Značenje kao semantičko-stilistička kategorija




Анотація

Am Anfang des Artikels wird eine kurze Analyse von Bedeutung als Terminus in der Linguistik gegeben, und es wird betont, da dieser Begriff Untersuchungsgegenstand einer Reihe von Disziplinen ist. In erster Linie der Semantik, Semiotik, Semasiologie, Lexikologie, Syntax und Stilistik. Der Autor hebt hervor, daB Semantik und Stilistik Beríihrungspunkte haben, da8 sie sich aber auch unterscheiden. Er konstatiert, daB eine er wichtigeren semantischen Kategorien die fulthetische Bedeutung ist. Der groBte Teil des Artikels ist der Erlauterung der stilistischen Bedeutung gewidmet. Der Autor erklart ebenfalls den Begriff der emotiven Bedeutung und der Konnotation. Ein Teil der Arbeit geht auf Termini neueren Datums ein: das Expressiv, das Expressem und das Expressoid.


##plugins.themes.libcom.download##


Опубліковано
2021-06-23

##plugins.themes.libcom.cytowania##

BRANKO. (2021). Značenje kao semantičko-stilistička kategorija. Stylistyka, 4, 70–85. вилучено із https://czasopisma.uni.opole.pl/index.php/s/article/view/4220

##libcom.authors##

 

##libcom.statistics##

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.


Ліцензія

1. Prawa autorskie majątkowe do opublikowanych utworów ma Uniwersytet Opolski (do utworu zbiorowego) oraz Autorzy (do poszczególnych części utworu zbiorowego mających samodzielne znaczenie).

2. W czasopiśmie naukowym „Stylistyka” publikowane mogą być jedynie utwory wcześniej nie rozpowszechnione.

3. Uniwersytet Opolski nie ogranicza możliwości dalszego rozpowszechnienia przez Autora jego utworu pod warunkiem wskazania czasopisma naukowego „Stylistyka” jako pierwotnego miejsca publikacji oraz zgody Wydawnictwa UO.

4. Zgoda na publikację utworu w czasopiśmie naukowym „Stylistyka” jest równoznaczna z udzieleniem przez Autora Uniwersytetowi Opolskiemu licencji niewyłącznej, obejmującej prawo do korzystania z utworu bez ograniczeń terytorialnych oraz czasowych na następujących polach eksploatacji:

a) w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu – wytwarzanie określoną techniką dowolnej ilości egzemplarzy utworu w całości lub w części, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową, wprowadzenie utworu do pamięci komputera i sieci informatycznych,

b) w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono – wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału lub egzemplarzy,

c) w zakresie rozpowszechnienia utworu w sposób inny niż określonych w pkt 2 – udostępnienie utworu lub jego streszczenia w Internecie przez umożliwienie odbiorcom dostępu do utworu on-line lub umożliwienie ściągnięcia utworu do własnego urządzenia pozwalającego na zapoznawanie się z utworem, zamieszczenie utworu w bazach elektronicznych zajmujących się rozpowszechnianiem utworów naukowych, w tym w szczególności w bazie  CEEOL (Central and Eastern Online Libray) oraz streszczenia w języku angielskim w bazie CEJSH (The Central Europaen Journal of Social Scienes and Humanites).

d) w zakresie tworzenia i rozpowszechniania dzieł zależnych zrealizowanych przy wykorzystaniu utworu – korzystanie z nich na polach eksploatacji określonych w pkt 1–3.

5. Z tytułu udzielenia licencji do utworu Autorowi nie należy się wynagrodzenie.

6. Autor wyraża zgodę na udzielenie przez Uniwersytet dalszego zezwolenia na korzystanie z utworu (sublicencja) na polach eksploatacji wymienionych w par. 2 ust. 4.

7. Autor wyraża zgodę na upublicznienie, w związku z rozpowszechnieniem utworu, swoich danych osobowych, to jest imienia i nazwiska, afiliacji oraz adresu e-mail.