Postscriptum do "Wprowadzenia do gramatyki stylistycznej języka polskiego"

TERESA SKUBALANKA





Bartmiński J. (red.) 1988, Konotacja, Lublin.

Bobrowski J. 1996, Gramatyka opisowa języka polskiego. (Zarys modelu generatywnotransformacyjnego), Kielce, t. 1: Struktury wyjściowe.

Cohen J., 1966, Structure du language poetique, Paris.

Dahl O. 1973, Some Suggestions for a Logic of Aspects - Goteborg Contribution to the Seventh International Congress of Slavists, Goteborg.

Decles J, Guentcheva Z., Karolak S., Koseska - Toszewa V. (red) 1994 , Studia kognitywne, t. 1: Semantyka kategorii aspektu i czasu, Warszawa.

Dijk van T. 1972, Aspects d' une theorie generative du texte poetique - A. Greimas (red.), Essais de semantique poetique, Paris.

Dobrzyńska T. 1984, Metafora, Wrocław.

Filipowicz K. 1968, Opowiadania wybrane, Kraków.

Gołąb Z., Heinz A., Polański K. 1968, Słownik terminologii językoznawczej, Warszawa.

Grzegorczykowa R. 1996, Wykłady z polskiej składni, Warszawa.

Holvet A. 1989, Aspekt a modalność w języku polskim na tle ogólnosłowiańskim, Wrocław.

Koseska-Toszewa V. 1995, O aspekcie i czasie w ujęciu kognitywnym, "Biuletyn Polskiego Towarzystwa Językoznawczego", z. 51.

Kurkowska H., Skorupka S. 1959, Stylistyka polska. Zarys, Warszawa.

Lampedusa di, Tomasi G. 1988, Lampart, tłum. z. Ernstowa, Warszawa.

Mikołajczak G. (rec.) 1995, "Poznańskie Studia Językoznawcze", Seria Językoznawcza II (XX:11), Poznań.

Nowakowska N. 1977, Language of Poetry and Generative Grammar. Toward generative poetics?, Poznań.

Pajdzińska A. 1992. Językowe granice metafory. - Studia o tropach 2, red. T. Dobrzyńska, Wrocław.

Ruszkowski M. 1993, Składnia prozy Witolda Gombrowicza, Kielce.

Saloni Z., Świdziński M. 1989, Składnia współczesnego języka polskiego, Warszawa.

Skubalanka T. 1966, Słownictwo poezji miłosnej J. Słowackiego na tle tradycji, Toruń.

Skubalanka T. 1968, Niektóre problemy historii języka poetyckiego w Polsce, "Biuletyn Polskiego Towarzystwa Językoznawczego", z. 26, przedr. w T. Skubalanka, O stylu poetyckim i innych stylach języka. Studia i szkice teoretyczne, Lublin 1995.

Skubalanka T. (red.) 1988, Stylistyczna akomodacja systemu gramatycznego, Wrocław.

Skubalanka T. 1991 a, Podstawowe pojęcia gramatyki stylistycznej - S. Gajda (red.), Synteza w stylistyce słowiańskiej, Opole.

Skubalanka T. 1991 b, Wprowadzenie do gramatyki stylistycznej języka polskiego, Lublin.

Ślósarska Z. 1995, Syntagmatyka poetycka, Warszawa.

Tokarski R. 1987, Znaczenie słowa i jego modyfikacje w tekście, Lublin.

Zagórski z. 1994, O sposobach badania składni i stylu tekstów, Poznańskie Studia Polonistyczne", Seria Językoznawcza I (XXI), Poznań.

Żeromski S. 1988, Popioły. Powieść z końca XVIII i początku XIX wieku. - Pisma zebrane, red. Z. Goliszewski, t. 1., Warszawa.
##plugins.themes.libcom.download##


Опубліковано
2021-07-17

##plugins.themes.libcom.cytowania##

SKUBALANKA, T. (2021). Postscriptum do "Wprowadzenia do gramatyki stylistycznej języka polskiego". Stylistyka, 6, 513–524. вилучено із https://czasopisma.uni.opole.pl/index.php/s/article/view/4407

##libcom.authors##

TERESA SKUBALANKA 

##libcom.statistics##

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.


Ліцензія

Авторське право (c) 2023 Stylistyka

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

1. Prawa autorskie majątkowe do opublikowanych utworów ma Uniwersytet Opolski (do utworu zbiorowego) oraz Autorzy (do poszczególnych części utworu zbiorowego mających samodzielne znaczenie).

2. W czasopiśmie naukowym „Stylistyka” publikowane mogą być jedynie utwory wcześniej nie rozpowszechnione.

3. Uniwersytet Opolski nie ogranicza możliwości dalszego rozpowszechnienia przez Autora jego utworu pod warunkiem wskazania czasopisma naukowego „Stylistyka” jako pierwotnego miejsca publikacji oraz zgody Wydawnictwa UO.

4. Zgoda na publikację utworu w czasopiśmie naukowym „Stylistyka” jest równoznaczna z udzieleniem przez Autora Uniwersytetowi Opolskiemu licencji niewyłącznej, obejmującej prawo do korzystania z utworu bez ograniczeń terytorialnych oraz czasowych na następujących polach eksploatacji:

a) w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu – wytwarzanie określoną techniką dowolnej ilości egzemplarzy utworu w całości lub w części, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową, wprowadzenie utworu do pamięci komputera i sieci informatycznych,

b) w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono – wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału lub egzemplarzy,

c) w zakresie rozpowszechnienia utworu w sposób inny niż określonych w pkt 2 – udostępnienie utworu lub jego streszczenia w Internecie przez umożliwienie odbiorcom dostępu do utworu on-line lub umożliwienie ściągnięcia utworu do własnego urządzenia pozwalającego na zapoznawanie się z utworem, zamieszczenie utworu w bazach elektronicznych zajmujących się rozpowszechnianiem utworów naukowych, w tym w szczególności w bazie  CEEOL (Central and Eastern Online Libray) oraz streszczenia w języku angielskim w bazie CEJSH (The Central Europaen Journal of Social Scienes and Humanites).

d) w zakresie tworzenia i rozpowszechniania dzieł zależnych zrealizowanych przy wykorzystaniu utworu – korzystanie z nich na polach eksploatacji określonych w pkt 1–3.

5. Z tytułu udzielenia licencji do utworu Autorowi nie należy się wynagrodzenie.

6. Autor wyraża zgodę na udzielenie przez Uniwersytet dalszego zezwolenia na korzystanie z utworu (sublicencja) na polach eksploatacji wymienionych w par. 2 ust. 4.

7. Autor wyraża zgodę na upublicznienie, w związku z rozpowszechnieniem utworu, swoich danych osobowych, to jest imienia i nazwiska, afiliacji oraz adresu e-mail.