Zuzanna Guty, Sonet w poezji polskiej po 1956 roku, Lublin: Wydawnictwo KUL, 2017, 255 s.

Wiktor Jarosław Darasz





Adamson J., 1842, Lusitania Illustrata: Notices on the History, Antiquities, Literature, &c., of Portugal, Newcastle upon Tyne.
  Google Scholar

Baldick C., 1996: The Oxford Concise Dictionary of Literary Terms, Oxford: Oxford University Press.
  Google Scholar

Baluch J., Gierowski P., 2016: Czesko-polski słownik terminów literackich, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
  Google Scholar

Bart-Cisinski J., 1966, Wybór poezji, przeł. J. Litwiniuk i R. Stiller, oprac. W. Kochański, Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich.
  Google Scholar

Berg Esenwein, J., Roberts M.E., 1920, The Art of Versification, Springfield: The Home Correspondence School.
  Google Scholar

Brukner J., Filip J., 1997, Poetický slovník, Praha: Mladá fronta.
  Google Scholar

Camões L. de, 1984, Poezje wybrane, wyboru dokonał i opracował J. Waczków, Warszawa: Ludowa Spółdzielnia Wydawnicza.
  Google Scholar

Camões L. de, 1881, Seventy Sonnets of Camoens, Portuguese text and translation with original poems by J.J. Aubertin, C. Kegan Paul & Co., London.
  Google Scholar

Cavalcanti G., 1912, The Sonnets and Ballate of Guido Cavalcanti, with translation and introduction by E. Pound, Boston.
  Google Scholar

Cavalcanti G., 1991, Le rime. Die Gedichte, Italienisch-Deutsch nach einer Interlinear Übersetzung von G. Gabor in Deutsche reime gebracht von E.-J. Dreyer mit An- merkungen zu den Gedichten von G. Gabor, Mainz.
  Google Scholar

Červenka M., Sgallová K., 1993, Český sonet devatenáctého století po jeho stránce formální. – Słowiańska metryka porównawcza V. Sonet, red. L. Pszczołowska, D. Urbańska, Warszawa: Instytut Badań Literackich, s. 49–87.
  Google Scholar

Cuddon J.A., 1991, The Penguin Dictionary of Literary Terms and Literary Theory, London: Penguin Books.
  Google Scholar

Furmanik S., 1956, Z zagadnień wersyfikacji polskiej, Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
  Google Scholar

Hanusiewicz M., 1994, Świat podzielony. O poezji Sebastiana Grabowieckiego, Lublin: Fundacja Jana Pawła II Rzym, Redakcja Wydawnictw Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.
  Google Scholar

Klave J., 1981, Historia literatury portugalskiej. Zarys, Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich. Wydawnictwo.
  Google Scholar

Mroczkowski P., 1981, Historia literatury angielskiej. Zarys, Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich. Wydawnictwo.
  Google Scholar

Nowicka-Jeżowa A., 1997, Sonet polski od Kochanowskiego do Morsztyna. Zarysy dróg twórczych, „Ruch Literacki”, R. XXXVIII. z. 4, s. 437–450.
  Google Scholar

Pietrkiewicz J., 1997, Antologia liryki angielskiej 1300–1950, Warszawa: Wydawnictwo PAX.
  Google Scholar

Prešeren, F., 1965, Poezje, wybór, opracowanie i przypisy M. Piechal, wstęp B. Borko, Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
  Google Scholar

Prešeren F., 1976, Poezje wybrane, wybrał, wstępem i przypisami opatrzył M. Piechal, Warszawa: Ludowa Spółdzielnia Wydawnicza.
  Google Scholar

Pszczołowska L., 1963, Dlaczego wierszem?, Warszawa: Wiedza Powszechna.
  Google Scholar

Pszczołowska L., 1997, Wiersz polski. Zarys historyczny, Wrocław: Fundacja na Rzecz Nauki Polskiej.
  Google Scholar

Pszczołowska L., 1993, Sonet od renesansu do Młodej Polski. – Słowiańska metryka porównawcza V. Sonet, red. L. Pszczołowska, D. Urbańska, Warszawa: Instytut Badań Literackich.
  Google Scholar

Wóycicki K., 1960, Forma dźwiękowa prozy polskiej i wiersza polskiego, wyd. II, Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
  Google Scholar

Żaboklicki K., 2008, Historia literatury włoskiej, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  Google Scholar


Published
2020-01-10

Cited by

Darasz, W. J. (2020). Zuzanna Guty, Sonet w poezji polskiej po 1956 roku, Lublin: Wydawnictwo KUL, 2017, 255 s. Stylistyka, 27, 359–367. Retrieved from https://czasopisma.uni.opole.pl/index.php/s/article/view/1728

Authors

Wiktor Jarosław Darasz 

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.


License

1. Copyrights to published works are held by the University of Opole (to the collective work) and the Authors (to individual parts of the collective work that have an independent meaning).

2. Only previously undistributed works can be published in the scientific journal "Stylistics".

3. The University of Opole does not restrict the possibility of the author's further dissemination of his work on condition that the scientific journal "Stylistics" is indicated as the original place of publication and the consent of the University Publishing House.

4. Consent to the publication of the work in the scientific journal "Stylistics" is tantamount to granting the author a non-exclusive license to the University of Opole, including the right to use the work without territorial restrictions and time limits in the following fields of exploitation:

a) within the scope of recording and multiplication of the work - production of any number of copies of the work in whole or in part using a specified technique, including printing, reprography, magnetic recording and digital technique, introduction of the work into computer memory and computer networks,

b) within the scope of circulation of the original or copies on which the work has been recorded - circulation, lending or hiring of the original or copies,

c) within the scope of dissemination of the work in a manner other than specified in item 2 - making the work or its abstract available on the Internet by enabling the recipients to access the work on-line or enabling them to download the work to their own device that makes it possible to read it, placing the work in electronic databases that disseminate scientific works, including in particular the CEEOL database (Central and Eastern Online Libray) and the abstract in English in the CEJSH database (The Central Europaen Journal of Social Scienes and Humanites).

d) within the scope of creating and distributing dependent works created using the work - using them in the fields of exploitation specified in points 1-3.

5. The author is not entitled to compensation for granting the license to the work.

6. The author agrees that the University may grant further permission to use the work (sublicense) in the fields of exploitation specified in par. 2 paragraph 4.

7. The author agrees that, in connection with the distribution of the work, his or her personal information, that is, name, affiliation, and e-mail address, may be made public.