O kilku problemach stylistyki historycznej

Teresa Skubalanka





Bajerowa L, 2003, Główne kierunki ewolucji specjalnych odmian Językowych. - Zarys historii języka polskiego, 1939-2000, Warszawa.

Bartmiński J., 1 993, Wprowadzenie. - Współczesny język polski, red. J. Bartmiński, Wrocław.

Brzeziński J., 2003, Zagadnienie badania języka i stylu pisarza (na materiale polskiej poezji sentymentalnej). - Brzeziński J., Maćkowiak K., Piątkowski C., 2003, Historyczna stylistyka polszczyzny artystycznej, Wrocław.

Brzeziński J., Maćkowiak K., Piątkowski C., 2003, Historyczna stylistyka polszczyzny artystycznej. Teoria - praktyka - konteksty, Wrocław.

Brzeziński J., Piątkowski C., 2003, Teoretyczno-metodologiczne podstawy badań językoznawczych nad stylem tekstów artystycznych. - Brzeziński J., Maćkowiak K., Piątkowski C., 2003, Historyczna stylistyka polszczyzny artystycznej, Wrocław.

Czajka P., 1 999, Zmienne aksjologiczne w dyskursie naukowym. - Dyskurs naukowy - tradycja - zmiana, red., S. Gajda, Opole.

Dubisz S., 2004, Kształtowanie się standardów odmian komunikacyjno-stylowych w dziejach języka polskiego,,,Poradnik Językowy" z.8.

Gajda S., 1 999, Współczesny polski dyskurs naukowy. - Dyskurs naukowy - tradycja - zmiana, red., S. Gajda, Opole.

Maćkowiak K., 2003, Zbiorowa świadomość językowa jako kontekst w analizie stylistycznohistorycznej.n- Brzeziński J., Maćkowiak K., Piątkowski C., 2003, Historyczna stylistyka polszczyzny artystycznej, Wrocław.

Piętkowa R., 2003, Przełomy, powtórzenia, przemiany. O polskiej poezji lat dziewięćdziesiątych, ,,Stylistyka" 2003, XII.

Skubalanka T., 1984, Historyczna stylistyka języka polskiego. Przekroje, Wrocław.

Skubalanka Teresa, 1995, O stylu poetyckim i innych stylach języka. Studia i szkice teoretyczne, Lublin.

Sławkowa E., 2003, Poezja. - Style literatury (po roku 1956), red. B. Witosz, Katowice.

Witosz B., 2003, Eksperyment językowy. - Idem: ,. Język przedstawiony ". Idem - Proza ósmej dekady - literackie style „ mówienia prawdy ". Idem - Stylistyka prozy lat dziewięćdziesiątych - strategia niezhierarchizowanej różnorodności. - Style literatury (po roku 1956), red. B. Witosz, Katowice.

Witosz B., red., 2003, Style literatury (po roku 1956), Katowice.

Wojtak M., 2003, Dramat. - Style literatury (po roku 1956), 2003, red. B. Witosz, Katowice.
##plugins.themes.libcom.download##


Objavljeno
2021-05-30

##plugins.themes.libcom.cytowania##


##libcom.authors##

Teresa Skubalanka 

##libcom.statistics##

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##


##submission.license##

##submission.copyrightStatement##

##submission.license.cc.by-nc-sa4.footer##

1. Prawa autorskie majątkowe do opublikowanych utworów ma Uniwersytet Opolski (do utworu zbiorowego) oraz Autorzy (do poszczególnych części utworu zbiorowego mających samodzielne znaczenie).

2. W czasopiśmie naukowym „Stylistyka” publikowane mogą być jedynie utwory wcześniej nie rozpowszechnione.

3. Uniwersytet Opolski nie ogranicza możliwości dalszego rozpowszechnienia przez Autora jego utworu pod warunkiem wskazania czasopisma naukowego „Stylistyka” jako pierwotnego miejsca publikacji oraz zgody Wydawnictwa UO.

4. Zgoda na publikację utworu w czasopiśmie naukowym „Stylistyka” jest równoznaczna z udzieleniem przez Autora Uniwersytetowi Opolskiemu licencji niewyłącznej, obejmującej prawo do korzystania z utworu bez ograniczeń terytorialnych oraz czasowych na następujących polach eksploatacji:

a) w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu – wytwarzanie określoną techniką dowolnej ilości egzemplarzy utworu w całości lub w części, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową, wprowadzenie utworu do pamięci komputera i sieci informatycznych,

b) w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono – wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału lub egzemplarzy,

c) w zakresie rozpowszechnienia utworu w sposób inny niż określonych w pkt 2 – udostępnienie utworu lub jego streszczenia w Internecie przez umożliwienie odbiorcom dostępu do utworu on-line lub umożliwienie ściągnięcia utworu do własnego urządzenia pozwalającego na zapoznawanie się z utworem, zamieszczenie utworu w bazach elektronicznych zajmujących się rozpowszechnianiem utworów naukowych, w tym w szczególności w bazie  CEEOL (Central and Eastern Online Libray) oraz streszczenia w języku angielskim w bazie CEJSH (The Central Europaen Journal of Social Scienes and Humanites).

d) w zakresie tworzenia i rozpowszechniania dzieł zależnych zrealizowanych przy wykorzystaniu utworu – korzystanie z nich na polach eksploatacji określonych w pkt 1–3.

5. Z tytułu udzielenia licencji do utworu Autorowi nie należy się wynagrodzenie.

6. Autor wyraża zgodę na udzielenie przez Uniwersytet dalszego zezwolenia na korzystanie z utworu (sublicencja) na polach eksploatacji wymienionych w par. 2 ust. 4.

7. Autor wyraża zgodę na upublicznienie, w związku z rozpowszechnieniem utworu, swoich danych osobowych, to jest imienia i nazwiska, afiliacji oraz adresu e-mail.