Humor as a Means of Stratifying the Internet Community
Maciej Karpiński
Abstrakt
Artykuł pokazuje sposoby użycia humoru do stratyfikacji społeczności użytkowników internetu. Autor wymienia różne typy tekstów humory- stycznych. Analizuje je jako wyznaczniki istniejących podziałów oraz jako potencjalne czynniki klasyfikujące.
Reference
Garfinkel H., 1967, Studies in Ethnomethodology, Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
Garfinkel H. 1974, On the origin of the term ‘‘ethnomethodology”. -R. Turner (ed.), Ethnomethodology, Harmondsworth: Penguin.
Grice H. P., 1975, Logic and Conversation.-'?. Cole, J. Morgan (eds.) Speech Acts. Syntax and Semantics, (vol. 1), New York: Academic Press.
Gumperz J., 1964, Linguistic and social interaction in two communities, “American Anthropologists” 6, s. 137-153.
Gumperz J., 1982, Discourse Strategies, Cambridge.
Gumperz J., 1993, Culture and conversational inference. — W'. Foley (ed.) The Role of Theory in Language Description, Berlin.
Lakoff G., 1973, The logic ofpolitness. Mindingyour P’s and Q’s. Proceedings of the Meeting of the Chicago Linguistics Society, s. 292-305.
Leech G., 1983, Principles of Pragmatics, London.
NetAcademy: www.knowledgemedia.org/nctacademy/ (Issue 1999).
North T., 1994, The Internet and Usenet Global Computer Networks. An investigation of their culture and its effects on new users, (available on the Web)
Sacks H., Schegloff E., Jefferson G., 1974, A simplest systematics for the organization of turn-taking in conversation, “Language” 50, s. 696-735.
Swales J., 1990, Genre Analysis: English in Academic and Research Settings. Cambridge.
##libcom.authors##
Maciej Karpiński##libcom.statistics##
Stažení
Licence
Copyright (c) 2001 Stylistyka
Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0.
1. Prawa autorskie majątkowe do opublikowanych utworów ma Uniwersytet Opolski (do utworu zbiorowego) oraz Autorzy (do poszczególnych części utworu zbiorowego mających samodzielne znaczenie).
2. W czasopiśmie naukowym „Stylistyka” publikowane mogą być jedynie utwory wcześniej nie rozpowszechnione.
3. Uniwersytet Opolski nie ogranicza możliwości dalszego rozpowszechnienia przez Autora jego utworu pod warunkiem wskazania czasopisma naukowego „Stylistyka” jako pierwotnego miejsca publikacji oraz zgody Wydawnictwa UO.
4. Zgoda na publikację utworu w czasopiśmie naukowym „Stylistyka” jest równoznaczna z udzieleniem przez Autora Uniwersytetowi Opolskiemu licencji niewyłącznej, obejmującej prawo do korzystania z utworu bez ograniczeń terytorialnych oraz czasowych na następujących polach eksploatacji:
a) w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu – wytwarzanie określoną techniką dowolnej ilości egzemplarzy utworu w całości lub w części, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową, wprowadzenie utworu do pamięci komputera i sieci informatycznych,
b) w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono – wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału lub egzemplarzy,
c) w zakresie rozpowszechnienia utworu w sposób inny niż określonych w pkt 2 – udostępnienie utworu lub jego streszczenia w Internecie przez umożliwienie odbiorcom dostępu do utworu on-line lub umożliwienie ściągnięcia utworu do własnego urządzenia pozwalającego na zapoznawanie się z utworem, zamieszczenie utworu w bazach elektronicznych zajmujących się rozpowszechnianiem utworów naukowych, w tym w szczególności w bazie CEEOL (Central and Eastern Online Libray) oraz streszczenia w języku angielskim w bazie CEJSH (The Central Europaen Journal of Social Scienes and Humanites).
d) w zakresie tworzenia i rozpowszechniania dzieł zależnych zrealizowanych przy wykorzystaniu utworu – korzystanie z nich na polach eksploatacji określonych w pkt 1–3.
5. Z tytułu udzielenia licencji do utworu Autorowi nie należy się wynagrodzenie.
6. Autor wyraża zgodę na udzielenie przez Uniwersytet dalszego zezwolenia na korzystanie z utworu (sublicencja) na polach eksploatacji wymienionych w par. 2 ust. 4.
7. Autor wyraża zgodę na upublicznienie, w związku z rozpowszechnieniem utworu, swoich danych osobowych, to jest imienia i nazwiska, afiliacji oraz adresu e-mail.