Badania nad językiem i stylem polskiego dramatu ( cz. I)

MARIA WOJTAK





Abramowska J., 1974, Ład i Fortuna. O tragedii renesansowej w Polsce, Wrocław.

Abramowska J., 1976, Literatura - dramat- teatr. - Wprowadzenie do nauki o teatrze, Wrocław.

Abramowska J., 1990a, Moralitet. Słownik literatury staropolskiej, Wrocław.

Abramowska J., 1990b, Tragedia. Słownik literatury staropolskiej, Wrocław.

Bachtin M., 1986, Estetyka twórczości słownej, Warszawa.

Bajerowa I., 1988, Badania języka osobniczego jako metodologiczny problem historii języka ogólnego. - Język osobniczy jako przedmiot badań lingwistycznych, red. J. Brzeziński, Zielona Góra.

Balowski M., 1992, Językoznawcze badania nad polskim stylem artystycznym. - Systematyzacja pojęć w stylistyce, red. S. Gajda, Opole.

Bartmiński J ., 1981, Klasyfikacje gatunkowe a systematyka tekstów folkloru. - Literatura popularna - folklor - język, t. 2, Katowice.

Bąba S., 1974a, Charakteryzacja językowa postaci w „Sławie i chwale" J. Iwaszkiewicza, ,,Poradnik Językowy", z. 6.

Bąba S ., 197 4b, Indywidualizacja językowa postaci w „ Sławie i chwale" J. Iwaszkiewicza, ,,Poradnik Językowy", z. 7.

Birkenmajer J., 1936, Pomnij Ryk6w kamrat. .., ,,Język Polski", z. 5.

Bo leski A., 1956, Słownictwo Juliusza Słowackiego ( 1825-1849 ), Łódź.

Boniecka B., 1980, Składnia pytania i odpowiedzi we współczesnej polszczyźnie m6wionej. - Studia językoznawcze: Streszczenia prac doktorskich, t. 6, Wrocław.

Boniecka B., 1983, Pole gramatyczne jako czynnik spójności tekstu dialogowego. Tekst i zdanie. Zbiór studiów, red. T. Dobrzyńska, E. Janus, Wrocław.

Borek H., 1988, Co możemy wiedzieć o języku osobniczym? - Język osobniczy jako przedmiot badań lingwistycznych, red. J. Brzeziński. Zielona Góra.

Borkowska G., 1988, Dialog powieściowy i jego konteksty, na podstawie twórczości Elizy Orzeszkowej, Wrocław.

Brach J., 1965, O znakach literackich i znakach teatralnych, ,,Studia Estetyczne", t. 2.

Brzezina M., 197 4, Język Franciszka Zabłockiego. Fonetyka, ,,Zeszyty Naukowe UJ, Prace Językoznawcze, Kraków.

Brzezina M., 1976, Język ludowy na oświeceniowej scenie, tło do „Krakowiaków i Górali", ,,Język Polski", z. 5.

Bulanowski M., 1992, Stan badań nad dramatem okresu Młodej Polski. - Dramat teatr modernistyczny, red. J. Popiel, Wrocław.

Chrząstowska B., Wysłouch S., 1974, Wiadomości z teorii literatury w analizie literackiej, Warszawa.

Chrząstowska B ., Wysłouch S., 1978, Poetyka stosowana, Warszawa.

Ciechowicz J., 1984, Sam na scenie. Teatr jednoosobowy w Polsce. Z dziejów form dramatyczno-teatralnych, Wrocław.

Ciechowicz J., 1991, Monodram, monodram.a, monodramat. - Słownik literatury polskiej XIX wieku, Wrocław.

Cieślakowa H., 19

Опубликован
2021-06-25

##plugins.themes.libcom.cytowania##

WOJTAK, M. (2021). Badania nad językiem i stylem polskiego dramatu ( cz. I). Stylistyka, 4, 298–331. извлечено от https://czasopisma.uni.opole.pl/index.php/s/article/view/4234

Authors

MARIA WOJTAK 

Statistics

Скачивания

Данные скачивания пока недоступны.


Лицензия

1. Prawa autorskie majątkowe do opublikowanych utworów ma Uniwersytet Opolski (do utworu zbiorowego) oraz Autorzy (do poszczególnych części utworu zbiorowego mających samodzielne znaczenie).

2. W czasopiśmie naukowym „Stylistyka” publikowane mogą być jedynie utwory wcześniej nie rozpowszechnione.

3. Uniwersytet Opolski nie ogranicza możliwości dalszego rozpowszechnienia przez Autora jego utworu pod warunkiem wskazania czasopisma naukowego „Stylistyka” jako pierwotnego miejsca publikacji oraz zgody Wydawnictwa UO.

4. Zgoda na publikację utworu w czasopiśmie naukowym „Stylistyka” jest równoznaczna z udzieleniem przez Autora Uniwersytetowi Opolskiemu licencji niewyłącznej, obejmującej prawo do korzystania z utworu bez ograniczeń terytorialnych oraz czasowych na następujących polach eksploatacji:

a) w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu – wytwarzanie określoną techniką dowolnej ilości egzemplarzy utworu w całości lub w części, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową, wprowadzenie utworu do pamięci komputera i sieci informatycznych,

b) w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono – wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału lub egzemplarzy,

c) w zakresie rozpowszechnienia utworu w sposób inny niż określonych w pkt 2 – udostępnienie utworu lub jego streszczenia w Internecie przez umożliwienie odbiorcom dostępu do utworu on-line lub umożliwienie ściągnięcia utworu do własnego urządzenia pozwalającego na zapoznawanie się z utworem, zamieszczenie utworu w bazach elektronicznych zajmujących się rozpowszechnianiem utworów naukowych, w tym w szczególności w bazie  CEEOL (Central and Eastern Online Libray) oraz streszczenia w języku angielskim w bazie CEJSH (The Central Europaen Journal of Social Scienes and Humanites).

d) w zakresie tworzenia i rozpowszechniania dzieł zależnych zrealizowanych przy wykorzystaniu utworu – korzystanie z nich na polach eksploatacji określonych w pkt 1–3.

5. Z tytułu udzielenia licencji do utworu Autorowi nie należy się wynagrodzenie.

6. Autor wyraża zgodę na udzielenie przez Uniwersytet dalszego zezwolenia na korzystanie z utworu (sublicencja) na polach eksploatacji wymienionych w par. 2 ust. 4.

7. Autor wyraża zgodę na upublicznienie, w związku z rozpowszechnieniem utworu, swoich danych osobowych, to jest imienia i nazwiska, afiliacji oraz adresu e-mail.


Наиболее читаемые статьи этого автора (авторов)

1 2 3 4 5 > >>