Ewa Białas-Pleszak, Język a muzyka. Lingwistyczne aspekty związków intersemiotycznych, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2005, 175. ss.
Ewa Sławkowa
Literaturhinweise
Biłas-Pleszak E., 2005, Język a muzyka. Lingwistyczne aspekty związków intersemiotycznych, Katowice 2005.
Dąbkowski G., 1991, Polska terminologia z zakresu teorii muzyki, Kielce.
Dąbkowski G., 1994, Z zagadnień terminologii muzycznej, Kielce.
Dąbkowski G., 1997, Europejska terminologia muzyczna, Kielce.
Głowiński M., 2002, Literackość muzyki — muzyczność literatury. — Muzyka w literaturze, red. A. Hejmej, Kraków.
Hejmej A. (red), 2002, Muzyka w literaturze. Antologia polskich studiów powojennych, Kraków.
Hejmej A., 2001, Muzyczność dzieła literackiego, Wrocław.
Pisarkowa K., 1988: Muzyka jako język, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego CMXI. Prace Językoznawcze”, z. 97, predruk: Pisarkowa K.,2004, Z pragmatyczne stylistyki, semantyki i historii języka, Kraków.
Sławkowa E., 1989, Oralność i muzyczność dźwiękowej poezji konkretnej. — Tekst ustny — tekst oralny. Struktura i pragmatyka -problemy systematyki - ustność w literaturze, red. M. Abramowicz, J. Bartmiński, Wrocław.
Sobczykowa J., 1992, Etniczna charakterystyka tytułów utworów muzycznych, „Język a Kultura”, t. 7, Wrocław.
Szulc T., 1937, Muzyka w dziele literackim, Warszawa.
Wiśniewska H., 1995, Słownictwo muzyczne w lirykach Wespazjana Kochowskiego, „Przegląd Humanistyczny” nr 1.
Zgorzelski Cz., 2002, Elementy muzyczności w poezji lirycznej. — Muzyka w literaturze, red. A. Hejmej, Kraków.
Authors
Ewa SławkowaStatistics
Downloads
Lizenz
Copyright (c) 2007 Stylistyka
Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Nicht-kommerziell - Weitergabe unter gleichen Bedingungen 4.0 International.
1. Prawa autorskie majątkowe do opublikowanych utworów ma Uniwersytet Opolski (do utworu zbiorowego) oraz Autorzy (do poszczególnych części utworu zbiorowego mających samodzielne znaczenie).
2. W czasopiśmie naukowym „Stylistyka” publikowane mogą być jedynie utwory wcześniej nie rozpowszechnione.
3. Uniwersytet Opolski nie ogranicza możliwości dalszego rozpowszechnienia przez Autora jego utworu pod warunkiem wskazania czasopisma naukowego „Stylistyka” jako pierwotnego miejsca publikacji oraz zgody Wydawnictwa UO.
4. Zgoda na publikację utworu w czasopiśmie naukowym „Stylistyka” jest równoznaczna z udzieleniem przez Autora Uniwersytetowi Opolskiemu licencji niewyłącznej, obejmującej prawo do korzystania z utworu bez ograniczeń terytorialnych oraz czasowych na następujących polach eksploatacji:
a) w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu – wytwarzanie określoną techniką dowolnej ilości egzemplarzy utworu w całości lub w części, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową, wprowadzenie utworu do pamięci komputera i sieci informatycznych,
b) w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono – wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału lub egzemplarzy,
c) w zakresie rozpowszechnienia utworu w sposób inny niż określonych w pkt 2 – udostępnienie utworu lub jego streszczenia w Internecie przez umożliwienie odbiorcom dostępu do utworu on-line lub umożliwienie ściągnięcia utworu do własnego urządzenia pozwalającego na zapoznawanie się z utworem, zamieszczenie utworu w bazach elektronicznych zajmujących się rozpowszechnianiem utworów naukowych, w tym w szczególności w bazie CEEOL (Central and Eastern Online Libray) oraz streszczenia w języku angielskim w bazie CEJSH (The Central Europaen Journal of Social Scienes and Humanites).
d) w zakresie tworzenia i rozpowszechniania dzieł zależnych zrealizowanych przy wykorzystaniu utworu – korzystanie z nich na polach eksploatacji określonych w pkt 1–3.
5. Z tytułu udzielenia licencji do utworu Autorowi nie należy się wynagrodzenie.
6. Autor wyraża zgodę na udzielenie przez Uniwersytet dalszego zezwolenia na korzystanie z utworu (sublicencja) na polach eksploatacji wymienionych w par. 2 ust. 4.
7. Autor wyraża zgodę na upublicznienie, w związku z rozpowszechnieniem utworu, swoich danych osobowych, to jest imienia i nazwiska, afiliacji oraz adresu e-mail.
Am häufigsten gelesenen Artikel dieser/dieses Autor/in
- Ewa Sławkowa, Żywotność formy językowej Witolda Gombrowicza w literaturze ostatnich dekad , Stylistyka: Bd. 25 (2016): Gajda i stylistyka
- Ewa Sławkowa, „Pióropusz” Mariana Pilota: kolekcja stylów i archiwum pamięci kultury , Stylistyka: Bd. 22 (2013): Styl w kulturze
- Ewa Sławkowa, Przekład wobec oryginału. Różne czasy, różne style , Stylistyka: Bd. 16 (2007): Styl i czas - Style and Time