Идеи антропоцентричной лингвисти тси в трудах В.В. Виноградова
ИННА Я. ЧЕРНУХИНА
Апстракт
The author fmds, in the works of V.V.Vmogradov from the '20s and '30s, some concepts that coпespond to such terms of contemporary linguistics as anthropocentric linguistics and language pe rsonality. They include, among others, the conceptions of the artistic view of the world, the type of the poetic consciousness of language, of the cultural- historical context, and, particularly, of the image of the author. In the structure of the latter concept Vinogradov distinguished three aspects: "the author's inteiltion", "the imagined personality of the writer" and "personalities of the characters".On some new types of press headlines (based on samples from the Russian press of the '80s and '90s).
Референци
Виноградов В.В., 1980, К построению теории поэтичес,сого язы,са. -О языkе художественной прозы, Москва.
##libcom.authors##
ИННА Я. ЧЕРНУХИНА##libcom.statistics##
##plugins.generic.usageStats.downloads##
Дозвола
1. Prawa autorskie majątkowe do opublikowanych utworów ma Uniwersytet Opolski (do utworu zbiorowego) oraz Autorzy (do poszczególnych części utworu zbiorowego mających samodzielne znaczenie).
2. W czasopiśmie naukowym „Stylistyka” publikowane mogą być jedynie utwory wcześniej nie rozpowszechnione.
3. Uniwersytet Opolski nie ogranicza możliwości dalszego rozpowszechnienia przez Autora jego utworu pod warunkiem wskazania czasopisma naukowego „Stylistyka” jako pierwotnego miejsca publikacji oraz zgody Wydawnictwa UO.
4. Zgoda na publikację utworu w czasopiśmie naukowym „Stylistyka” jest równoznaczna z udzieleniem przez Autora Uniwersytetowi Opolskiemu licencji niewyłącznej, obejmującej prawo do korzystania z utworu bez ograniczeń terytorialnych oraz czasowych na następujących polach eksploatacji:
a) w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu – wytwarzanie określoną techniką dowolnej ilości egzemplarzy utworu w całości lub w części, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową, wprowadzenie utworu do pamięci komputera i sieci informatycznych,
b) w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono – wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału lub egzemplarzy,
c) w zakresie rozpowszechnienia utworu w sposób inny niż określonych w pkt 2 – udostępnienie utworu lub jego streszczenia w Internecie przez umożliwienie odbiorcom dostępu do utworu on-line lub umożliwienie ściągnięcia utworu do własnego urządzenia pozwalającego na zapoznawanie się z utworem, zamieszczenie utworu w bazach elektronicznych zajmujących się rozpowszechnianiem utworów naukowych, w tym w szczególności w bazie CEEOL (Central and Eastern Online Libray) oraz streszczenia w języku angielskim w bazie CEJSH (The Central Europaen Journal of Social Scienes and Humanites).
d) w zakresie tworzenia i rozpowszechniania dzieł zależnych zrealizowanych przy wykorzystaniu utworu – korzystanie z nich na polach eksploatacji określonych w pkt 1–3.
5. Z tytułu udzielenia licencji do utworu Autorowi nie należy się wynagrodzenie.
6. Autor wyraża zgodę na udzielenie przez Uniwersytet dalszego zezwolenia na korzystanie z utworu (sublicencja) na polach eksploatacji wymienionych w par. 2 ust. 4.
7. Autor wyraża zgodę na upublicznienie, w związku z rozpowszechnieniem utworu, swoich danych osobowych, to jest imienia i nazwiska, afiliacji oraz adresu e-mail.
Најчитани трудови од истиот автор(и)
- ИННА Я. ЧЕРНУХИНА, Корреляция мировосприятия и стиля поэта (на материале лирики Б. Ахмадулиной) , Stylistyka: Том. 6 (1997): Русская стилистика - Russian Stylistics
- ИННА Я. ЧЕРНУХИНА, Что такое стиль? , Stylistyka: Том. 4 (1995): Tekst i styl - Text and style - Текст и стиль