Chekhov's The Seagull - Social Satire or Mancunian Monotony?

Guy Russell Torr




Аннотация

Artykuł jest próbę wyjaśnienia podtytułu Mewy A. Czechowa - Komedia w czterech aktach. Według autora odnosi się on nie tyle do zawartego w Mewie potencjału komicznego, ile do inspiracji twórczej, która bezpośrednio doprowadziła do powstania Rodziny królewskiej.


Brahms C., 1976, Reflections in a Lake: a Study of Chekhov’s Four Greatest Plays, Weidenfeld and Nicolson.

Cook G., 1994, Discourse and Literature: the Interplay of Form and Mind, OUP.

Cooke P., 1995, Anthology Laughing, Stock Productions Ltd.

Gilman R., 1995, Chekhov ’s Plays: An Opening into Eternity Yale University Press.

Fen E., 1986, Anton Chekhov - Plays, Penguin Books.

Hahn B., 1977, Chekhov: A Study of the Major Stories and Plays, Cambridge University Press.

Hingley R., 1998, Anton Chekhov - Five Plays, Oxford Classics OUP.

Kilroy T., 1981, The Seagull, Methuen London.

Project Gutenberg Etext of the Sea-Gull, Champaign USA 1999.

The New Oxford Dictionary of English , OUP 1998.

The New Penguin English Dictionary, Penguin Books, 2000.

The Royle Family. The Scripts: Series I, Granada, 1999.

The Royle Family. The Scripts: Series II, Granada 2000.

Sznycer B. N., 1974, Chekhov The Gull, Poets’ and Painters’ Press London.

Wilde O., 1991, The Complete Illustrated Stories, Plays and Poems, Chancellor Press.

Worrall N., 1986, Files on Chekhov, Methuen London and New York.

Чехов в воспоминаниях современников, Москва 1954.

Чехов А., 1978, Полное собрание сочинений и писем Москва.

Опубликован
2021-06-20

##plugins.themes.libcom.cytowania##

Torr, G. R. (2021). Chekhov’s The Seagull - Social Satire or Mancunian Monotony?. Stylistyka, 10, 363–372. извлечено от https://czasopisma.uni.opole.pl/index.php/s/article/view/4201

Authors

Guy Russell Torr 

Statistics

Скачивания

Данные скачивания пока недоступны.


Лицензия

Copyright (c) 2001 Stylistyka

Лицензия Creative Commons

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-NonCommercial-ShareAlike» («Атрибуция — Некоммерческое использование — На тех же условиях») 4.0 Всемирная.

1. Prawa autorskie majątkowe do opublikowanych utworów ma Uniwersytet Opolski (do utworu zbiorowego) oraz Autorzy (do poszczególnych części utworu zbiorowego mających samodzielne znaczenie).

2. W czasopiśmie naukowym „Stylistyka” publikowane mogą być jedynie utwory wcześniej nie rozpowszechnione.

3. Uniwersytet Opolski nie ogranicza możliwości dalszego rozpowszechnienia przez Autora jego utworu pod warunkiem wskazania czasopisma naukowego „Stylistyka” jako pierwotnego miejsca publikacji oraz zgody Wydawnictwa UO.

4. Zgoda na publikację utworu w czasopiśmie naukowym „Stylistyka” jest równoznaczna z udzieleniem przez Autora Uniwersytetowi Opolskiemu licencji niewyłącznej, obejmującej prawo do korzystania z utworu bez ograniczeń terytorialnych oraz czasowych na następujących polach eksploatacji:

a) w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu – wytwarzanie określoną techniką dowolnej ilości egzemplarzy utworu w całości lub w części, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową, wprowadzenie utworu do pamięci komputera i sieci informatycznych,

b) w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono – wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału lub egzemplarzy,

c) w zakresie rozpowszechnienia utworu w sposób inny niż określonych w pkt 2 – udostępnienie utworu lub jego streszczenia w Internecie przez umożliwienie odbiorcom dostępu do utworu on-line lub umożliwienie ściągnięcia utworu do własnego urządzenia pozwalającego na zapoznawanie się z utworem, zamieszczenie utworu w bazach elektronicznych zajmujących się rozpowszechnianiem utworów naukowych, w tym w szczególności w bazie  CEEOL (Central and Eastern Online Libray) oraz streszczenia w języku angielskim w bazie CEJSH (The Central Europaen Journal of Social Scienes and Humanites).

d) w zakresie tworzenia i rozpowszechniania dzieł zależnych zrealizowanych przy wykorzystaniu utworu – korzystanie z nich na polach eksploatacji określonych w pkt 1–3.

5. Z tytułu udzielenia licencji do utworu Autorowi nie należy się wynagrodzenie.

6. Autor wyraża zgodę na udzielenie przez Uniwersytet dalszego zezwolenia na korzystanie z utworu (sublicencja) na polach eksploatacji wymienionych w par. 2 ust. 4.

7. Autor wyraża zgodę na upublicznienie, w związku z rozpowszechnieniem utworu, swoich danych osobowych, to jest imienia i nazwiska, afiliacji oraz adresu e-mail.