O sopostavitelʺ noi stilistike russkogo i bolgarskogo âzykov

Valentina Avramova




Abstrakt

The paper discusses comparative stylistics which consists of two parts. Part one deals with comparative stylistics of the resources of the Russian and Bulgarian language. Part two analyses the functional styles of the Russian and the Bulgarian language. The stylistic resources of the Russian and the Bulgarian language are to be investigated in terms of functional and stylistic fields.

##semicolon##

comparative stylistics##common.commaListSeparator## functional and stylistic fleilds

Eynaxob М.Г., 1979, Основные вопросы сопоставительной стилистики русского и белорусского языков, Минск.
  Google Scholar

Гак В.Г., 1 988, О сопоставительной стиччистике. - Методы сопоставительного изучению языков, Москва.
  Google Scholar

Долинин K.A., 1978, Стилистика французского языка, Москва.
  Google Scholar

Ижакевич Г.П., Кононенко В.И., Пилинский H.H., Сиротина B.A., 1980, Сопоставительная стилистика русского и украинского языков, Киев.
  Google Scholar

Крысин Л.П., 1996, Религиозно-проповеднический стиль и его место в функционально-стичистической парадигме современного русского литературного языка. - Поэтика. Стичистика. Язык и культура, Москва.
  Google Scholar

Проблемы сопоставительной стичистики восточно-славянских языков, Киев 1981.
  Google Scholar

Шаховский В.И., 1987, Категоризащ(я эмоций в лексико-семантической) системе языка, Воронеж.
  Google Scholar

##plugins.themes.libcom.download##


Publikované
2021-06-01

##plugins.themes.libcom.cytowania##


##libcom.authors##

Valentina Avramova 

##libcom.statistics##

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##


##submission.license##

##submission.copyrightStatement##

##submission.license.cc.by-nc-sa4.footer##

1. Prawa autorskie majątkowe do opublikowanych utworów ma Uniwersytet Opolski (do utworu zbiorowego) oraz Autorzy (do poszczególnych części utworu zbiorowego mających samodzielne znaczenie).

2. W czasopiśmie naukowym „Stylistyka” publikowane mogą być jedynie utwory wcześniej nie rozpowszechnione.

3. Uniwersytet Opolski nie ogranicza możliwości dalszego rozpowszechnienia przez Autora jego utworu pod warunkiem wskazania czasopisma naukowego „Stylistyka” jako pierwotnego miejsca publikacji oraz zgody Wydawnictwa UO.

4. Zgoda na publikację utworu w czasopiśmie naukowym „Stylistyka” jest równoznaczna z udzieleniem przez Autora Uniwersytetowi Opolskiemu licencji niewyłącznej, obejmującej prawo do korzystania z utworu bez ograniczeń terytorialnych oraz czasowych na następujących polach eksploatacji:

a) w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu – wytwarzanie określoną techniką dowolnej ilości egzemplarzy utworu w całości lub w części, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową, wprowadzenie utworu do pamięci komputera i sieci informatycznych,

b) w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono – wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału lub egzemplarzy,

c) w zakresie rozpowszechnienia utworu w sposób inny niż określonych w pkt 2 – udostępnienie utworu lub jego streszczenia w Internecie przez umożliwienie odbiorcom dostępu do utworu on-line lub umożliwienie ściągnięcia utworu do własnego urządzenia pozwalającego na zapoznawanie się z utworem, zamieszczenie utworu w bazach elektronicznych zajmujących się rozpowszechnianiem utworów naukowych, w tym w szczególności w bazie  CEEOL (Central and Eastern Online Libray) oraz streszczenia w języku angielskim w bazie CEJSH (The Central Europaen Journal of Social Scienes and Humanites).

d) w zakresie tworzenia i rozpowszechniania dzieł zależnych zrealizowanych przy wykorzystaniu utworu – korzystanie z nich na polach eksploatacji określonych w pkt 1–3.

5. Z tytułu udzielenia licencji do utworu Autorowi nie należy się wynagrodzenie.

6. Autor wyraża zgodę na udzielenie przez Uniwersytet dalszego zezwolenia na korzystanie z utworu (sublicencja) na polach eksploatacji wymienionych w par. 2 ust. 4.

7. Autor wyraża zgodę na upublicznienie, w związku z rozpowszechnieniem utworu, swoich danych osobowych, to jest imienia i nazwiska, afiliacji oraz adresu e-mail.