TOURIST PROMOTION IN KIELCE CITY AND URBAN-RURAL COMMUNITIES IN THE KIELCE COUNTY, POLAND – EVALUATION OF ACTIVITIS

Piotr Tomasz Kopyść

Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
https://orcid.org/0000-0001-5503-0838

Abstract

The paper presents an assessment of current promotional activities in urban-rural communities in the Kielce county and Kielce city, together with an indication of the main problems in the functioning of tourist promotion. An original scoring system was used for the evaluation, carried out in 45 tourist facilities representing communities, in relation to 7 different aspects and 21 promotional subcategories. This system allowed an objective evaluation of tourism promotion activities in studied area. The results of the evaluation indicate that the highest number of points, apart from the commune of Kielce, was obtained by the commune of Chęciny, which has a well-established tradition of promoting tourism and have great achievements in this matter. The high score of Nowa Słupia and Bodzentyn was also found, which results from the location of sightseeing attractions of national importance in their area. In turn, urban-rural communes established in recent years in the presented assessment received the lowest scores, which may be the result of their small experience in undertaking professional promotional activities and lower financial possibilities.

Keywords:

tourism promotion, Kielce City, Kielce County, tourism promotion, Kielce City, Kielce County

Altkorn, Jerzy. 1997. Marketing w turystyce, 97–106. Warszawa: PWN.
  Google Scholar

Ehrlich, Andrzej i Jay Conrad Levinson. 1998. Marketing partyzancki. Warszawa: Polskie Wydawnictwo
  Google Scholar

Ekonomiczne.
  Google Scholar

Falls, Jason i Erik Deckers. 2013. Media społecznościowe bez ściemy – jak kreować markę. Tytuł oryginalny: No
  Google Scholar

Bullshit Social Media; The all-business, no-hype guide to social media marketing. Tłumaczenie: Szybilska-
  Google Scholar

-Fieldorowicz I. Gliwice: Helion.
  Google Scholar

Garus, Ryszard i Cezary Jastrzębski. 2009. Powiat Kielecki. Przewodnik – Informator turystyczny. Kielce:
  Google Scholar

Agencja JP.
  Google Scholar

Kaczmarek, Jacek, Andrzej Stasiak i Bogdan Włodarczyk. 2005. Produkt turystyczny. Warszawa: PWE.
  Google Scholar

Kiniorska, Iwona i Ewa Pałka. 2010. Turystyka szansą rozwoju obszarów wiejskich. Kielce: PTG UJK.
  Google Scholar

Köller, Christopher. 2010. The Seven Sins – of digital out of home advertising. Vienna: C. Kronhagel Mediatecture, Springer-Verlay.
  Google Scholar

Kotler, Philip. 2005. Dziesięć śmiertelnych grzechów marketingu. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  Google Scholar

Kuźmicki, Marek. 2006. Znaczenie turystyki w gospodarce polskiej – stan obecny i prognozy. Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio H. Oeconomia, 40, 177–191.
  Google Scholar

Naramski, Mateusz, Krzysztof Herman i Adam Szromek. 2014. Instrumenty promocji produktu turystycznego i ich rola w promowaniu aktywności turystycznej. Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania
  Google Scholar

Fizycznego we Wrocławiu, 45, 119–129.
  Google Scholar

Pawlicz, Adam. 2008. Promocja produktu turystycznego. Warszawa: Difin.
  Google Scholar

Solon, Jerzy et al. 2018. Physico-geographical mesoregions of Poland: Verification and adjustment of boundaries on the basis of contemporary spatial data. Geographia Polonica, 91(2), 143–170.
  Google Scholar

Szubert-Zarzeczny, Urszula. 2001. Turystyka w rozwoju gospodarczym Polski. Wrocław: „Edukacja” Wyższa
  Google Scholar

Szkoła Zarządzania.
  Google Scholar

Trzepacz, Piotr. 2016. Media społecznościowe jako narzędzie promocji oferty dydaktycznej, czyli
  Google Scholar

„E-Gospodarka przestrzenna na Facebooku”. W: Nowe koncepcje studiów w zakresie geografii i gospodarki
  Google Scholar

przestrzennej, red. Jacek Kozak i in., 119–132. Kraków: Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
  Google Scholar

Zadon-Korzeniowska, Małgorzata. 2009. Jak kształtować regionalne produkty turystyczne – Teoria i praktyka.
  Google Scholar

Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
  Google Scholar


Kopyść, P. T. (2020). TOURIST PROMOTION IN KIELCE CITY AND URBAN-RURAL COMMUNITIES IN THE KIELCE COUNTY, POLAND – EVALUATION OF ACTIVITIS. Studia Miejskie, 39, 83–94. https://doi.org/10.25167/sm.1976

Authors

Piotr Tomasz Kopyść 
https://orcid.org/0000-0001-5503-0838

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.


License

Copyright (c) 2020 Studia Miejskie

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.