Amerykańska filozofia w grach komputerowych
Michał Szymański
Resumen
Autor w niniejszym tekście skupia się na bliższym przedstawieniu wartości jakie reprezentuje ze sobą medium jakim są gry komputerowe. Analizując niektóre produkcje video stara się pokazać polityczny aspekt gier, a także przybliżyć istotę elementarnej cechy tego medium, jakim jest możliwość interakcji. Dodatkowo autor pokazuje wpływ rynku gier na rozwój obecnej sytuacji militarnej-jako środek odpowiadający za ewolucję technologii zbrojeniowej czy też sposób na wykreowanie żołnierza. Ważnym elementem pracy jest również wstęp do historii gier-streszczenie ich ewolucji i przyjrzenie się obecnemu fenomenowi społęczno-kulturalnemu jaki wywołały.
Palabras clave:
filozofia, gry komputerowe, gry wojenne, amerykańskie siły zbrojneCitas
Cekaw C. (2014), Gracze są przyszłością armii. "Onet", http://technowinki.onet.pl/graczeprzyszloscia-armii/rjsvk [23.02.2016].
Google Scholar
Dovey J., Kennedy H.W (2006). Game Cultures. Maidenhead: Open University Press.
Google Scholar
Fortin T. (2007). Gry komputerowe po 11 września. "Le Monde diplomatique – edycja polska", http://monde-diplomatique.pl/LMD19/index.php?id=5 [15.02.2016].
Google Scholar
Graham S. (2004). Cities, War and Terrorism: Towards an Urban Geopolitics. Malden: Wiley Blackwell.
Google Scholar
Lemanowicz A. (2008). Historia RPG (1). "Esensja", http://esensja.stopklatka.pl/gry/publicystyka/tekst.html?id=5831 [22.02.2016].
Google Scholar
Mańkowski P. (2010). Cyfrowe Marzenia: Historia gier komputerowych i video. Warszawa: Wydawnictwo Trio.
Google Scholar
Miller S. (2015). Prof. Turski: Kiedyś postęp naukowy stymulowało wojsko. Dziś kultura i gry komputerowe. "Gazeta Krakowska", http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/9230097,profturski-kiedys-postep-naukowy-stymulowalo-wojsko-dzis-kultura-i-grykomputerowe,id,t.html [23.02.2016].
Google Scholar
Olszewski P. (2011), Polityzacja gier video. Ewolucja od niezobowiązującej rozrywki do zideologizowanego medium, „Homo Ludens” 1 (3), 167-180.
Google Scholar
Pietryka M. (2012). Na co trafia celownik? Polityka w grach wideo, „Le Monde diplomatique – edycja polska”2 (72), 40-43.
Google Scholar
Playing action videogames improves visual search (2013). "Science Daily", https://www.sciencedaily.com/releases/2013/03/130314141337.htm [23.02.2016].
Google Scholar
Strzyżewski M. (2014). Narzędzia wojny – do czego U.S. Army wykorzystuje gry wideo. "Onet", http://gry.onet.pl/artykuly/narzedzia-wojny-do-czego-u-s-army-wykorzystuje-grywideo/46vn7 [23.02.2016].
Google Scholar
Surdyk A. (2009). Status naukowy ludologii: Przyczynek do dyskusji, „Homo Ludens”, nr 1 (1), 223-243.
Google Scholar