TOURIST PROMOTION IN KIELCE CITY AND URBAN-RURAL COMMUNITIES IN THE KIELCE COUNTY, POLAND – EVALUATION OF ACTIVITIS
Piotr Tomasz Kopyść
Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcachhttps://orcid.org/0000-0001-5503-0838
Abstract
The paper presents an assessment of current promotional activities in urban-rural communities in the Kielce county and Kielce city, together with an indication of the main problems in the functioning of tourist promotion. An original scoring system was used for the evaluation, carried out in 45 tourist facilities representing communities, in relation to 7 different aspects and 21 promotional subcategories. This system allowed an objective evaluation of tourism promotion activities in studied area. The results of the evaluation indicate that the highest number of points, apart from the commune of Kielce, was obtained by the commune of Chęciny, which has a well-established tradition of promoting tourism and have great achievements in this matter. The high score of Nowa Słupia and Bodzentyn was also found, which results from the location of sightseeing attractions of national importance in their area. In turn, urban-rural communes established in recent years in the presented assessment received the lowest scores, which may be the result of their small experience in undertaking professional promotional activities and lower financial possibilities.
Keywords:
tourism promotion, Kielce City, Kielce County, tourism promotion, Kielce City, Kielce CountyReferences
Altkorn, Jerzy. 1997. Marketing w turystyce, 97–106. Warszawa: PWN.
Google Scholar
Ehrlich, Andrzej i Jay Conrad Levinson. 1998. Marketing partyzancki. Warszawa: Polskie Wydawnictwo
Google Scholar
Ekonomiczne.
Google Scholar
Falls, Jason i Erik Deckers. 2013. Media społecznościowe bez ściemy – jak kreować markę. Tytuł oryginalny: No
Google Scholar
Bullshit Social Media; The all-business, no-hype guide to social media marketing. Tłumaczenie: Szybilska-
Google Scholar
-Fieldorowicz I. Gliwice: Helion.
Google Scholar
Garus, Ryszard i Cezary Jastrzębski. 2009. Powiat Kielecki. Przewodnik – Informator turystyczny. Kielce:
Google Scholar
Agencja JP.
Google Scholar
Kaczmarek, Jacek, Andrzej Stasiak i Bogdan Włodarczyk. 2005. Produkt turystyczny. Warszawa: PWE.
Google Scholar
Kiniorska, Iwona i Ewa Pałka. 2010. Turystyka szansą rozwoju obszarów wiejskich. Kielce: PTG UJK.
Google Scholar
Köller, Christopher. 2010. The Seven Sins – of digital out of home advertising. Vienna: C. Kronhagel Mediatecture, Springer-Verlay.
Google Scholar
Kotler, Philip. 2005. Dziesięć śmiertelnych grzechów marketingu. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Google Scholar
Kuźmicki, Marek. 2006. Znaczenie turystyki w gospodarce polskiej – stan obecny i prognozy. Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio H. Oeconomia, 40, 177–191.
Google Scholar
Naramski, Mateusz, Krzysztof Herman i Adam Szromek. 2014. Instrumenty promocji produktu turystycznego i ich rola w promowaniu aktywności turystycznej. Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania
Google Scholar
Fizycznego we Wrocławiu, 45, 119–129.
Google Scholar
Pawlicz, Adam. 2008. Promocja produktu turystycznego. Warszawa: Difin.
Google Scholar
Solon, Jerzy et al. 2018. Physico-geographical mesoregions of Poland: Verification and adjustment of boundaries on the basis of contemporary spatial data. Geographia Polonica, 91(2), 143–170.
Google Scholar
Szubert-Zarzeczny, Urszula. 2001. Turystyka w rozwoju gospodarczym Polski. Wrocław: „Edukacja” Wyższa
Google Scholar
Szkoła Zarządzania.
Google Scholar
Trzepacz, Piotr. 2016. Media społecznościowe jako narzędzie promocji oferty dydaktycznej, czyli
Google Scholar
„E-Gospodarka przestrzenna na Facebooku”. W: Nowe koncepcje studiów w zakresie geografii i gospodarki
Google Scholar
przestrzennej, red. Jacek Kozak i in., 119–132. Kraków: Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
Google Scholar
Zadon-Korzeniowska, Małgorzata. 2009. Jak kształtować regionalne produkty turystyczne – Teoria i praktyka.
Google Scholar
Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Google Scholar
Statistics
Downloads
License
Copyright (c) 2020 Studia Miejskie
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.