Źródła
Google Scholar
(H) Bukowiecka Z., Mała historya Polski, Kraków 1906, https://polona.pl/preview/ 836e31bf-f166-45d1-be87-ba46961e029c.
Google Scholar
(J) Bukowiecka Z., Jak Polska za Jagiellonów urosła od morza do morza. Opowiadania, Warszawa 1909, https://polona.pl/preview/fe9411f0-fe26-4743-956d-871073a2cb78.
Google Scholar
(P) Bukowiecka Z., Jak Piastowie budowali Polskę. Opowiadania, Warszawa 1910, https://polona.pl/preview/080c42ec-1051-4210-8f77-8764cdafeb32.
Google Scholar
Literatura
Google Scholar
Bartmiński J., 1991, Styl potoczny jako centrum systemu stylowego języka, „Poradnik Językowy”, 1–2, s. 10–22.
Google Scholar
Dobrzyńska T., 1994, Mówiąc przenośnie… Studia o metaforze, Warszawa: Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk.
Google Scholar
Hawrysz M., 2019, Strategie komunikacyjne w służbie apoteozy przeszłości w prozie historycznej Zofii Bukowieckiej z okresu zaborów, „Filologia Polska. Roczniki Naukowe Uniwersytetu Zielonogórskiego”, s. 33–44, https://zbc.uz.zgora.pl/dlibra/ publication/63864/edition/57327/content (dostęp: 22.01.2024).
Google Scholar
Kaniowska-Lewańska I., 1980, Literatura dla dzieci i młodzieży do roku 1864. Zarys monograficzny. Materiały, Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Google Scholar
Karpowicz S., Szycówna A., 1904, Nasza literatura dla młodzieży, Warszawa: Księgarnia Naukowa.
Google Scholar
Kuliczkowska K., 1981, Literatura dla dzieci i młodzieży w latach 1864–1918. Zarys monograficzny. Materiały, Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Google Scholar
Lakoff G., Johnson M., 1988, Metafory w naszym życiu, tłum. T. Krzeszowski, Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
Google Scholar
Nora P., 2009, Między pamięcią a historią: Les lieux de mémoire, „Tytuł roboczy: Archiwum”, 2, s. 4–12.
Google Scholar
Opałek K., 1974, Z teorii norm i dyrektyw, Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
Google Scholar
Papuzińska J., 1978, Literatura historyczna. – Literatura dla dzieci i młodzieży w procesie wychowania, red. A. Przecławska, Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, s. 114–125.
Google Scholar
Papuzińska J., 1996, Stereotypy narodowe w polskiej literaturze dziecięcej. – Tradycje narodowo-kulturowe w literaturze dla dzieci i młodzieży, red. G. Skotnicka, Warszawa: Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, s. 96–106.
Google Scholar
Partyka J., 2019, Przysłowie, aforyzm, sentencja. Definicje małych form literackich w perspektywie komparatystycznej, „Teksty Drugie”, 2, s. 32–41.
Google Scholar
Propp W., 2011, Morfologia bajki magicznej, tłum. P. Rojek, Kraków: Zakład Wydawniczy „Nomos”.
Google Scholar
Puzynina J., 1992, Język wartości, Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
Google Scholar
Skotnicka G., 1974, Pozytywistyczne powieści z dziejów narodu dla dzieci i młodzieży, Gdańsk: Zakład Narodowy im. Ossolińskich.
Google Scholar
Skotnicka G., 1985, Z problemów wychowawczych powieści historycznych dla dzieci i młodzieży. – Wartości literatury dla dzieci i młodzieży. Wybrane problemy ,red. J. Papuzińska, B. Żurakowski, Warszawa–Poznań: Państwowe Wydawnictwo Naukowe, s. 91–106.
Google Scholar
Skotnicka G., 1987, Dzieje piórem malowane. O powieściach historycznych dla dzieci i młodzieży z okresu Młodej Polski i dwudziestolecia międzywojennego, Gdańsk: Wydawnictwo Morskie.
Google Scholar
Skotnicka G., 1996, Tradycje narodowo-kulturowe w polskiej powieści historycznej dla dzieci i młodzieży. – Tradycje narodowo-kulturowe w literaturze dla dzieci i młodzieży, red. G. Skotnicka, Warszawa: Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, s. 41–50.
Google Scholar
Smuszkiewicz A., 1985, Retoryka narracji w powieści historycznej dla młodzieży. Zarys problematyki. – Wartości literatury dla dzieci i młodzieży. Wybrane problemy, red. J. Papuzińska, B. Żurakowski, Warszawa–Poznań: Państwowe Wydawnictwo Naukowe, s. 71–90.
Google Scholar
Żydek-Bednarczuk U., 1994, Struktura tekstu rozmowy potocznej, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Google Scholar