W Polsce po 1990 r. obserwujemy dynamiczny rozwój prywatnych uczelni. Łódź należy do miast, w których ten rozwój jest szczególnie widoczny. W okresie transformacji powstało tam 19 uczelni. Ponadto w Łodzi działają trzy seminaria duchowne. Tak duża liczba uczelni ma ogromnywpływ na całe miasto i region. Jednym z widocznych rezultatów ich obecności są zmiany zachodzące w przestrzeni miejskiej. Celem artykułu jest pokazanie, w jaki sposób uczelnie zmieniają przestrzeń, w której działają. Artykuł prezentuje zmiany liczby budynków (tych nowych i starych, używanych wcześniej do różnych celów) należących do instytucji edukacyjnych i sposób, w jaki rozwój funkcji edukacyjnych wpływa na rozwój przestrzenny. Analiza opiera się na badaniach kwestionariuszowych przeprowadzonych na uczelniach Łodzi.
Pobierz pliki
Zasady cytowania
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.