Лили Лалауна

Branko Tošović



Abstrakt

The paper is dedicated to the text Lili Lalauna – most extraordinary and most enigmatic poem of Ivo Andrić. The analysis consists of two parts. The first discusses the phonetic-phonological, stylistic, versificational and semantic structure of the verses. The second part deals with their setting to music by composer Rada Radivojeviæ and interpretation of actress Vjera Mujoviæ and actors Goran Sultanoviæ and Aleksandar Sreèkoviæ Kubura.

##semicolon##

Andrić##common.commaListSeparator## lyrics##common.commaListSeparator## poem##common.commaListSeparator## verse##common.commaListSeparator## music##common.commaListSeparator## versification

Andrič I., 1981/11, Sabrana dela, Knj. 11: Ex Ponto, Nemiru, Lirika, Urednik Vuk Krnjevi č, Beograd – Zagreb – Sarajevo – Ljubljana – Skopje – Titograd: Prosveta – Mladost – Svjetlost – Dr avna zalo ba Slovenije – Misla – Pobjeda, 317 s.
  Google Scholar

Čopič B., 1985/9, Sabrana dela, t. 9,Pjesme, Beograd: Prosveta, 624 s. Leda i Labud-www: Kiš D.,
  Google Scholar

Leba i labud, https://www.facebook.com/permalink.php? story_fbid=913803311974895&id=46786778990178.
  Google Scholar

Lili-www1: https://ru.glosbe.com/el/ru/L âl. Lili-www10: http://kakzovut.ru/grecheskie-imena.html.
  Google Scholar

Lili-www11: http://www.greeklanguage.ru/.
  Google Scholar

Lili-www12: http://www.srpskikulturniklub.com/sedesete-sest-i-sedam.
  Google Scholar

Lili-www2: http://www.greeklanguage.ru.
  Google Scholar

Lili-www3: http://lis.mobi/search/Pizza/p15.
  Google Scholar

Lili-www4: http://www.woman.ru/psycho/medley6/thread/3693460/527/.
  Google Scholar

Lili-www5: http://www.amfiteatar.org/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1142976904.
  Google Scholar

Lili-www6: https://www.scribd.com/doc/287695305/Àíäðèc.
  Google Scholar

Lili-www7: www.rts.rs/page/.../8/.../Otvoren+Sajam+knjiga.html. Lili-www8: http://pulse.rs/ivo-andric-paradoks-o-sutnji-1/.
  Google Scholar

Lili-www9: http://www.novosti.rs/vesti/kultura,487.html:350414-Otvoren-56-Sajam-knjiga.
  Google Scholar

Novak B. S., 2015, Jelena, ena koje ima: krakovska biografija Ive Andriæa, Beograd: Slu beni glasnik.
  Google Scholar

Tošovič Á., 2009, Korrelative Grammatik des Bosni(aki)schen, Kroatischen und Serbischen, Teil 1: Phonetik – Phonologie – Prosodie, Münster: LIT. [Slawische Sprachkorrelationen, Bd. 4].
  Google Scholar

Tošovič Á., 2011, Korrelâtionnaâ grammatika serbskogo, horvatskogo i bošnâckogo âzykov, čast I: Fonetika – Fonologiâ – Prosodiâ, Moskva: Âzyki slaviânskoj kul’tury.
  Google Scholar

##plugins.themes.libcom.download##


Publikované
2020-01-10

##plugins.themes.libcom.cytowania##


##libcom.authors##

Branko Tošović 

##libcom.statistics##

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##


##submission.license##

1. Prawa autorskie majątkowe do opublikowanych utworów ma Uniwersytet Opolski (do utworu zbiorowego) oraz Autorzy (do poszczególnych części utworu zbiorowego mających samodzielne znaczenie).

2. W czasopiśmie naukowym „Stylistyka” publikowane mogą być jedynie utwory wcześniej nie rozpowszechnione.

3. Uniwersytet Opolski nie ogranicza możliwości dalszego rozpowszechnienia przez Autora jego utworu pod warunkiem wskazania czasopisma naukowego „Stylistyka” jako pierwotnego miejsca publikacji oraz zgody Wydawnictwa UO.

4. Zgoda na publikację utworu w czasopiśmie naukowym „Stylistyka” jest równoznaczna z udzieleniem przez Autora Uniwersytetowi Opolskiemu licencji niewyłącznej, obejmującej prawo do korzystania z utworu bez ograniczeń terytorialnych oraz czasowych na następujących polach eksploatacji:

a) w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu – wytwarzanie określoną techniką dowolnej ilości egzemplarzy utworu w całości lub w części, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową, wprowadzenie utworu do pamięci komputera i sieci informatycznych,

b) w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono – wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału lub egzemplarzy,

c) w zakresie rozpowszechnienia utworu w sposób inny niż określonych w pkt 2 – udostępnienie utworu lub jego streszczenia w Internecie przez umożliwienie odbiorcom dostępu do utworu on-line lub umożliwienie ściągnięcia utworu do własnego urządzenia pozwalającego na zapoznawanie się z utworem, zamieszczenie utworu w bazach elektronicznych zajmujących się rozpowszechnianiem utworów naukowych, w tym w szczególności w bazie  CEEOL (Central and Eastern Online Libray) oraz streszczenia w języku angielskim w bazie CEJSH (The Central Europaen Journal of Social Scienes and Humanites).

d) w zakresie tworzenia i rozpowszechniania dzieł zależnych zrealizowanych przy wykorzystaniu utworu – korzystanie z nich na polach eksploatacji określonych w pkt 1–3.

5. Z tytułu udzielenia licencji do utworu Autorowi nie należy się wynagrodzenie.

6. Autor wyraża zgodę na udzielenie przez Uniwersytet dalszego zezwolenia na korzystanie z utworu (sublicencja) na polach eksploatacji wymienionych w par. 2 ust. 4.

7. Autor wyraża zgodę na upublicznienie, w związku z rozpowszechnieniem utworu, swoich danych osobowych, to jest imienia i nazwiska, afiliacji oraz adresu e-mail.