijnego, Opole.
Nadolski B., 1992, Liturgika, t. 4. Eucharystia, Poznań.
Nedoncelle M., 1995, Prośba i modlitwa, Kraków.
Pęzioł J., 1997, Wąwolnica. Sanktuarium maryjne, Lublin.
Sawicki S., 1998, O poezji, czyli o przekraczaniu granic. - Człowiek - dzieło - sacrum, red. S. Gajda, H.J. Sobeczko, Opole.
Sinka T., 1988, Zarys liturgiki. Gościkowo - Paradyż.
Węcławski T., 1995, Wspólny świat religii, Kraków.
Wojtak M., 1992,0początkach stylu religijnego w polszczyźnie, Stylistyka I, Opole.
Wojtak M., 1998a, Projawlenije standartizacji w wyskazywanijach religioznogo stila (na materiale liturgiczeskoj molitwy). - Tekst: stereotyp i tworczestwo, Perm.
Wojtak M., 1998b, Czy można mówić o stylu człowieczej rozmowy z Panem Bogiem? - Człowiek - dzieło — sacrum, red. S. Gajda, H.J. Sobeczko, Opole.
Wojtak M., Stereotypizacja i kreatywność w modlitwie wotywnej (w druku).
Wojtak M., Stylistyka modlitwy wotywnej - rekonesans (w druku).
Wojtak M., Modlitwa wotywna jako forma pielgrzymiej rozmowy z Maryją — analiza stylistyczna (w druku).
Google Scholar