Funkcionalʹnaâ stilistika i diskursologiâ v sovremennoj lingvističeskoj paradigme
Tatʹâna А. Voroncova
Résumé
Relations between functional style and discourse, discourse typology and style, functional style boundaries are viewed in the article. It is shown that functional stylistics and discourse studies are interconnected in the modem linguistic paradigm.
Mots-clés :
functional style, discourse, substyle, communication, textRéférences
Бугаева И. В., 2010, Язык православной сферы: современное состояние, тенденции развития, Москва
Google Scholar
Гальперин И. Р., 1980, Проблемы лингвостилистики, «Новое в зарубежной лингвистике», выи. 9, Москва, с. 5-34.
Google Scholar
Векшин Г. В., 2002, Языки общения и функциональные стили (в их отношении к тексту). — Слово и контекст: Филологический сборник к 75-летию Н. С. Волгиной, Москва, с. 35-67.
Google Scholar
Виноградов В. В., 1981, Проблемы русской стилистики, Москва.
Google Scholar
Воронцова Т. А., 2013, Стилистика и прагматика научно-популярного текста в современных СМИ, "Rеоsiahag. Journal of Institute for Russian Studies. Chungbuk National University"
Google Scholar
(Южная Корея), № 9, с. 177-189.
Google Scholar
Имшинецкая И. А., 2007, Речевой стиль коммерческой рекламы в его жанровых разновидностях, Пермь.
Google Scholar
Клушина Н. И., 2011, От стиля к дискурсу: новый поворот в лингвистике. - Язык, коммуникация и социальная среда, Воронеж, с. 25-33.
Google Scholar
Кожина М. Н., 1993, Стилистика русского языка, Москва.
Google Scholar
Крылова, О. А., 2000, Существует ли церковно-религиозный функциональный стиль в современном русском языке? - Культурно-речевая ситуация в современной России, Екатеринбург, с. 107-119.
Google Scholar
Крысин Л. П., 1996, Религиозно-проповеднический стиль и его место в функционально-стилистической парадигме современного русского литературного языка. - Поэтика. Стилистика. Язык и культура. Памяти Т. Г. Винокур, Москва,
Google Scholar
с. 135-138.
Google Scholar
Культура русской речи, 2001, ред. Л. К. Граудина, Е. Н. Ширяев, Москва.
Google Scholar
Медведева Е. В., 2003, Рекламная коммуникация, Москва.
Google Scholar
Мутовина М. А., 2001, Англоязычная научно-техническая реклама: стилистико- прагматический анализ, Братск.
Google Scholar
Розенталь Д. Э., 1987, Практическая стилистика русского языка, Москва.
Google Scholar
Шмелев Д. Н., 1977, Русский язык в его функциональных разновидностях, Москва.
Google Scholar
Шишлянникова А. М., 2002, О месте рекламного стиля в системе функциональных
Google Scholar
стилей современного русского языка. - Коммуникации в современном мире. Материалы всероссийской научно-практической конференции, 13-15 мая 2002 г., Воронеж, с. 111-114.
Google Scholar
Authors
Tatʹâna А. VoroncovaStatistics
Téléchargements
Licence
1. Prawa autorskie majątkowe do opublikowanych utworów ma Uniwersytet Opolski (do utworu zbiorowego) oraz Autorzy (do poszczególnych części utworu zbiorowego mających samodzielne znaczenie).
2. W czasopiśmie naukowym „Stylistyka” publikowane mogą być jedynie utwory wcześniej nie rozpowszechnione.
3. Uniwersytet Opolski nie ogranicza możliwości dalszego rozpowszechnienia przez Autora jego utworu pod warunkiem wskazania czasopisma naukowego „Stylistyka” jako pierwotnego miejsca publikacji oraz zgody Wydawnictwa UO.
4. Zgoda na publikację utworu w czasopiśmie naukowym „Stylistyka” jest równoznaczna z udzieleniem przez Autora Uniwersytetowi Opolskiemu licencji niewyłącznej, obejmującej prawo do korzystania z utworu bez ograniczeń terytorialnych oraz czasowych na następujących polach eksploatacji:
a) w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu – wytwarzanie określoną techniką dowolnej ilości egzemplarzy utworu w całości lub w części, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową, wprowadzenie utworu do pamięci komputera i sieci informatycznych,
b) w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono – wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału lub egzemplarzy,
c) w zakresie rozpowszechnienia utworu w sposób inny niż określonych w pkt 2 – udostępnienie utworu lub jego streszczenia w Internecie przez umożliwienie odbiorcom dostępu do utworu on-line lub umożliwienie ściągnięcia utworu do własnego urządzenia pozwalającego na zapoznawanie się z utworem, zamieszczenie utworu w bazach elektronicznych zajmujących się rozpowszechnianiem utworów naukowych, w tym w szczególności w bazie CEEOL (Central and Eastern Online Libray) oraz streszczenia w języku angielskim w bazie CEJSH (The Central Europaen Journal of Social Scienes and Humanites).
d) w zakresie tworzenia i rozpowszechniania dzieł zależnych zrealizowanych przy wykorzystaniu utworu – korzystanie z nich na polach eksploatacji określonych w pkt 1–3.
5. Z tytułu udzielenia licencji do utworu Autorowi nie należy się wynagrodzenie.
6. Autor wyraża zgodę na udzielenie przez Uniwersytet dalszego zezwolenia na korzystanie z utworu (sublicencja) na polach eksploatacji wymienionych w par. 2 ust. 4.
7. Autor wyraża zgodę na upublicznienie, w związku z rozpowszechnieniem utworu, swoich danych osobowych, to jest imienia i nazwiska, afiliacji oraz adresu e-mail.
Articles les plus lus par le même auteur ou la même autrice
- Tatʹâna А. Voroncova, Речевой жанр комплимента в современной российской коммуникации , Stylistyka: Vol. 24 (2015): Różnorodność kulturowa a styl